de Contact Drill

Aeroxbird

Member
15 jul 2014
11
0
Trophies
1
<font face="Arial, Verdana" size="2">hallo airsofters</font>vandaag heb ik nog een Techniek wie vrijwel makkelijk uit te voeren ishij is al eens behandeld op de TDD ( @Jan zijn informatie naar mij :D )
<div><font face="Arial, Verdana" size="2">CONTACTDRILL</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Bij de uitvoering van normal framework operations is het te doen gebruikelijk om wanneer op vijand wordt gestuit contact te proberen vermijden. Wanneer dat niet mogelijk is, dient onder (in)direct vijandelijk vuur de contactdrill te worden uitgevoerd. De contactdrill is niet alleen voorbehouden aan de infanterist bij de uitvoering van een (gevechts)patrouille, maar dient een militaire basisvaardigheid voor alle militairen te zijn.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Een mogelijke volgorde van handelen is:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Schreeuwen: "Man down!"</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Vijandcontact (gevechtscontact, troops in contact, vuurcontact)</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Nogmaals schreeuwen: "Man down!"</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Onmiddellijke, drillmatige reactie: dekking zoeken, vuurpositie kiezen, vuur uitbrengen: twee schoten (tab) afgeven zonder gebruikmaking van de richtmiddelen.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Schreeuwend aangeven waar vijandelijk vuur vandaan komt: "Contact front / left / right / back!"</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Vuuroverwicht (fire superiority) verkrijgen om de vijand te neutraliseren of onderdrukken; gericht vuur afgeven door de richtmiddelen, ook met de groepswapens</font></div><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font>
 
@Mobius001 het is een Voorbeeld, je kan het ook aanpassen maar dit is Basisen @Peter ik volg militaire opleiding en zo heb ik het ook aangeleerd :)
als je iets mist kan je bericht doen er over dan kijk ik of ik er iets over kan plaatsen
 
Dan zou ik geen "man down" roepen, behalve als er natuurlijk iemand geraakt is. Ik zou dan eerder gewoon "contact" of "vuurcontact" schreeuwen
 
klopt zelf na veel gedaan hebben merken wij ook dat Contact of iets in die richting beter uit komtalleen met Man Down is een Basis, vanwegen dat er een Scala van mogelijkheden is om het te gebruikenmaar aanpassen naar eigen idee is altijd goed ofcourse 
 
Wat ik altijd geleerd heb is inderdaad eerst een dubbel tap en dan volgt de rest.
 
Dubbel tap, RAD, en liggen als een idioot, en dan blijven vuren.
Een deel van ACN heeft dit uit eigen ervaring, en de rest door TTD1/2 of ACN training.