CQB replica

max hendriks

Well-Known Member
5 dec 2017
48
3
Trophies
6
Hoi allen,

Ik had laast al een topic of de aanschaf van mijn eerste AA, hier wat leuke ideeën opgedaan. Maar wil toch voor een ander stijl AA gaan. Ben eigenlijk opzoek naar een CQB gerichte AA gaan., Ik wil deze 2x kopen voor mij en een maat van mij. iemand ideeën?

zelf vond ik de MP5 heel vet.

of iemand andere ideeën?
groetjes max

Ik heb de L22a2 (L85AFV) deze is lekker kort voor cqb maar vanwege bullpulp model ook erg goed in woodland

Als je de mp5 vet vind maby voor een mp5K gaan dies weer net iets kleiner :)
Zat zelf ook te kijken voor iets kleiners voor qcb maar zit ook nog te twijfelen.

Merk is goed en winkel is goed, heb er mijn Glock daar gekocht. Ik weet alleen niet hoe goed de TM MP5 is, dus misschien even reviews zoeken? Daarbij zal deze grootendeels van plastic zijn, kijk anders ook eens naar ICS, G&G of de VFC modellen, zijn rond de 300 euro als ik het goed heb onthouden.

Ik zie dat de TM MP5 het zelfde hopup schuifje naast de loop heeft als mijn ICS MP5A4, welke ik juist om die reden zou afraden.

Deze zit op de plek waar ik de handguard vast pak. Hierdoor verschuift / versteld hij telkens.

Bij ICS zit hij dus danig los, dat hij ook los trilt door het schieten.

ah oke goeie tip dan ga ik verder kijken!

had ook nog de G&G arp9 ingedachten iemand ervaring mee

Die is vrij nieuw, maar het lijkt mij een mooie replica. Maar op YouTube staan meer dan genoeg reviews.

ja daarom die ik had ik ook al gezien klein compact en toch wat range. Wil hem dan in combinatie met het drum magazijn. ik ga hiervoor zeker effe kijken. Als het goed is zaterdag mijn pas binnen :)

Die is vrij nieuw, maar het lijkt mij een mooie replica. Maar op YouTube staan meer dan genoeg reviews.

Deze is qua afmeting bijna identiek aan de Ares Amoeba AM07 (https://www.airsoftgi.com/product/Ares-Amoeba-AM07-M4-Stubby-Carbine-AEG-Airsoft-Gun-Black-17186/). Die heb ik. Voordeel daarvan is dat je M4 mags ook makkelijk in een andere replica gaan die M4 mags slikt (komen wat meer voor dan de kleine compacte MP5 mags). Voordeel daarvan is dat je hele werkwijze en loadout hetzelfde blijft. Of je nou met het CQB beest speelt, of met een grotere replica.

Deze is qua afmeting bijna identiek aan de Ares Amoeba AM07 (https://www.airsoftgi.com/product/Ares-Amoeba-AM07-M4-Stubby-Carbine-AEG-Airsoft-Gun-Black-17186/). Die heb ik. Voordeel daarvan is dat je M4 mags ook makkelijk in een andere replica gaan die M4 mags slikt (komen wat meer voor dan de kleine compacte MP5 mags). Voordeel daarvan is dat je hele werkwijze en loadout hetzelfde blijft. Of je nou met het CQB beest speelt, of met een grotere replica.

Ze hebben ook een variant met M4 mags van die G&G ;).

• Leuk
Waarderingen: Jan
Wat ook een mogelijkheid is om een gas pistool te halen, dat heeft wel wat voor en nadelen

Voordelen:
1) Instant trigger response (grote plus!)
2) Goed manoeuvreerbaar
3) Makkelijk mee te nemen met bv. het OV.
4) Leuker om mee te schieten
5) Goedkoper

Nadelen:
1) Extern wellicht niet wat je in gedachten had
2) Gas werkt minder goed bij koude temperaturen
3) Gas moet je ook kopen.
4) Magazijnen zijn prijzig en kwetsbaar.

Zonder upgrades is het effectief bereik bij pistolen wat minder, maar dat moet veel uitmaken als je toch alleen CQB speelt. Doordat het gas is heb je direct een instant trigger response is wat heel fijn is in CQB. Bij AEG's moet er toch veel meer gebeuren voordat het balletje daadwerkelijk uit de loop komt nadat je de trekker heb overgehaald.

Bij sommige (alle?) CQB velden mag je alleen maar semi-automatisch schieten, dus een pistool wat alleen semi auto kan schieten kan ook een optie zijn. Een pistool zoals de Glock kan ook automatisch schieten, mochten de velden in jouw regio dat toelaten. Bij een WE Glock kan je ook CO2 magazijnen halen, deze presteren beter in koude temperaturen. Bij gunfire.pl kan je CO2 patronen kopen voor 0,30 euro per stuk. Ook op een Glock kan je reddots / flashlights / lazers vastmaken natuurlijk. Ik heb zelf ook een keer indoor gespeeld met mijn 1911 en voelde me nooit in het nadeel.