Custom C8 NLD build

Un1Que

Active Member
Trophies
3
Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen al maanden bezig om allerlei onderdelen te verzamelen. Het doel: om vanaf 'scratch' een C8NLD als gebruikt door Defensie, na te bouwen met alle juiste markings en andere details.

Ondertussen heb ik liggen:
  • G&P C8A1 receiver (met dank aan Sil en Roypie!)
  • Krytac Nautilus v2 gearbox
  • Triangle front sight
  • Madbull DD 14.5 inch outer barrel
  • Prommy inner barrel
  • Standaard M4A1 gas tube
  • G&P buffer tube
  • CAA stock (de milspec variant)
  • Pistol grip zwart
  • Metalen kleine onderdelen (bundel), als de charging handle, trigger guard, dust cover assemble, ambi fire selector, stock mag release
  • Rear en front sling attachment
  • Prommy cnc hopup chamber
  • Curved trigger
  • Ronde, vergrote mag release
Wat ik echter nog benodigd heb, en waar ik jullie advies wil vragen, is voor de onderdelen die ik nog niet heb:
  • Hopup benodigdheden (bucking / nub?)
  • Motor (high torque, low torque, lang of kort, ik weet het niet)
  • Front rail met handguards (de 'advanced' variant van de C7/C8NLD FB in CNC aluminium)
EDIT dec '19
Onderdelen binnengekomen:
  • Curved trigger
  • Ronde mag release (zelfde als de KL)
  • Nieuwe B&T grip (zelfde als de KL)
  • Sling (zelfde als de KL)
  • Forward slingpoint (zelfde als de KL)
Wachten is nu nog tot genoeg animo is om CNC alu front rail te produceren.
 
Laatst bewerkt:
Nautilus gb is voor krytac specifiek, daarbij kan je voof een vergelijkbaar bedrag of iets meer een veel betere setup maken.

Oke check, dank voor je reactie. Deze heb ik echter al en hij lijkt gewoon goed te passen. Wat zou je echter aanraden dan voor een betere setup?
 
Plaats even een foto als je er aan toekomt ben benieuwd hoe de C8 er uit ziet, heb er zelf ook 1 gebouwd maar dan vanaf het Tippmann M4 gebeuren

izzjshw5.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke check, dank voor je reactie. Deze heb ik echter al en hij lijkt gewoon goed te passen. Wat zou je echter aanraden dan voor een betere setup?

Als in upper en lower erop? Misschien val het mee maar dacht dat er bepaalde dingen niet goed zouden zitten zoals dust covers. Upgraden zou ik wel doen zoals de compressie onderdelen.
 
Plaats overal eens wat foto's van.
Dit ivm een beeld vormen van wat je hebt, zoekt e.d.

Mvg Roy Aka Smitty
 
Yes, bij deze dan wat plaatjes.

20190904_133258.png

1 Durf ik zo 1, 2, 3 niet te benoemen. Het is echter van plastic.
2 Trigger guard
3 Dust cover
4 Bolt cover
5 Forward assist
6 Mag release
7 Bolt catch release met enkelzijde fire selector
8 Tweetal veertjes
9 Receiver pins
10 Charging handle

20190904_133444.png

11 Rear sling attachment
12 Plastic meuk, o.a. hop wheel
13 Ambi fire selector
14 Hopup chamber

20190904_133522.png

15 Stock (buttpad wordt vervangen door een bruine)
16 Pistol grip

20190904_133619.png

17 Gas tube
18 Ambi fire selector (2x gefotografeerd dus...)
19 Birdcage muzzle flash hider
20 Front sight (met pins en forward sling attachment, niet gefotografeerd)

20190904_133744.png

Metal upgrade parts, aangezien in de originele shipment nogal wat plastic zat
21 Forward assist
22 Receiver pins
23 Bolt cover
24 Zie nr 1 (is dit de mag holder ofzo?)
25 Dust cover
26 Veertje ergens voor
27 Zie 12 (wederom 2x gefotografeerd)
28 Charging handle spring reinforced

20190904_133943.png

29 Inner barrel
30 Outer barrel
31 Receiver
32 Gearbox AEG (incl. gear die hier los bij zat, reserve gear?)
33 Buffer tube met schroef

Uiteindelijk wordt dit dus een high-end C8NLD. Zie hieronder mijn huidige. Wat ik over ga zetten is de KL sling, KL flashlight, SRIM (replica CompM4) en Tan Buttpad.

