De Skirm In Duitsland

WhiteGhost

New Member
7 aug 2015
3
0
Trophies
1
Afgelopen zomer op vakantie geweest naar duitsland en daar een super airsoft weekend gehouden omdat ik het zelf super vond deel ik het met jullie ;)
Er zaten een x aantal kleine eisen aan. Camo : DPM. woodland of iets wat niet opvalt in bos

De vrijdag 06;00 kwamen we op locatie aan waar we dachten te gaan spelen. Maar na een klein tijdje werd het doel duidelijk
Elk team kreeg indien ze niet hadden Camo. Je maakte je gereed om een skirm te beginnen. Alleen het liep anders dan bijna iedereen dacht.
Veel mensen dachten dat je per dag zou spelen. Maar dit was dus 72uur zonder pauze. Per groep kreeg je 3 ponch's en 4 stokken (van tent)

Na de uitleg van het spel werd iedereen op zn start post gezet.
Het doel was om van A naar B te komen met wat checkpoints. Je had iets minder dan 72uur de tijd. Valsspelen was een No Go want per checkpoint kon je eten en drinken optoppen.
Verder waren de punten zo ingericht dat je de andere groepen tegen kwam. Ofwel je moest steeds scherp blijven maar ook aan je team denken.

Zoals elk team begonnen wij ook onze toch. Kaart op de man richting 1e doel. De 1e uurtjes (geschat 2.5uur) ging soepel tot er ineens contact kwam uit de rechter kant. Een ieder deed wat ze konden om de tegenstander uit te schakelen. Wij als team kozen er voor om te gaan tunnelen en vervolgens een Vishaak te maken in het gebied.
Na wat taal problemen liep het toch wel soepel en sloeg de vijand zich af. Wij als team deden een check kwa bb's of mensen veel tekort kwamen etc. Daarna gingen we versneld richting onze checkpoint (tevens een safe point) voor ons middag eten.

Elk team mocht maximaal 1.5uur in de rust zitten er waren namelijk 2 posten waar de 6 groepen pnder verdeeld waren.

Wij als groepp gingen al vrij snel weer voorwaarts om een voorsprong op te bouwen.
De middag verliep wat minder goed dan verwacht. Na nog geen uur te verplaatsen werden we van voor vol aangegrepen (liepen ze mogelijk de rug in) aangezien we wisten dat in onze rug zeker nog wat zou komen legde een van de duitsers een support weg (sniper) waarmee we ze snel uitgeschakeld hadden. We deden een 300/700 zo ver mogelijk richting rechts voor zodat we ff geen last van ze hadden.
Na een flinke tijd lopen kwam de hell. De checkpoint bleek geen optop punt te zijn maar een hinderlaag. We moesten namelijk een weg over en dachten dat doen we even. Maar zowel voor links en rechts hadden ze M60's we moesten ze dus slim en snel uitschakelen. De groep werd verseeld en zo werd links en rechts uitgeschakeld. De 2man met sniper zichten een hoog plekje in de den wie er stond en schakelde 2 van de 3 man van voor uit (wel strafpunt vanwegen het klimmen) de andere gingen we vurend voorwaarts overheen

Na de actie kregen we een revieuw hoe het ging en wat beter kon . Dat was 1 fijn en 2 leerzaam. Het was ff bijten van What. Maar super vet.
We kregen daar ook ons eten. 2X zak eten en esbit met kochertje (eventueel bestek) we mochten de weg vervolgen en om 6 uur avond werd er niemand meer aangegrepen kwa veiligheid. Daarom besloten we ook pas om 6 uur te eten. We liepen de tijd gewoon goed door zonder problemen.

Om 6 uur zette we ons kamp op en melde we via een porto van de leiding onze coords door. Vervolgens verzorgde we onszelf kwa sokken enz.

