CQB replica zoektocht

Crumble

Well-Known Member
23 mei 2017
564
426
Trophies
19
Hi All,

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een leuke CQB replica / backup replica. Het liefst een kleine replica die ik kan gebruiken om ruimtes te clearen. Zat zelf te denken aan een MP5 of iets van die grote en omvang.

Mijn budget hiervoor ligt rond de 150 euro. Liefst wel iets wat op een gegeven moment ook te upgraden is. Zowel intern als extern.

Hebben jullie nog leuke suggesties? Mag ook 2e hands als je zelf nog iets te koop hebt staan.

Groet, Sven

Sven ik zou zeggen pistool? (ik heb met mijn kort m4 binnen gespeeld en nu aantal keer pistool) en natuurlijk heb je maar 25-35 bb in je magazijn maar ik mvind het super spelen en lekker wendbaar en snel op die manier :) bevalt mij super??
dat geen idee

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Crumble
Heb ik al :) Heb de tokyo Marui Hi Capa 5.1 en ben daar super blij mee :) Maar wil ook een full auto/burst alternatief wat ik ook kan gebruiken als back up voor mijn main replica.

Ik heb nog een Mp5K AEG te koop staan, enige probleem ermee is dat de replica op semi ook Full auto kan schieten. Als je meer info wilt kan je een PB sturen :)

• Leuk
ARES Replica's uit Italië, bijvoorbeeld de amoeba AM014 en AM015, zijn er maar 150 euro, schieten goed out of the box, hebben een EFCS wat ervoor zorgt dat je trigger response al beter is en je ook snel kan schieten in semi. Out of the box schieten ze al prima voor CQB en met een aantal upgrades kun je er een beest van maken.

Als je een MP5, wil dan zou ik een CYMA MP5 bekijken, zeker degene met full stocks zijn handig vanwege hun grote batterij compartiment, anders een Galaxy MP5k, V3 gearbox maar wel gelimiteerd batterij compartiment, maar kun je zo nodig nog extern runnen.

Voor de rest is mogelijk P90 nog een optie of een CYMA AKU.

• Leuk
Waarderingen: Jan en Crumble
Ik heb een Cyma MP5 met klapkolf en heb die een paar keer meegenomen naar Ghost Town. Leuke replica voor binnen alleen is de klapkolf in de meeste situaties te lang en steeds in/uitklappen wordt op den duur vervelend. Ik zou dus voor eentje met een schuifkolf nemen (heb er nog eentje liggen van Cyma zelf maar die past om een of andere reden niet ivm breedte en twee palletjes aan de binnenzijde. Moet daar nog eens een dremel overheen halen)

Ik zit te overwegen om een MP7 erbij te nemen als nieuwe CQB replica. Mooi compact, met geintereerde front grip en schuifkolf, en opties om voor een AEG te gaan of eentje op gas. (net waar je zwaarder aan tilt)

• Leuk
@lj.nl nee weet ik. Maar wel voor back up voor mijn main replica. Binnen zet ik hem gewoon op single.

@Sephi klopt, wil ook niet met klapkolf.. En mp7 vind ik net te klein en dan geen toegevoegde waarde ipv mijn sidearm.

• Leuk
Waarderingen: lj.nl
Ik denk dat als je de Specna wilt je ook wel redelijk snel wilt upgraden gezien de semi nou niet heel bijzonder zal zijn, als je dat niet wilt kan je beter zoiets als een Amoeba halen want door de mosfet zal de response initieel een stuk beter zijn en gezien @campesteijn dat ding een jaar (of langer) op een 11.1V heeft gerund en 2 maten van me ook een AM-009 hebben die meer dan prima schiet ootb denk ik dat de internals ook meer dan prima zijn.

Ik kan de Ares Amoeba's goed aanraden! Ze zijn lekker ligt en standaard gearbox is van goede kwaliteit, alleen de batterije compartiment is niet heel fijn. Past namelijk alleen een kleine PEQ type accu in. Je hebt extensies maar dan word de replica weer een stukje langer.

Maar de Amoeba's die ik vind liggen rond de 250-300 en voor een back up / af en toe cqb weet ik niet of ik dat er aan uit wil geven