Custom Replica bouwen

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hey! Ik ben aan het orienteren wat mijn volgende replica gaat worden. Ik wil naar HPA en dan waarschijnlijk een Polarstar of Wolverine. Ik vind het alleen zonde om een replica te kopen en vervolgens eigenlijk alles intern eruit te gooien dat met AEG te maken heeft. En het lijkt mij heel leuk om zelf de perfecte replica samen te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee? In amerika heb je bij Airsoftmegastore een gunbuilder wat het heel makkelijk maakt om zelf een replica te maken. Maar waar moet je allemaal rekening mee houden, als je een volledig custom replica gaat maken? Zijn de meeste aansluitingen van onderdelen op elkaar standaard? Of moet je dan voor alleen maar Milspec onderdelen gaan?

Alvast Bedankt!

Nee je moet AEG parts halen, alleen de rails en stock kan je milspec halen als je dat zou willen, echter let erop dat je met custom bouwen in issues als allignment kan lopen en andere zooi als je pecht hebt. Daarbij is de kans dat je op die manier veel goedkoper uit bent relatief klein.

let erop dat je met custom bouwen in issues als allignment kan lopen en andere zooi als je pecht hebt.

Dat is dus mijn enige zorg, dat dingen niet gaan passen. Ik had gehoopt dat er een soort standaard maat is waardoor alles zou passen. Maar een goede body kopen en die leeg halen is dus financieel ook beter?

het probleem met echt custom custom is niet alleen allignment.
je heb iemand nodig die alle dure cnc machines nodig heb om je parts te maken. dat gaat heeel veel kosten.
gaat het mis moet dat weer gemaakt worden duurt ook weer tijd.
gearbox maken succes kost ook weer tijd.
kan het allemaal ja maar je zit zo op de 2k en das veel

het probleem met echt custom custom is niet alleen allignment.
je heb iemand nodig die alle dure cnc machines nodig heb om je parts te maken. dat gaat heeel veel kosten.
gaat het mis moet dat weer gemaakt worden duurt ook weer tijd.
gearbox maken succes kost ook weer tijd.
kan het allemaal ja maar je zit zo op de 2k en das veel

Ik denk dat hij een custom replica bedoelde als in zelf onderdelen kopen en deze dan in elkaar zetten niet alles laten fabriceren.

Dat is dus mijn enige zorg, dat dingen niet gaan passen. Ik had gehoopt dat er een soort standaard maat is waardoor alles zou passen. Maar een goede body kopen en die leeg halen is dus financieel ook beter?

Ligt er aan, maar met sommige dingen is het een stuk makkelijker. Stel dat je praktisch alles wil aanpassen behalve de receiver dan is het misschien voordeliger het zelf samen te stellen maar als je alleen een andere rail wil dan is een complete replica beter. Ik heb het geprobeerd maar nadat 2 rails niet werkten vanwege de barrel nut en de laatste rail schuin ging staan door de outer barrel en barrel nut ben ik er mee opgehouden. Het kost op die manier een hoop geld en tijd en het is naar mijn mening niet waard gezien ik meeste stock replica's toch wel al mooi vindt. Wil eigenlijk alleen nog maar een AK-105 met zetnico proberen.

Ligt er aan, maar met sommige dingen is het een stuk makkelijker. Stel dat je praktisch alles wil aanpassen behalve de receiver dan is het misschien voordeliger het zelf samen te stellen maar als je alleen een andere rail wil dan is een complete replica beter. Ik heb het geprobeerd maar nadat 2 rails niet werkten vanwege de barrel nut en de laatste rail schuin ging staan door de outer barrel en barrel nut ben ik er mee opgehouden. Het kost op die manier een hoop geld en tijd en het is naar mijn mening niet waard gezien ik meeste stock replica's toch wel al mooi vindt. Wil eigenlijk alleen nog maar een AK-105 met zetnico proberen.

Oke, de meeste combinaties van replicas zijn wel op de markt. Wat zijn goede merken met goede body's? Dus niet intern want dat wil ik allemaal compleet gaan veranderen. Alleen de Gearbox shell blijf ik gebruiken.

Oke, de meeste combinaties van replicas zijn wel op de markt. Wat zijn goede merken met goede body's? Dus niet intern want dat wil ik allemaal compleet gaan veranderen. Alleen de Gearbox shell blijf ik gebruiken.

Ligt eraan wat je budget is, maar VFC en G&P zijn hele goeie opties. G&G en ICS zijn ook gewoon prima opties, maar eigenlijk werkt HPA wel prima in elke replica, sommige hebben alleen wat meer fine tuning nodig als andere. Ik heb zelf een VFC HK416 omdat de P* fusion engines op VFC bodies zijn gebasseerd, een maat van me heeft een wolverine gen2 inferno in een Specna Arms omdat hij daar 3 uppers voor heeft.