Contributie een jaar stopzetten?

Rene

Member
30 jul 2014
5
0
Trophies
1
Wegens persoonlijke redenen kan ik waarschijnlijk niet spelen dit jaar. Hoe zorg ik dat ik de contributie voor een jaar stopzet zonder dat ik mijn apparaten in hoef te leveren? Of is dit niet mogelijk?

Het is namelijk erg jammer om €78 te betalen enkel om het recht te behouden die dingen in huis te mogen houden zonder er ook gebruik van te kunnen maken.
 
Dag Rene,

Hetzelfde kun je anders stellen: Je hebt een wapenvergunning echter wil je stoppen met het betalen voor de vergunning. Mag je dan een vuurwapen houden? Het antwoord zal zijn: Nee.

Een van de dingen waar je voor betaald als contributie bij NABV, is het feit dat je daarmee legaal Airsoft replica's in huis mag hebben (*mits goed afgesloten volgens wet- en regelgeving). Stoppen met betalen van contributie betekent dan ook het opzeggen van het recht om legaal over Airsoft replica's te mogen beschikken.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen, en anders springt er vast wel iemand bij :)
 
Wat @Stey zegt. Je hebt vrijstelling op een deel van de wwm omdat je lid bent van de NABV. Dus die vrijstelling vervalt zodra je geen lid meer bent, en dus mag je dan geen replica's meer in huis hebben.
 
wat je evt wel als oplossing kunt doen is je AA's bij vriend/kennis/teamlid onderbrengen voor een jaar. MITS deze maar nabv lid is.
 
  • Leuk
Waarderingen: marcellino
null
Mocht je jouw spul bij een maatje onderbrengen, besef dan wel dat jij er zelf geen vrije beschikking over hebt. En je pas op een evenement, waar je aangemelde bent als introducé, ze pas weer mag hanteren. Maximaal 6 maal per jaar.
 
Je Airsoft replica(s) onderbrengen bij een vriend/kennis/teamlid betekent eigenlijk dat je afstand doet van je Airsoft replica(s), omdat je simpelweg geen replica's mag hebben omdat je geen NABV lid bent.
Dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld je replica's kunt verkopen voor een symbolisch bedrag van 1 euro, en deze weer terugkoopt wanneer je weer NABV lid bent...

Dat zou kunnen.

Voor de rest, zie @campesteijn z'n reactie, aangezien je inderdaad introducé bent zonder NABV. Geen replica's in bezit totdat je op het veld staat en de vriend/kennis/teamlid je de replica overhandigt.

Kleine voetnoot: Neem dit alsjeblieft niet te licht. Je riskeert zelf "illegaal wapenbezit" (Categorie 2), maximaal 7800 euro boete tot een maximale gevangenisstraf van acht jaar. Daarnaast heb je niet alleen jezelf, maar ook de Airsoft community hiermee in slecht daglicht gezet.
 
Die 7800 euro kan ik beter in andere dingen besteden, en ik heb niet zo'n zin om 8 jaar in de bak te belanden om een dingetje dat plastic balletjes schiet :p (denk svp niet dat ik het niet serieus opneem, dat doe ik namelijk zeker wel)
Ik betaal de contributie wel gewoon, ben ik meteen van alles af.

Die oplossing om symbolisch je hele gerief voor een euro te verkopen zou een ideale oplossing zijn... maar helaas ken ik niemand in mijn directe omgeving die ook airsoft speelt. Nou ja, ik weet wel een paar mensen te wonen dankzij mijn bijbaantje als postbode, maar het is natuurlijk nogal idioot om in een keer aan te kloppen; 'hey, jij bent nabv lid, hier heb je mn rommel voor een jaar ok doei'

Bedankt voor jullie antwoorden, heren!