20190904_133131.png
 
Ietsje meer nog Roy
  • Hopup benodigdheden
  • Motor
  • Barrel nut voor DD outer barrel naar G&P receiver
  • Ronde, vergrote mag release
  • Front rail met handguards
Rode onderdelen zijn binnengekomen
 
Laatst bewerkt:
Klein tipje voor de G&P receiver body mits je de buffertube voor hebt.
Als je de huls die in de buffertube in kort, kun je een zwaardere 7.4V lipo kwijt daar in.
Volgens mij zelfs een 2000mah.
Zal eens na meten hoe lang die stomp is op de body die ik heb liggen.
Btw wat voor speciale barrelnut heb je dan nodig voor die barrel??
Neem aan dat dit ook ligt aan welk type rail je wil gaan gebruiken??

Mvg Roy
 
Btw wat voor speciale barrelnut heb je dan nodig voor die barrel??
Neem aan dat dit ook ligt aan welk type rail je wil gaan gebruiken??

Mvg Roy

Hey Roy,

Ja speciale barrelnut in de zin van dat de threading op de receiver imperial is (linksdradig), terwijl metric (rechtsdradig) de standaard is. Als ik dus een standaard barrelnut bestel, ga ik de threading verkloten. Bovendien, als ik zou rethreaden, dan is er mogelijk kans op breuk, wat ik koste wat kost wil voorkomen.

Daarom zoek ik dus een 'speciale' barrel nut voor G&P receiver, maar daar zijn weer verschillende varianten van. Zie topic onderstaand
http://airsoftclubnederland.nl/community/threads/welke-barrel-nut-heb-ik-nodig.6413/

De front barrel die ik ga gebruiken is een Madbull Daniel Defense 14.5 inch, die ik gekocht heb bij Redwolf Airsoft
http://www.redwolfairsoft.com/redwo...arrel_14_5_inch_Lightweight_Steel_version.htm

Deze is standaard (dus metric), terwijl de receiver imperial is (zoals ik op het almachtige www gevonden heb).

Wat betreft rails wat je zegt, daarvoor ga ik voor de "Colt C7 C8 NLD deluxe eag edition 3D print model", die Manuel getekend heeft. Deze wil ik gaan bestellen in CNC alu. Ik weet even niet op welke wijze deze bevestigd wordt, moet ik toegeven.
 
Deze word bevestigd met een inwendige barrelnut die voor zover ik weet alleen in CW draad leverbaar is.
Indien jij een receiver body hebt die CCW draad heeft wat ik heel erg betwijfel, heb je een grote uitdaging.
Meestal zijn de flashiders CCW of CW.
Dit wil nog wel eens verschillen per merk of uitvoering.
receiver body heb ik nog nooit gehoord dat deze CCW draad heeft.
CW= clock wise, CWW= counter clock wise.
De barrel nuts die jij in je andere topic aan kaart, zegt alleen dat het een PTW barrelnut is en dit is gelijk aan real steel threads.
Bij de madbull barrelnut kan ik niet opmaken dat dit links draad is oid, ook niet bij de PTW nut.


Mvg Roy aka Smitty
PS de beide G&P bodies die ik heb liggen zijn ook CW draad alleen is de spoed een beetje vaag.

Wat betreft rails wat je zegt, daarvoor ga ik voor de "Colt C7 C8 NLD deluxe eag edition 3D print model", die Manuel getekend heeft. Deze wil ik gaan bestellen in CNC alu. Ik weet even niet op welke wijze deze bevestigd wordt, moet ik toegeven.
 
PS de beide G&P bodies die ik heb liggen zijn ook CW draad alleen is de spoed een beetje vaag.

Aaaaah oke check, dan heb ik een reguliere barrel nut nodig en zit ik uit m'n nek te lullen :) Thanks Roy!

Wordt de 3D rail met barrel nut geleverd ja of nee?
 
Dus nu nog de rail en handguards en je bent klaar??

Mvg Roy

Met dank aan @Roy Pie zijn er hand guards beschikbaar. Nu alleen nog de motor, nub, bucking en wachten op een CNC aluminium front rail. De laatste kan even duren, heb ik begrepen

Nog binnengekomen is:

20191214_162252 (1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan