Combat/Battle belts

Kroeskoppie

Well-Known Member
19 okt 2015
428
224
Trophies
14
Op het moment dat ik ga starten met airsoften wil ik waarschijnlijk beginnen met het dragen van een combat belt in plaats van bijvoorbeeld een plate carrier.

Helaas ben ik iemand die heel gevoelig is voor nekklachten, dus vandaar deze keuze. Ik ben bang dat het dragen van plate carriers mijn nekklachten kan opwekken, aangezien ik dit ook wel eens met rugtassen gehad heb.

Ik merk alleen dat hier een stuk minder informatie over combat/battle belts te vinden is dan over bijvoorbeeld plate carrier's.

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die ervaringen hebben met het dragen combat/battle belts en wat hier de voor- en/of nadelen van zijn. Ik heb zelf het idee dat er weinig nadelen aan hangen, behalve natuurlijk dat er veel minder spullen aan te dragen zijn dan bij bijvoorbeeld een plate carrier.

Ter info: ikzelf zit te denken aan deze battle belt van Templar Gear, aangezien die vaak wordt aangeschreven als licht gewicht. Alleen vind ik het maten systeem nogal vaag, want ik heb geen flauw idee hoe lang de verschillende maten nou eigenlijk zijn.

Ideeën? Ik hoor het graag. :)

Hola ola, de riem ziet er goed uit. Alleen het nadeel van de riem is:

Quote van product omschrijving
Light Profiled Tactical Belt (TG-PT1) is made as a belt cover that can be put over any type of duty or rigger’s belt that is not more than 50 mm wide

Oftewel je moet er nog een riem in dragen om hem omhoog te houden (komt dan ook echt niet meer naar beneden zelfs als je er vijf kilo aanhangt). Dit is een gevalletje van of iets meer betalen en voor zo'n duurdere belt gaan zoals deze in combinatie met een duty belt en goed bent voor je gehele airsoft carriere (letwel, je gaat uiteindelijk zelf andere gear kopen terwijl je oude gear nog goed is :P)

Of net zoals mij, ik kocht een goedkope battle belt bij gunfire (http://gunfire.pl/product-eng-1152204320-Battle-Belt-M-olive-drab.html) en hoewel die niet totaal relaxed is (past geen rigger belt in, en zakt af naar mijn mag pouch die op mijn linker been zitten)
foto van wat ik draag in het veld (ben nu van huis dus heb geen foto van alleen de belt)
2ryps87.jpg

En in het kort tl;dr
als je niet zeker weet of je airsoft leuk vindt, of dat je niet heel veel cash hebt. Zou ik een goedkope belt eerst aanraden (taiwangun of gunfire stocken goedkope belts).

Of inderdaad naar een duurdere belt kijken in combinatie met een rigger/cobra belt en er meerdere jaartjes van genieten.

succes, en tot in het veld! :D

Voor zeer warme temperaturen heb ik battle belt. Op zich wel relaxt maar zoals je zelf al aangeeft, je hebt minder capaciteit. Verder wil hij wel eens wat afzakken maar dat is riem aantrekken en gaan.

Ik maak ook gebruik van een belt, echter alleen voor indoor omdat je daar minder magazijnen nodig hebt. Buiten op kleine velden zoals Veluwe airsoft, wil ik hem ook nog wel eens gebruiken. Omdat je daar redelijk dicht bij de spawn / safety zit, kun je makkelijk herladen en heb ik niet zoveel magazijnen nodig. Maar bij andere velden pak toch al snel weer mijn vest, omdat daar gewoon veeeeel meer in past :)

Robin;19182 zei:
Hola ola, de riem ziet er goed uit. Alleen het nadeel van de riem is:

Quote van product omschrijving
Light Profiled Tactical Belt (TG-PT1) is made as a belt cover that can be put over any type of duty or rigger’s belt that is not more than 50 mm wide

Oftewel je moet er nog een riem in dragen om hem omhoog te houden (komt dan ook echt niet meer naar beneden zelfs als je er vijf kilo aanhangt). Dit is een gevalletje van of iets meer betalen en voor zo'n duurdere belt gaan zoals deze in combinatie met een duty belt en goed bent voor je gehele airsoft carriere (letwel, je gaat uiteindelijk zelf andere gear kopen terwijl je oude gear nog goed is :P)

Het dragen van een extra riem had ik zien staan, ja. Geen enkele problemen mee, weet ik tenminste zeker dat mijn broek ook niet afzakt. :wink:

Ik neig zelf naar iets duurdere gear en dan later binnen die gear uitbreiden. Heb al aardig een plannetje uitgestippeld. Omdat ik wil starten met wat 'betere' gear en ik ook weet van mijzelf, ben ik ook eerst aan het sparen.

Ga binnenkort voor de 2de keer met een huurkit spelen, op een andere locatie. Ben ook naar de Tacticle Adventure beurs geweest, dus ik heb binnenkort waarschijnlijk 3 bevestigingen dat ik airsoft fantastisch vind. :)

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, @Robin !

Toothpick;19189 zei:
Voor zeer warme temperaturen heb ik battle belt. Op zich wel relaxt maar zoals je zelf al aangeeft, je hebt minder capaciteit. Verder wil hij wel eens wat afzakken maar dat is riem aantrekken en gaan.

Dat idee had ik ook een beetje, vanaf een afstand gezien dan. Optrekken en doorgaan. :)

Ook jij bedankt, @Toothpick !

Eviltwin-NL;19190 zei:
Ik maak ook gebruik van een belt, echter alleen voor indoor omdat je daar minder magazijnen nodig hebt. Buiten op kleine velden zoals Veluwe airsoft, wil ik hem ook nog wel eens gebruiken. Omdat je daar redelijk dicht bij de spawn / safety zit, kun je makkelijk herladen en heb ik niet zoveel magazijnen nodig. Maar bij andere velden pak toch al snel weer mijn vest, omdat daar gewoon veeeeel meer in past :)

Mag ik dan vragen hoeveel magazijnen je bij je hebt tijdens indoor en outdoor? Zijn dat dan mid-caps?

Alvast bedankt, @Eviltwin-NL . :)

Indoor met de belt heb ik 3 primary mags (Midcaps 90 of 130 rounds ) en 2 pistol mag van +- 24 BBs.

Outdoor heb ik 5 Midcaps en 1 highcap als back-up. + 3 pistool mags. De primary kan ik ook nog eens dubbel kwijt. Dus zou er 12 meekunnen nemen. Maar met vest heb ik ook smokes, porto en camelback er extra bij.

Robin;19182 zei:
Of net zoals mij, ik kocht een goedkope battle belt bij gunfire (http://gunfire.pl/product-eng-1152204320-Battle-Belt-M-olive-drab.html) en hoewel die niet totaal relaxed is (past geen rigger belt in, en zakt af naar mijn mag pouch die op mijn linker been zitten)
2ryps87.jpg

Ik heb dezelfde riem, en een riggersbelt past er wel degelijk in hoor. Heb ik namelijk ook. De gunfire Battlebelts komen ook bij invader vandaan...