Cyma 042a shiet niet

Soep123

Member
21 mei 2017
5
5
Trophies
2
Een aantal dagen terug heb ik mijn cyma 042a gedowngrade maar als ik nu probeer te schieten vuurt mijn replica niks af, maar nadat ik mijn magazijn eruit haal zitten er wel een aantal bb's in. daarnaast als ik de replica op semi zet veert mijn trigger niet automatisch terug, maar op full-auto doet die dit wel. Tijdens het schieten klinkt de replica hetzelfde als voor de downgrade en het is volgens mij geen batterij probleem. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
 
Heb je fire selector juist geïnstalleerd? Vallen alle tanden netjes in elkaar?
hy101.jpg
(Dat ding op de foto)
 
  • Leuk
Waarderingen: Soep123 en Jan
Wat @SmerigeHarry zegt. Je hoeft maar 1 tandje te verspringen en de fire selector werkt niet meer en dat heeft zeker invloed op of dat kende trekker nog over kan halen of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik denk inderdaad ook de Fire-Selector heb van de week nog mijn CM040 open gehad. Wat je moet doen is de gearbox op zijn kant neerleggen,
Het rechter palletje helemaal naar beneden schuiven zodat de trigger blokkeert, en dat linker palletje (met het doorlopende asje) ook helemaal naar beneden houden en dan leg je het verbind tussen stukje erop. Hou dit goed vast wanneer je je gearbox weer in je AA schuift, net wat de jongens hierboven zeggen, 1 klein tikje is al fout.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Kan ook wel ff een foto maken van hoe het eruit hoort te zien.
Maar je moet de fire selector iig monteren in single of safe. Ik zelf monteer hem altijd in single en kijk dan of ik de selector nog omhoog kan krijgen.
Bij mn vss heb ik hem de laatste keer ook niet goed geplaatst en die schiet nu alleen maar single/single xD
 
Dubbelpost:
Zo hoort de fire selector te zitten op single shot:


Zo hoort hij niet te zitten op single shot:


Het scheelt maar heel weinig, maar je schiet gelijk al niet meer goed, of je krijgt heel veel problemen met het bedienen van de fire selector. Deze posities kunnen uiteraard ook gemaakt worden als je de selector op safe zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Soep123
Donders! Dat is inderdaad een vrij minimaal verschil... :O
 
@SmerigeHarry @ChaoSState @Cooper2099 @Rebelattack Het heeft even geduurd voordat ik echt tijd heb gehad om hieraan te sleutelen maar het probleem lag niet aan de fire selector maar zoals je hier ziet aan deze twee onderdelen ...

Naamloos.png


Het uiteinde van deze veer is uit de gearbox geschoten, hierdoor veert de trekker niet terug. Maar ik had ook het probleem dat er geen bb's uit de replica kwamen dat lag aan het volgende...

2.png


het "dopje" wat de BB's naar voren vuurt zat niet vast aan het witte onderdeel (geen idee wat de benamingen zijn van de onderdelen :D)

Het veertje van de trekker moet ik nog vast zetten maar ik heb de replica kunnen testen en ik zit momenteel op de 320 FPS.

Ondertussen heb ik ook rondgekeken voor een pistol en ben ik hierop uitgekomen: https://www.shogun.nl/asg-kwa-m93rii-metal-gbb.html
daar hoef ik gelukkig niet aan te sleutelen :D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SmerigeHarry
Ah, ja als je tappet plate en air nozzle niet in elkaar zitten dan gebeurd er niet veel en je trigger spring is ook eentje die mensen nog wel eens fout willen doen de eerste keer. Ach fijn dat het ondertussen goed is gelukt en dat je het zelf hebt kunnen vinden :) en nu vergeet je het nooit meer :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: Soep123
Oow ja, die trigger spring is echt een b*tch xD
Daar zit je het meest mee te kloten als je de gb weer dicht wilt doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Soep123