Componentshop.co.uk (lipo aanrader)

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Hello!

Voor mijn G&P M4 specifieke lipo's nodig (buffertube formaat dus 1000 mAh) met deans. Bij hobbyking hadden ze alleen 11.1 met deze specificaties en dat was voor mijn un-upgraded G&P toch wat te veel.

Uiteindelijk kwam ik Componentshop tegen. Lipo's tegen (voor mijn gevoel) betaalbare prijzen en een super goedkope soldeer service voor bijna iedere aansluiting! Met een paar dagen de hele handel binnen. Voor mijn lekenoog ziet het er netjes uit.

http://www.componentshop.co.uk/
 
Moet zeggen ze zijn niet zo goedkoop als hobbyking, dat is echter bijna onmogelijk, maar ze zijn niet zo overpriced als de meeste airsoftshops ze verkopen. Jan had je ook de hobbyking lipo search machine gebruikt? Daar kan je de afmetingen opgeven waar je lipo aan moet voldoen.

Paar dingen die ik interessant vond:
- Goeie source ook voor bedrading met ongeveer 1 euro per meter kabel voor 16 en 18 awg draad met siliconen insulatie.
- 9 pond voor een soldering stand, solder sucker, 30W soldeerbout en 20 gram soldeer is niet verkeerd, gezien een enkele stand soldeer bout al 10-15 euro kan kosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Moet zeggen ze zijn niet zo goedkoop als hobbyking, dat is echter bijna onmogelijk, maar ze zijn niet zo overpriced als de meeste airsoftshops ze verkopen. Jan had je ook de hobbyking lipo search machine gebruikt? Daar kan je de afmetingen opgeven waar je lipo aan moet voldoen.
Inderdaad! Schrok ook van een paar lipo's die ik tegen kwam van Pirate Arms. Daar moest nog dan een mcgyver eigen soldeer stunt voor uitgehaald worden om er deans op te plakken. ;)

Heb bij hobbyking vooral gezocht op 7.4V 1000mAh. En daar kwam alleen een 11.1 lipo uit :(
 
Inderdaad! Schrok ook van een paar lipo's die ik tegen kwam van Pirate Arms. Daar moest nog dan een mcgyver eigen soldeer stunt voor uitgehaald worden om er deans op te plakken. ;)

Heb bij hobbyking vooral gezocht op 7.4V 1000mAh. En daar kwam alleen een 11.1 lipo uit :(

Ah Mcgyver is het niet hoor als je een goede soldeerbout hebt en er even voor zit kan je gewoon een net werkje afleveren. Heb tot nu toe ook mijn eigen mosfets, bedrading en connectors gesoldeerd en het werkt allemaal nog XD.

Volgende keer is dit misschien handig: https://hobbyking.com/en_us/lipo.html.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
gehehe nee klopt! Als je weet hoe het moet is het gewoon netjes werken :)

Bedankt voor die link in ieder geval!
 
Mocht je gaan solderen (en de ruimte in de buffertube hebben) zou ik voor XT60 connectors gaan in je replica. Ik heb meerdere keren met deans (t-connector) gerommeld maar de XT60 is véééél makkelijker te solderen. Alleen zou er dan wel direct een einde aan de garantie van je mooie replica komen ;)

IMG-20170402-WA0001.jpg
 
Same ik hou van de XT60 vergeleken met de T-connector/deans, makkelijker te solderen, kunnen meer ampere aan en ze zitten strakker vast.
 
ook hiet XT-60 gebruiker.
@Rebelattack je vergat er bij te vertellen dat ze ook meer grip hebben. de deans die ik ken zijn glad en vaak ook maar klein stukje isolatie om aan vast te pakken. Terwijl XT-60 grip ribbels heeft en ook iets meer isolatie materiaal voor betere grip heeft ;)
 
ook hiet XT-60 gebruiker.
@Rebelattack je vergat er bij te vertellen dat ze ook meer grip hebben. de deans die ik ken zijn glad en vaak ook maar klein stukje isolatie om aan vast te pakken. Terwijl XT-60 grip ribbels heeft en ook iets meer isolatie materiaal voor betere grip heeft ;)

Oh jaa kan me nog iemand herinneren die zijn nagels bijna kapot trok op een T-connector doordat ze door de warmte van het solderen nog enigszins uitgezet waren XD.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Jan
Hehehe.... xD It wasn't me! Gelukkig gaan ze nu een stuk makkelijker. Degene op m'n VSS zitten nog steeds enorm strak. Ooit heb ik in een enorm stomme bui een mesje gepakt om de stekkers van elkaar te scheiden, tot het mesje het metaal van de connector raakte...oeps xD Gelukkig geen schade aan overgehouden.