De Novritsch SSR9

Coinoperator

Member
2 apr 2026
8
4
Onlangs heb ik mijn zoon van 30 weten over te halen om eens mee te gaan skirmen.
De NABV had daar de perfecte gelegenheid voor, de UAT
Ik heb hem dus aangemeld voor de First Airsoft experience en tevens voor de middag CQB aangemeldt.

Okay,
wat heeft dat nou met de SSR9 te maken?
Nou zelf ben ik dus 67 en de 68 loert over anderhalve maand ook alweer om de hoek.
Ik ben dus niet zo'n snelle jongen, ik ben meestal sniper of machinegunner.
Maar nu dus een CQB
Nou is mijn arsenaal nogal uitgebreid maar een lekker lichtgewichtje voor een CQB had ik nog niet echt.
De MAC11 zou een optie kunnen zijn maar die BB sproeier van Novritsch leek me wel een leuke aanvulling.

Besteld dus: De DSR versie.
Zoals altijd had ik het ding snel in huis.
kompleet met 3 extra magazijnen en bijpassende fastpull pouches voor aan mn hempie.

De looks:
Apart ding, ziet er leuk uit en weegt echt niets.
Het is een stukje plastic fantastic.
iets te plastic zoals je verderop leest.
Accu dr'in en even een 0.30 er in en de chrono erbij.
Met 0,97J dik oke.

Uit de doos werkt het ding meteen goed,
op mijn eigen 10 meter schietbaan even de hopup afgesteld,
De SSR9 DSG is voorzien van een mosfet af fabriek en kan worden ingesteld op semi, binair, full auto en 3-burst.
Koop je de standaardversie dan kan ie ook op precock worden ingesteld
Nog even een reddotje opgegraven en de koffer in.

Dus de 28e met zoon naar Delta Airsoft.
Zoon naar de FAE en ik naar de BOSS workshop (voor de derde keer om niet uit mijn neus te hoeven schaften)
Na deze bezigheden aan de perfecte lunch, dat is bij Delta dus echt geweldig.

Dan de CQB
Delta heeft een gloednieuwe CQB hal gebouwd en we gingen er lekker op los.
Een boel jonge jongens, een enkel OL en ook wat meiden met elkaar in de clinch.
Leuk ook de regel daar dat je je respawn pas mag verlaten als er 4 man/vrouw staan.

De perfomance van de SSR9 was werkelijk prima, geen enkel probleem, geen doublefeeds of haperingen.
Nope, nog steeds in Out Of The Box staat presteerde het ding super.
Jammer dat je alleen maar semi mocht, dat wel want op auto is dit ding een BB douche.

Ook een paar weaponhits gehad, een regel die ze daar weer niet hanteren.
Desalniettemin heb ik mijn Desert Eagle ook even stevig gebruikt.

Tot zover dik in orde.

Thuis bij schoonmaak kom ik er echter achter dat één van de weaponhits precies in de patroonuitworp terecht is gekomen.
Gevolg, een deuk in de erg blikkerige afsluiter en een randje van de upper receiver afgebroken.
Uiteraard heb ik hier een klacht over ingediend bij Novritsch.
Antwoord: "we geven geen garantie want de SSR9 wordt niet gerandeerd tegen BB hits"
Euhm, ik heb al meer problemen gehad met ondermeer een SSG10 en die werden wel netjes opgelost.
Das nou weer jammer...

Reparatiekosten:
30 euro receiverkit
19 euro upper receiver repair kit.
plus verzendkosten
En bij de eerste de beste skirm zala er dan wel weer ergens anders iets aan flarden worden geschoten.
Alternatief een metalen receiverkit á raison 99 Euronen.

Samenvatting:
Schiet perfect zo uit de doos.
Weegt niets, ook de magazijnen zijn van plastic en is dus een ideaal CQB wapen.
Standaard voorzien van mosfet
Leuke prijs: 269 euries
Support is geweldig met al die filmpjes op hun website waar ze uitleggen hoe je hem tot het allerlaatste schroefje uit elkaar kunt halen en weer in elkaar zetten.
Garantie: Persoonlijk vind ik dat zo'n ding tegen een BB moet kunnen, deze treffer was welliswaar echt een pestpokketreffer op de ellendigst mogelijke plek maar toch.

Vragen?
Stel ze gerust.