CQB privé/test event Den Haag (SWAT vs Terrorist)

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
<font face="Arial, Verdana" size="2">Op 25 oktober, organiseert de hopelijk toekomstige organisatie: Running the target, een nieuw privé/test event om hun ideeën te kunnen proberen op wat gewillige airsofters. </font>
De locatie zit in Den Haag, het event kost 20 euro en duurt van 14:00 tot 18:00. Het is een privé event maar met toestemming van de NABV. Kom absoluut niet in camouflage kleding aan en het liefst ook zonder camouflage tassen. Aanmelden kan op de site
<div style="font-family: Arial, Verdana; font-size: 10pt; font-style: normal; font-variant: normal; line-height: normal; font-weight: normal;">
Achter de organisatie zit een ex special forces gediende, die allerlei soorten onderdelen heeft aangedaan in zijn carriere. Vanuit die ervaring is hij bezig met een nieuw airsoft concept. Op 25 oktober wordt hij geassisteerd door een collega. 
In een bedrijfshal heeft hij modulaire units geplaatst. Deze "kamers" kunnen in een handomdraai veranderd worden zodat je iedere keer een andere setting hebt. De bedrijfshal is niet heel groot, maar dat maakt bij dit speltype totaal niet uit hebben wij een paar weken geleden gemerkt. 
Running the target gooit namelijk een aantal soorten missies op je af waarbij je totaal niet doorhebt dat je in een, voor airsoft begrippen, kleine hal staat. 
Zo is er <b>dynamisch schieten</b>; je legt een parcour af en probeert de doelen zo snel mogelijk te raken. Hierbij zal je <b>deuren moeten intrappen</b> en goed alle hoeken moeten checken. <b>360 schieten:</b> Samen met je buddy zo snel mogelijk de doelen die tevoorschijn komen weg schieten<b>Scenario's:</b> Als een waar counter terrorist team, eerst bespreken wat je gaat doen en wanneer, daarna de ruimte in op zoek naar je objective. Het kan zijn een VIP vinden in één van de kamers of bijvoorbeeld een bom ontmantelen. Maar net wat Running the target voor je heeft bedacht. 
Ook hier zal je weer deuren moeten intrappen, ruimtes zo snel mogelijk moeten clearen en zelfs arrestaties moeten verrichten. Het draait hier echt om het scenario en wat minder om "dom knallen". 
Je kunt het concept achter de scenario's goed vergelijken met onderstaande video. Eerst een plan bedenken en dat dan vervolgens uitvoeren. <font face="Arial, Verdana" size="2">http://youtu.be/6nNYKXcQ1Aw?t=5m32s</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Op 4 oktober hebben wij met een aantal ACN leden en IFS leden hier al een kleine test gehouden en het is echt airsoften op een andere manier. Goed kijken of je iemand mag raken of niet, onderhandelen met terroristen en alleen al deuren intrappen! Dat maak je niet snel ergens anders mee. </font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font>De locatie zit in Den Haag, het event kost 20 euro en duurt van 14:00 tot 18:00. Het is een privé event maar met toestemming van de NABV. Kom absoluut niet in camouflage kleding aan en het liefst ook zonder camouflage tassen. Aanmelden kan op de site: <font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font>
</div>
 
Klinkt interessant, maar je moet dus wel je eigen replica meenemen neem ik aan? Want dat h.e.l. shooter had
juist replica verhuur erbij.

Voor dat geld is het op zich interessant om het een keer te proberen, iemand die heen gaat ? :p
 
Sowieso je eigen replica.
Komende zaterdag ga ik er heen met nog wat anderen van ACN. We zien het meer als trainen voor CQB.
 
Al is het scenario spelen echt iets anders dan trainen voor CQB. Je kunt uiteraard je drills en zo wel oefenen en er gaan je absoluut dingen opvallen. Maar na het enteren van een kamer, zal er weinig meer terugkomen dat je op een normale skirm kunt gebruiken ;) 
Maar inderdaad! Je eigen replica moet mee als je iets wilt hebben om die terroristen mee aan te pakken ;) 
 
ik ga de 25ste sowieso met Peter... maar als er mensen uit Arnhem gaan.. ik hou me aanbevolen om te carpoolen :)
edit... als ik niemand vind vanuit Arnhem rijdt ik blijkbaar met Jeroen mee ;)
 
was erg leuk om heen te gaan veel dingen gedaan en op totaal ander niveau dan de gemiddelde skirm/event.ze gaan me zeker vaker zien ook omdat het zo in de buurt is ;)