Diary of a shimming man.

Ties

Well-Known Member
1 aug 2014
425
164
Trophies
13
Week 37, uur 2 De weg naar het perfecte shim werk begint zijn toll te eisen, mijn glas water raakt op en heb al 3 dagen niet geschoren, van de koekjes is ook weinig over.Mijn vingers zijn vet en er valt regelmatig een shim op de grond, de spur gear heb ik nu bijna perfect maar mijn polsen begeven het bijna van telkens schroeven in en uit draaien. Bij de sector gear heb ik 0,75mm er tussen moeten doen(das veel) ik heb nog een shim van 0,1mm en heb waarschijnlijk te weinig. Het word al donker en dus steeds moeilijker om de diktes goed te kunnen zien, gelukkig heb ik een wilde schuifmaat gevonden in de berging.
uur 4het water is op, de koekjes zijn op, de 0,1mm shim's zijn op en de zon is ook op, het is nu volledig donker maar heb ik een lamp.Gelukkig is het einde in zicht! Alle tandwielen sluiten mooi aan en er is minimale zijwaartse speling, als ik er een draai aan geef hoor ik geen geschuur, het enige is nog de motor diepte.
uur 4,5Succes!! Geen geschuur en een stillere gearbox! Nu kan ik eindelijk naar bed. 
 
Leuk geschreven en gefeliciteerd met het volbrengen van je missie!
 
lol inderdaad op een leuke manier geschreven, had zo een of andere column uit een dagblad kunnen zijn.