Dan wesson Downgrade

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
hallo,,

In dit topic probeer ik uit te leggen hoe je een dan wesson co2 kan downgraden.
je haalt eerst de plastic grip eraf. en dan kom je 4 schroefjes tegen die je ook moet losdraaien.

dan wesson 5.jpg

heb deze foto van internet. 4 rode rondjes zijn de schroefjes die je moet loshalen. 2 zitten er achter de plastic grips.

dan wesson 6.jpg

vervolgens haal je de veer eraf "ik heb 2 draden van de veer eraf geslepen" om de fps te verlagen.
heb geen fps meter dus ik weet niet hoe laag de fps nu is. als je wil kan je er ook 3 vanaf halen om er zeker van te zijn dat je fps heel laag word.

dan wesson 2.jpg

en dan pak je een m4 schroef ( niet van een m4 replica) gwn een m4 schroef met een bout. en die plaats je dan precies waar ik hem ook heb gezet. past precies.
en dan bouw je alles weer dicht.
dan wesson 3.jpg

nu kan je aan de schroef draaien de schroef komt tegen het blokje"rood" waar de veer "geel' tegen aan zit.
je kan in het groene rondje zien dat het blokje omhoog gaat dus je veer strakker gaat zitten waardoor hij harder tegen je gaspin zal slaan en een hoger fps zal ontstaan.

hiermee kan je dus gewoon met de highpower shells "die normaal ik meen rond de 450 fps schieten" skirmen.
de schroef losser draaien is lager fps en strakker draaien is hoger fps. dus je kan je fps gewoon instellen op wat je maar wil.

een m4 schroef en bout zal nog geen euro kosten bij een auto materialen zaak. dat bespaard je de lowpower shells "die 240-250 fps schieten" te kopen die veel meer kosten.

ik ga er morgen 17-09-2016 zaterdag mee na bunker 501 om de fps af te stellen tussen de 310-330.

hoop dat ik duidelijk heb uit gelegd hoe het moet.
ik ga er morgen nog een filmpje van maken bij de fps test.
heb geen gopro of camera of wat dan ook. word opgenomen met me iphone dus kan niks beloven over goed kwaliteit beeld.

Helaas van t filmpje is niks terecht gekomen want de replica schoot nog rond de 390 fps.. En had geen tijd om even heen en weer te gaan.. Heb nu net weer 2 draden eraf geslepen.. Hij klinkt nu een stuk minder hard.. Moet even van de week kijken of ik een x in de middag tijd heb om er weer langs te gaan.

Thnx for deze tutorial want ik wil ook zeker een dan wesson dus cool dat de fps naar benedem kan :)

Ik hoor graag of je FPS downgrade gelukt is inderdaad! Dat geeft meer waarde aan deze tutorial ^_^ In ieder geval tot zo ver bedankt voor de moeite van het posten!

Gaaf, zo'n revolver, maar wel een heel gedoe met reloaden. Ik moet wel toegeven, de cool factor is ook wat waard !