Een tijdje terug heb ik via Taiwangun een nieuwe type Cyma AK gekocht, welke ik ook uitgebreid heb gereviewt in dit topic. Dit is de CM.077A.
Toen ik deze aanschaf deed, viel mij in de artikelbeschrijving dit op:
Deze nieuwe replica's worden echter doorgenummerd met CM.XXX, wat voor mij een teken zou zijn dat dit in principe ook Cyma's zijn?
Het valt mij dan ook op dat er ondertussen heel wat replica's geproduceerd zijn onder deze samenwerking, namelijk de volgende:
- CM.068. (met 4 verschillende types, namelijk A-B-C-D)
- CM.069.
- CM.070.
- CM.071.
- CM.072.
- CM.077. (met 2 verschilende types, namelijk type A en geen extra typenummer.)
- CM.079.
- CM.091.
Dit zijn de series die ik momenteel kan vinden op Taiwangun en qua kosten ze zijn ongeveer allemaal rond de €200,-.
Over mijn CM.077 ben ik nog steeds heel tevreden, helemaal voor het geld. Ik was echter ondertussen benieuwd of er ook andere mensen zijn die replica's uit deze serie voor handen wat hun ervaringen zijn. Het lijken mij namelijk zeer goede beginner replica's voor het geld, zeker omdat ze goed zijn qua bouwmateriaal en interne gebaseerd lijken te zijn op het VFC principe. Onderhoud zou dan ook goed te doen moeten zijn.
Taiwangun legt volgens mij de vooral de focus op de CM.077 en CM.079, aangezien ik ze vaker zie terugkomen op FB/Instagram.
Wat zijn de ervaringen met deze replica's op dit forum?
Nog wat filmpjes van Taiwangun zelf, want beeld zegt vaak meer dan mijn lange verhaal.
(Hij mag desondanks nog wel z'n Engels iets bijschaven. Doet wel z'n best, merk ik.)
Toen ik deze aanschaf deed, viel mij in de artikelbeschrijving dit op:
Het viel mij toen op dat er dus schijnbaar een exclusieve samenwerking is tussen Cyma en Taiwangun m.b.t. dit apparaat. Nu kijk ik eens verder en komt ik er achter dat er schijnbaar nu ook een exclusieve samenwerking is met PJ, een merk wat ik verder niet ken:Replica of the new series of AK's, there are create due to a long cooperation between brand which have a significant experience in this domain - CYMA and TAIWANGUN.COM.
Replica of the new series of assault rifles from PJ, there are create due to a long cooperation between brand which have a significant experience in this domain - CYMA and TAIWANGUN.COM.
Deze nieuwe replica's worden echter doorgenummerd met CM.XXX, wat voor mij een teken zou zijn dat dit in principe ook Cyma's zijn?
Het valt mij dan ook op dat er ondertussen heel wat replica's geproduceerd zijn onder deze samenwerking, namelijk de volgende:
- CM.068. (met 4 verschillende types, namelijk A-B-C-D)
- CM.069.
- CM.070.
- CM.071.
- CM.072.
- CM.077. (met 2 verschilende types, namelijk type A en geen extra typenummer.)
- CM.079.
- CM.091.
Dit zijn de series die ik momenteel kan vinden op Taiwangun en qua kosten ze zijn ongeveer allemaal rond de €200,-.
Over mijn CM.077 ben ik nog steeds heel tevreden, helemaal voor het geld. Ik was echter ondertussen benieuwd of er ook andere mensen zijn die replica's uit deze serie voor handen wat hun ervaringen zijn. Het lijken mij namelijk zeer goede beginner replica's voor het geld, zeker omdat ze goed zijn qua bouwmateriaal en interne gebaseerd lijken te zijn op het VFC principe. Onderhoud zou dan ook goed te doen moeten zijn.
Taiwangun legt volgens mij de vooral de focus op de CM.077 en CM.079, aangezien ik ze vaker zie terugkomen op FB/Instagram.
Wat zijn de ervaringen met deze replica's op dit forum?
Nog wat filmpjes van Taiwangun zelf, want beeld zegt vaak meer dan mijn lange verhaal.
Laatst bewerkt: