Cybergun Swiss Arms SIG 552 - is dit wat?

Frunzle

Member
21 okt 2016
21
4
Trophies
5
Hallo allemaal!

Ik ben helemaal nieuw hier, en nieuw met Airsoft in het algemeen. Ik ben nu nog bezig met de aanvraag voor een NABV pas (VOG wel al binnen), maar ik was natuurlijk al enthousiast aan het rondkijken wat voor mooie spullen er allemaal te krijgen zijn.

Nu kwam ik het volgende tegen:
http://www.vanmulekom-schietsport.n...weren/cybergun-swiss-arms-552-full-metal.html

Een (naar mijn mening) mooie, betaalbare full metal replica die lekker afgeprijsd is, maar gezien ik totaal geen verstand heb van deze dingen was ik benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft (eventueel met Swiss Arms/Cybergun algemeen).

Ik zou vooral graag weten of:
- Het goede kwaliteit is.
- Deze alleen geschikt voor CQB, of is dit ook geschikt voor normale Skirms en/of IAPS?
- Dit model is uit productie, zijn er straks nog onderdelen/magazijnen/accessoires voor te vinden?
- Op deze site staat er niet bij of deze met blowback is, maar op de meeste andere sites met ogenschijnlijk hetzelfde model, staat het er wel bij. Weet iemand of dit model dat ook heeft?
- Er een kans bestaat dat de winkel me er een laat reserveren tot ik mijn NABV pas daadwerkelijk binnen heb (en weet iemand hoelang dat duurt vanaf het opsturen van je VOG?).

Bedankt alvast!

Goedemorgen! In principe gaat het meestal vrij snel als je de VOG hebt verstuurd. Ga even uit van een weekje of anderhalf.

De replica is mijn inziens prima geschikt voor zowel indoor als outdoor gebruik.

• Leuk
Waarderingen: Frunzle
Cybergun is een verkoper die met OEM fabrikanten werkt, zij produceren replica's niet zelf maar bezitten de licenties om replica's te laten trademarken. Daarom mag deze de officiele SIG 552 markings dragen. Ik heb even zitten Googlen maar ik kan er niet achterkomen wat nu eigenlijk de fabrikant van deze is. Dat is wel belangrijk om te bepalen of het een deugdelijke replica is of niet.

EDIT: De fabrikant is JG (Jing Gong). Dat is een goedkope Chinese fabrikant. Het kan op zich een prima replica zijn maar het is wel een beetje afwachten of dat ook daadwerkelijk zo is. Ik zou nog even goed kijken of je voor dat geld niet wat anders beters kan vinden, waarvan je zeker weet dat het ook goed is. Wil je per se een SIG model?

Ik zou modellen met electric blowback afraden, trouwens. Dit valt vaak erg tegen in vergelijking met gas blowback, daarnaast heeft het systeem er dikwijls meer van te lijden. Vooral met dit soort fabrikanten zou ik daarmee oppassen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Bedankt allebei voor jullie reacties! Ik denk dat ik nog maar even wacht.

@Foodie88: Ik hoef niet zo nodig een SIG, maar vind dit wel een leuk model, en als het kwalitatief in orde zou zijn hoef ik er voor die prijs niet zo heel lang over na te denken (daarvoor had ik mijn oog laten vallen op de ICS CXS APE, maar daar zou ik nog wel even wat voor moeten sparen).

Die blowback leek me wel wat hebben omdat je dan wat meer het idee hebt dat er wat gebeurt, laatst wat mogen uitproberen in een winkeltje, maar dat was inderdaad wel allemaal met gas.