Er kwam een jeep met onze spullen indien we wat nodig hadden. Aangezien veel mensen hun rugzak niet mee hadden maar in de jeeps hadden werd bij ons toch door meer man rugzakken gepakt
Bb's werden aangevuld en toen konden we de nacht in.

De nacht zelf liep goed. Lekker geslapen. We moesten wel wacht draaien aangezien we AA's bij hadden.

De ochtent mocht je zelf bepalen wanneer je vertrok. 6:30 mocht je pas starten met lopen. Wij als groep waren 6 uur gereed om te gaan en dus ruim op tijd. De sitrap ging de porto door of er nog problemen waren en vervolgens gingen we voorwaarts.
Aangezien teamleden met wat middelen bepaalt hadden waar we wie tegen kwamen. Hadden ze mogelijk een route. Om 10 uur waren we op locatie waar mogelijk volgens de 3 duitsers een team langs kwam. Ze haalde een gilpijltje er bij en maakte die wast aan de boom.
(Is een pijltje wat ze met jagen wel eens gebruiken met soort struikel draden waar een beest loopt) na wat knutselen aan dat draad hadden ze het klaar. Iedereen ging gedekt zitten of liggen. En tot mijn verbazing ging er wat door. Op ons porto kanaal hoorde we de de duitser met sniper dat het een team was. Waarop iedereen het vuur opende. Het was echt een lachen moment om ze zo te zien van Wat?!

Om 10uur zijn we snel naar onze point gegaan en hebben we gegeten.
Op de point kregen we een opdracht. 1 van ons was geraakt en moest op een brancard gedragen worden. Het persoon mocht zo gezegt tot de volgende point niet lopen. Neerleggen mocht en andere ideeen verzinnen ook.
Na een half uur lopen gaf iemand aan een americaanse body drager te hebben. Die sleep je normaal over de grond. Zoals het hoort sleepte we hem mee. Zelf leek het veel pijn te doen maar volgens het persoon voelde je er niks van. Heel de tocht werden we niet aangegrepen en was de jongen wie gesleept werd blij om weer te lopen.

De avond was anders ingedeeld. Zoals iedereen merkte waren alle teams samen. De AA's werden per jeep opgeslagen en iedeteen kon na het eten slapen. In de nacht 1 uur werden we gewekt. Het spel werd uitgelegt. Het ging om snelheid en verrassingen. Elk team kreeg een coord wie je niet mocht delen met anderen. Lampen waren toegestaan. Flashbangs en bb granaten niet.
Al kaart lezend en dicht op elkaar gingen we voorwaarts. Het was tevens donker en modderig.

Er waren zoveeel dingen om op te letten. light en geluid was ver te zien en horen. We werden helaas niet aangegrepen wat ik wel had mee willen maken. Op de point moesten we ons kamp opslaan en gaan slapen. De ochtent en laatste dag zou het een final worden met bases (per groep 1) je moest vanaf je checkpoint waar je zat het coord ontvangen via de porto. Des te sneller je er bent des te harder de anderen moeten vechten. Het was een last man standing game op het einde. Uiteraard groep blijft groep. Dus konden meerdere personen blijven staan

Uiteindelijk zijn er 3 van 1 team blijven staan. De leiding maakte met de scheidsrechters wie per team mee waren een score op en daaruit bleek dat ons team 3e was geworden van de 6 teams.

Eigen ervaring:
Ik vond het een super vette skirm. Ze willen het mogelijk vaker doen (dit was de 1e keer)
Ook de kosten vielen erg mee vond ik. Uiteraard had ik wel de vraag bij hun gelegt waarom het mogelijk was dat we er open konden lopen. Dat bleek dus achteraf militaire grond te zijn zoals bij oirschot achter de rvs.

Mogelijk ooit in nederland zoiets te doen?:
Denk het wel dat het allemaal haalbaar zou zijn met een aantal ondersteunende dingen. Uitwraard moet er intresse in zijn om ook zoiets en keer te proberen. Wanneer er mogelijk meer mensen zijn wie het suoer lijken om te doen (of net zoals mij een 2e keer willen) kunnen we altijd iets in de richting proberen te doen

Heb je intresse?
Like het bericht dan ;) wie weet kan er dan ook keer zoiets komen
 
Leuk verslag, enige wat jammer is van Duitsland zijn de regels omtrent AA. Ik heb geen zin om speciaal daarvoor een aparte AA aan te schaffen.
 
Als ik de Amoeba programmer heb zou ik gewoon mee kunnen gaan. Dan kan de replica alleen semi als ik wil
 
@juulvdbosch


 Nee, dan mag je nog steeds niet. De full auto moet echt fysiek/mechanisch uitgeschakeld zijn, verder moet je AA ook van de juiste markeringen voorzien zijn.
 
Echt niet?

Wat dan kan hij alleen Semi semi safe en je moet hem opnieuw programmeren voor andere standen.
 
De Duitse wetgeving even doorlezen.



Kort gezegd:


- Verplichte F-mark met registratienummer etc (dus niet zelf erop schilderen)


- Fysiek uitschakelen van full auto (boven de 0,5J), dus selectorplate modificeren. Een mosfetje of elektronisch schakelen telt niet.
 
Yupz en op wapens monteerbare lampen en/of lasers zijn ook niet toegestaan (mag je volgens de letter van de Duitse wet nog niet eens bij je hebben)
 
- Verplichte F-mark met registratienummer etc (dus niet zelf erop schilderen)

Ik zou het kunnen op zoeken, maar ik denk niet dat ik de enige ben die niet weet wat het is...


Dus de vraag, wat is een F-Mark  ? 
 
Van de F-Mark was ik niet op de hoogte


ik dacht dat ze gewoon niet Full auto mochten gaan.
 
<blockquote>
- Verplichte F-mark met registratienummer etc (dus niet zelf erop schilderen)

Ik zou het kunnen op zoeken, maar ik denk niet dat ik de enige ben die niet weet wat het is...


Dus de vraag, wat is een F-Mark  ? 

</blockquote>

Dat is een markering welke samen gebruikt wordt met oa een serienummer, naam van het model, caliber en de importeur. De karakteristieke F-mark is in werkelijkheid een F in een pentagon (5 hoek)



Er zijn maar een paar bedrijven in Duitsland die een F-mark mogen zetten in geimporteerde replica's en het laatste gaat dus over die bedrijven. Iedere replica is door dat serienummer geregistreerd in Duitsland, en het is verplicht deze te hebben op je replica. 


Overigens geld dit voor alles boven de 0,5J, want dan behoord het tot de wapenwetgeving onder de noemer "Freie Waffen" (ofzoiets). Daaronder is het bestempeld als een speelgoed ding en mag je hem alleen niet openbaar dragen etc.
 
Wat een gedoe toch weer met onze oosterburen.


Daar ga ik dus mooi niet skirmen haahah


#malleduitsers XD
 
Lijkt me leuk om een keer zo'n weekend mee te draaien, sinds mijn diensttijd niet meer gedaan .


Wat betreft de f op je replica is idd normaal daar maar je kunt hem upgraden daar ben ik dus nu mee bezig .


Ik woon zelf in Duitsland ( 800 meter van de de grens bij Enschede ) ook de Duitsers kopen een buks of airsoft replica en maken deze krachtiger geen mens die dat controleert
 
 


bij mij werd er zelf ook niet moeilijk om gedaan (kheb een Dboys zoals Jan) enige is dat er opgeschreven werd wat je bij je had etc, ook werd er een foto van je gemaakt met je Replica's er bij hangend in een soort stelling,


tevens was het militaire rond, mogelijk dat het daarom niet zo extreem zwaar opgepakt werd? en ronny K dan woon je niet gek ver vanaf mij haha, kben zelf woonachtig in omgeving Lichtenvoorde