Cybergun M1911A1

Lennart-vm

Well-Known Member
21 jan 2016
112
43
Trophies
7
Cybergun. Niet het beste merk op de markt of het meest erkende merk. Het apparaat is in frankrijk in een Airsoft winkel aangeschaft voor €25,- op een vakantie. Helaas geen apparaat om mee te skirmen of om mee te nemen als functionele sidearm maar wel een gaaf stukje techniek.

5Fk7oJv.jpg


<b>Body</b>
Het apparaat is van Polymer en Aluminium gemaakt. De slide is van een stuk massief aluminium gemaakt en de rest van het apparaat is van polymer. De kwaliteit van het polymer is redelijk. Er zijn al +-3000 BB's doorheen gegaan (op een afgesloten prive "schietbaan")en er is geen ernstige slijtage te zien aan het mechanisme.

<b>Functies en opties</b>
De Cybergun M1911A1 komt met een Hop-Up unit die niet verstelbaar is. Het werkt wel zoals het hoort ookal droppen de BB's wel redelijk snel nu maar dat komt waarschijnlijk omdat het aan het verslijten is ddoor de hoeveelheid BB's die er doorheen zijn gegaan. Ook is het van de H.P.A. Series van Cybergun (Highly Powerful Accurate). Ik weet niet precies wat dit toevoegd maar het staat leuk op de doos.

<b>Problemen</b>
De M1911A1 heeft wel een klein aandachtspuntje. Bij mijn exemplaar is het veertje wat ervoor zorgt dat de veiligheidspal op zijn plek blijft eruit gesprongen en verdwenen. De veiligheidspal kan er dus niet volledig meer op. Ik ben aan het kijken naar een vervangend veertje maar die is van een doorsnede van 1mm. Die zijn niet makkelijk te vinden.

<b>FPS</b>
Ik heb zelf geen Chrono dus heb geen FPS tests kunnen doen maar op de doos zeggen ze dat het apparaat 345 FPS schiet met 0,12gr BB's. Dit moeten we dan maar van de aannemen.

<b>Het magazijn</b>
Het magazijn is een 12 round magazijn. Gewoon een basis Colt magazijn voor een spring AA. Het voelt aan alsof er een gewichtje in het magazijn is gedaan zodat het niet als een stukje plastic aanvoelt. Verder is het makkelijk te laden maar als het magazijn eenmaal in het apparaat kan het er niet zonder problemen uit als deze nog niet leeg is. Dan komen er twee BB's mee naar buiten die uit het magazijn zijn gegaan. Niet dat iemand ooit een vol magazijn uit zijn apparaat haalt maar toch.

vhtwDZV.jpg
SoO82ew.jpg


<b>De teardown</b>
De teardown is (vind ik) het leukste gedeelte van een review. Dan leer je het product van binnen en van buiten kennen. Hier zijn enkele foto's van de teardown.

De slide eraf
Pmjp9io.jpg


Internals onder de slide, alles even bijgesmeerd nu het toch open ligt
R9HmcbJ.jpg


Grip covers verwijderd en hier is te zien dat er in de grip dus ook een aantal platen metaal zitten die toevoegen aan het gewicht van het apparaat.
hwnd3xT.jpg


Loshalen en verwijderen van meerdere internald waaronder de hamer en de veiligheidspal.
ZEq8avh.jpg


Laatste internals verwijderd waaronder de trekker en het catch and release mechanisme
CwWg2WP.jpg


Tot zover de teardown. Het laatste mechanisme ga ik helaas niet uit elkaar halen. Er zitten een aantal sterke veren in waarvan ik niet weet of ik ze er weer terug in krijg.

<b>Colclusie</b>
Voor een spring AA van €25,- mag je niet klagen. Een metalen slide en degelijke (geadverteerde) FPS. Ik vind het zelf een aanrader. Alleen is het AA niet de beste keuze voor een side arm bij een skirm. Ook jammer dat bij mij de veiligheidspal niet meer volledig werkt maar verder een goed product voor de prijs.

EDIT: De veiligheidspal is dus gerepareerd. Een simpele reparatie met het veertje uit een aansteker van 30 cent :)
 
Dat doorladen vind ik wel wat hebben eigenlijk :p Dan voelt het aan alsof je in een western staat met je revolver.

Maar ziet er goed uit, zeker gezien het feit dat je hem ook lekker uit elkaar kan halen.
 
Hey toffe review!
Klein puntje van kritiek, graag "wapen" "gun" veranderen in AA of replica.

Voor een vervangend veertje zou je kunnen kijken of een veertje uit een aansteker past ;-)
 
Bedankt Sander! Het is allemaal aangepast. en bedankt voor de gouden tip van de veer uit een aansteker. Ik heb eindelijk :) weer een werkende veiligheidspal.
 
Nice! :D Leuk dat je hier een review over hebt gedaan ja! Het kan een leuk trouble in terrorist town apparaat zijn. Daar hoef je toch niet continu te knallen
 
Jan;18012 zei:
Nice! :D Leuk dat je hier een review over hebt gedaan ja! Het kan een leuk trouble in terrorist town apparaat zijn. Daar hoef je toch niet continu te knallen

@Jan Daar dacht ik ook al aan! Zijn er ook TTT events binnen nederland? Of binnen ACN
 
We doen ttt over het algemeen als we op een privé evenement tijd over hebben. @Peter even helemaal paranoïde maken. En @[F]airsofter schiet gewoon op iedereen die hij ziet..