Gas blowback is erg leuk voor de ervaring maar er zitten de nodige nadelen aan:
  • Minder betrouwbaar
  • Gas kopen (duh)
  • Alleen low-cap magazijnen (met doorgaans minder dan 50 BBs per magazijn)
  • Meer onderhoud nodig
  • *Vaak* minder accuraat en consistent (met de nadruk op vaak, want er zijn uitzonderingen hierop - die kosten vaak wel veel geld)
De ICS replica's zijn erg goede kwaliteit, dus ik zou vooral zeggen: doe jezelf een lol, spaar nog even en koop die. Je zult er veel plezier aan beleven. Ook zitten er bij ICS meteen al relatief goede interne onderdelen in, zodat je niet meteen aan upgrades hoeft te denken. Dat is een groot voordeel (en ook een potentiële extra kostenpost bij budget replicas). Ik heb zien gebeuren dat budget replica's al tijdens de eerste skirm stuk gaan en daar sta je dan met je goede gedrag... Dan wordt goedkoop meteen duurkoop :oops:

Mocht je toch tegen de prijs van de ICS aanhikken: ik kan aanraden om even bij Gunfire.pl te gaan kijken. Check de merken Specna Arms en G&G (Combat Machine). Dan kan je tussen de 180 - 250 euro al een replica kopen die prima zo uit de doos te gebruiken is. Het is Poolse shop maar wordt veelvuldig gebruikt door Nederlandse airsofters, gewoon betrouwbaar. Als je bestelt, stuur je een kopie van je NABV pas mee, die zij vervolgens op de doos plakken.

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik eigenlijk alle aegs ICS .
Ben zeer tevreden over dit merk.

Als het goed is ben ik ook van af 30 oktober in het bezit van een APE.

ICS heeft trouwens ook een SIG serie. Misschien dat je die interessant vind.

• Leuk
Waarderingen: Frunzle en Eviltwin-NL
Wat betreft het reserveren van een replica totdat je pas binnen is, ik denk dat de meeste winkels dat wel voor je willen doen. Dat heb ik bij Gunfire ook gedaan, ik wilde toen een E&L AK kopen waarvan er maar één in voorraad was. Ik heb toen gemaild met de vraag of ik hem zou kunnen reserveren en dat was geen probleem. Vervolgens besteld met bankoverschrijving en op het moment dat mijn pas binnen was (en opgestuurd naar Gunfire) betaald.

• Leuk
Denk dat je beter naar een ICS SIG kan kijken dan een Jing Gong, bij de Jing Gong is het een hele grote hit and miss, je kan een prima replica krijgen die jaren mee gaat of je krijgt er eentje die na 10 schoten al kapot is.

PS: @Foodie88, de OEM (Original Equipment Manufacturer) is Jing gong, Cybergun is de verkoper.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Dat ics goede internals heeft ben ik het niet helemaal mee eens. Bij allebei mijn ics modellen had ik binnen 1 skirm de piston gestript. Pech?? Zou kunnen. Wel opvallend dat het 2 keer pech is.
Bij 2 verschillende modellen.

De JG van Jan zijn zwager was niet van cybergun.

Zoals ik zelf al had verwacht, en foodie al gevonden had. Komen de sigs van Cybergun bij JG vandaan.

Aangezien cybergun een rebrander is, plakt cybergun alleen de markings er op. De kwaliteit en onderdelen en het moeilijk loshalen van de replica (staat mij bij van Jan zijn verhaal) is dan toch het zelfde?, of verandert cybergun de internals ook?

Dus als cybergun er niks technisch niks aan verandert, dan kun je de ervaring van Jan zijn zwager toch als referentie gebruiken?

Bedankt voor alle info, gunfire.pl heeft wel een enorm aanbod zeg. Kan ik nog mooi even rondbrowsen voordat ik mijn pas binnen heb :)

@Twinfromhell: ik ben wel benieuwd hoe die APE bevalt als je 'm eenmaal hebt, misschien dat ik daar nog even voor ga sparen.

Sparen duurde te lang, en mijn NABV pas kwam dit weekend binnen dus het is toch een G&G geworden: TR4 MOD0 . Deze had uitstekende reviews, en toch een leuke prijs. Kan ik die € 150 mooi aan andere benodigdheden besteden.

(Als ik echt veel ga spelen komt die ICS APE vast nog wel eens ;) )

• Leuk
Waarderingen: Jan