Cyma ak semi auto issue

Jim

Member
21 jun 2022
13
0
Trophies
1
Hi Iedereen,

Ik heb een vraagje over mijn Cyma ak74u replica. Ik speel veel CQB en daar is semi-auto verplicht. Echter als ik de trigger half indruk maakt de gearbox de cycle niet af. Als ik de trigger dan nogmaals indruk hoef ik de trigger niet al te diep in de drukken of hij gaat al af. Ik heb ook een Cyma 102 fold stock AK en die heeft dit probleem niet. Bij beide replica's gebruik ik een 8,4V 1100mAH batterij, nou had iemand op het veld me de tip gegeven om een 7,4 volt batterij te proberen. Dit schijnt een probleem te zijn bij Cyma replica's, er zit ook geen mosfet oe andere dingen in om dit te verbeteren. Wat kan ik doen om dit probleem aan te pakken? Moet ik een andere motor aanschaffen of moet ik toch een andere batterij halen?
 
7.4 lipo batterijen spelen sowieso stukken beter dan de standaard mee geleverde NiMH batterijen.

Kijk eens op hobbyking voor een accu en lader(!)

Dit is sowieso al een upgrade, mocht het nog niet verholpen zijn kan je altijd nog een goedkope Mosfet installeren, maar dat is nog altijd meer werk en duurder dan een andere accu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim
Zelf zou ik geen Lipo gebruiken zonder mosfet.
Zonder mosfet zullen je trigger contacts namelijk relatief snel zwartbranden en ook weer problemen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim
Bij een 11.1 lipo is dat zeker het geval, bij een 7.4 zal dat niet snel gebeuren, niet veel sneller dan de standaard 8.4 nimh batterij in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim
7.4 lipo batterijen spelen sowieso stukken beter dan de standaard mee geleverde NiMH batterijen.

Kijk eens op hobbyking voor een accu en lader(!)

Dit is sowieso al een upgrade, mocht het nog niet verholpen zijn kan je altijd nog een goedkope Mosfet installeren, maar dat is nog altijd meer werk en duurder dan een andere accu.
Thnx voor je tip
 
Zelf zou ik geen Lipo gebruiken zonder mosfet.
Zonder mosfet zullen je trigger contacts namelijk relatief snel zwartbranden en ook weer problemen geven.
Dat is dan wel een risico, maar goed mocht dan gebeuren dan kan ik de replica altijd weer openschroeven en kijken hoe ik het trigger block vervang, waar die contact punten zitten. Heb net even gekeken https://gunfire.com/nl/products/trigger-switch-for-gearbox-v3-1152200977.html die dingen kosten geen drol.
 
Laatst bewerkt:
Bij een 11.1 lipo is dat zeker het geval, bij een 7.4 zal dat niet snel gebeuren, niet veel sneller dan de standaard 8.4 nimh batterij in ieder geval.
Ik las online dat 7,4 LiPo gewoon moet werken op deze AK. Had nog gebeld met Bunker501 die gaven hetzelfde aan. Mocht dit niet helpen dan kan de motor altijd misschien nog aangepast worden naar een high speed motor. Maar goed ook dat is kijken of dat past en werkt op de batterijen die ik heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim
Dat is dan wel een risico, maar goed mocht dan gebeuren dan kan ik de replica altijd weer openschroeven en kijken hoe ik het trigger block vervang, waar die contact punten zitten. Heb net even gekeken https://gunfire.com/nl/products/trigger-switch-for-gearbox-v3-1152200977.html die dingen kosten geen drol.

Als je hem dan al los hebt kun je beter een goedkope mosfet inbouwen dan de standaard contacten vernieuwen :)

Maar met een 7.4 lipo ben je niet zomaar door je contacten heen. Of je moet altijd mega veel op single spammen ofzo. Dus komt goed :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim