de well MB4411D sniper rifle

5 sep 2014
10
0
Trophies
1
Hallo allemaal...
Heeft er iemand ervaring met de well MB4411D bolt sniper rifle.
Mijn interesse gaat namelijk uit naar dit geweer, en dan wil ik graag weten of er iemand daar mee heeft geskirmt.
Ik hoor het graag van jullie....
m.v.g. justin van egdom

In de airsoft wereld gebruiken wij het woord replica of airsoft apparaat (AA) in plaats van geweer, dit om in het publiek etc misverstanden te voorkomen als men iemand over geweren hoort praten.

Daarnaast is mijn aanbeveling om eerst te beginnen met een assault rifle als je net begint met airsoft.(mocht je dit niet al bedacht hebben)

Oeps... mijn excuses Lockheed.... het is idd replica... maar ik ga zeker eerst met assault rifle beginnen maar daarnaast ook als sniper :)
Voor een assault ben ik mij nog aan het oriënteren.....

Men spreekt in de airsoft wereld ook over "apparaat" ! Hahha dat vind ik nog altijd een raar woord.

Maar goed ehh inderdaad geen buks, geweer, pistool, wapen etc.  

Ik hou het wel bij replica tri shot..... apparaat vindt ik ook zo'n raar woord voor airsoft replicas... maar bedankt voor je reactie...

Volgens mij is dat een vrij nieuw model van Well. Ik denk dat niemand er ervaring mee heeft. Het is ook maar de vraag of dat ding uperhaupt beter/veder schiet dan een AEG.

Vaak zit je al naar upgrades te kijken. Als ik jou was zou kijken naar een ouder model van Well. Deze zijn vaak makkelijker te upgraden en hebben dus mensen ook meer ervaring mee. Ik weet dat Sander een Well L95 heeft met minimale upgrades die ongeveer 70 meter ver schiet ofzo.

Succes!

Hallo roelof. Heb al wat onderzoek gedaan naar deze apparaat... Hij heeft een fps van 450 en kan geüpgraded naar 520 fps, wat heel simpel blijkt te zijn :)
Ik weet dat er beperkingen zijn qua fps in Nederland....
Maar de L96 is mijn tweede keuze... :p

Mijn VSR 10 schiet 390 FPS en ik haal bijna 80 meter. FPS heeft wijnig invloed op hoe ver je BB schiet en hoe accuraat. Accuraatheid en berijk word bepaald door de hop unit en de hop rubber/bucking en hoe lucht dicht deze zijn. Er zijn bijvoorbeeld gewoon AEG's die met 300 FPS 70 meter ver schieten. Dus FPS zegt niet zoveel.

FPS betekend in de airsoft wereld: feet per second. Dus hoeveel feet het projectiel per seconde aflegt. Dus hoe hoger je FPS. Hoe sneller je bb gaat, en hoe meer pijn het doet voor de persoon die de bb vangt haha.

Het effect dat een BB veder laat schieten heet het magnus effect. De bb draait rond zodat de bb minder lucht vangt en een opwaartse momentum krijgt. Hier word het simpel uitgelegd:

https://www.youtube.com/watch?v=2OSrvzNW9FE

Ja klopt inderdaad, ik heb een well Mb01/l96.
De enige upgrades die erin zitten is een metalen piston en een metalen spring guide en 6.03 barrel.
Voor de rest is hij origineel. Hij schiet nu 60 meter met slecht afgestelde hop up.
Ik denk als ik de tijd neem en hem goed afstel dat 70 meter wel moet lukken. De fps is 435.

Dit is voor mij een 100 jaren projectje voor de grap. Uiteindelijk ga ik ook de rest upgraden als ik tijd en zin heb.
Het is ook niet mijn bedoeling om airsoft sniper te worden met alle gear ( ghilly bv.)
Daarvoor vind ik assault spelen te leuk.