Diemaco C8A1

RoelTheWorld

Well-Known Member
11 dec 2014
289
109
Trophies
10
Beste mensen op dit glorieuze forum,

Ik ben aan het rond kijken voor mijn eerste replica. En zat te denken aan een Diemaco C8A1 project. En zit te twijfelen welke replica ik als basis zal gebruiken.

De replica stijl die ik wil is de wat modernere, RIS handguard. Niet de "old-skool" ronde handguard die je vind op de eerdere M4 stijl apparaten.

Hier een afbeelding van de stijl die ik bedoel, ga voor vrijwel precies dezelfde replica en accessoires op een andere paintjob en toevoeging van een demper na.

Afbeelding:
http://www.warisboring.com/wp-content/uploads/2010/06/1.jpg

Ik zat al te denken aan de G&G GR-15 Raider (Lange barrel versie, niet de CQB). Maar heb het idee dat deze het net niet zal zijn.

Dus als jullie mij opweg kunnen helpen met ideëen. Hoor ik het graag!

Mijn budget is niet bizar hoog, tussen de 200 en 250 euro. (Mag natuurlijk er onder zitten als het een goede kwaliteits replica is.)

Alvast bedankt!

-Roel

Ergens eind januari komt de G&G C7A1 binnen. Ik vind hem extern mooi en heb me niet verdiept in het verwisselen van de handguard. Maar wellicht ook een optie voor jou?

Plus hij komt standaard met de optics erbij ;) scheelt weer een duit

Valt alleen wel buiten je budget zie ik. Kost 330,-

Ergens eind januari komt de G&G C7A1 binnen. Ik vind hem extern mooi en heb me niet verdiept in het verwisselen van de handguard. Maar wellicht ook een optie voor jou?

Plus hij komt standaard met de optics erbij ;) scheelt weer een duit

Valt alleen wel buiten je budget zie ik. Kost 330,-

Het gaat mij ook echt om de C8A1, die is een stuk korter. Is bedoeld voor een KCT loadout, moet nu alleen even vinden welke M4 replica ik het beste kan gebruiken, koop hem gelijk met zo'n rail erop. Want een RIS rail is los meestal erg prijzig.

Niet om het een of ander maar volgens mij gebruikt het KCT tegenwoordig de HK416 en niet meer de diemaco (wellicht voor trainingsdoeleinden nog wel)

Niet om het een of ander maar volgens mij gebruikt het KCT tegenwoordig de HK416 en niet meer de diemaco (wellicht voor trainingsdoeleinden nog wel)

Klopt daar ben ik mij van bewust. Maar de enige relatief goedkope HK416 met airsoft is de Dboys/Boyi. En qua kwaliteit is het hem net niet, en hij bevat zo'n battery box die voor op je RIS rail zit, wat ik persoonlijk vreselijk vind. Dus heb besloten een C8A1 project te doen. 

Dan komt denk ik de G&G toch wel het meest in de buurt als basis.

En G&G is gewoon een goed merk. 1 van de ACN leden heeft deze replica ook, en met een Flat of R-hop (weet niet meer zeker wat er in zit) schiett dat ding echt super ver.

Even wachten tot die weer in de aanbieding is bij Gunfire. Vorige week was deze €237. Als we nog geen DMR hadden, had ik deze direct besteld en daar voor gebruikt.

Al vind ik persoonlijk de C8 zoveel op de M4 / 416 lijken dat ik dan zelf voor zo`n model zou gaan, maar dat is een persoonlijke keuze.

Zoek anders eens op het forum van  http://www.airsoft.nl/  naar Diemaco. Er zijn al meerdere mensen die zo'n project hebben gedaan daarzo, misschien kun je nog wat info / tips verzamelen ;)

Dan komt denk ik de G&G toch wel het meest in de buurt als basis.

En G&G is gewoon een goed merk. 1 van de ACN leden heeft deze replica ook, en met een Flat of R-hop (weet niet meer zeker wat er in zit) schiett dat ding echt super ver.

Even wachten tot die weer in de aanbieding is bij Gunfire. Vorige week was deze €237. Als we nog geen DMR hadden, had ik deze direct besteld en daar voor gebruikt.

Al vind ik persoonlijk de C8 zoveel op de M4 / 416 lijken dat ik dan zelf voor zo`n model zou gaan, maar dat is een persoonlijke keuze.

@Twinfromhell Bedankt voor de info! Ik zou ook heel graag een HK416 willen, alleen de DBOYS doet het hem net niet voor mij, en vind de 450 Euro VFC toch net iets te duur voor mijn eerste replica. Maar die gedachten kan altijd nog veranderen. Verander op het moment nog veel van keuze. Aangezien het zo moeilijk is je eerste replica te kiezen. En alles is nog nieuw en mooi voor mij.

@RoelTheWorld kijk is op gunfire voor de G&G CM16 R8 l

@darksider-NL Heb deze net even bekeken. Mooi ding! Alleen het jammere is dat deze alleen in TAN komt. Als basis replica wil ik toch echt een zwarte. Misschien heb ik over de zwarte heen gekeken.  

Zoek anders eens op het forum van  http://www.airsoft.nl/  naar Diemaco. Er zijn al meerdere mensen die zo'n project hebben gedaan daarzo, misschien kun je nog wat info / tips verzamelen ;)

@Eviltwin-NL Ga dit zeker doen! Heb mij aangemeld voor het forum, alleen moet wachten op verificatie. 

Bedankt voor de info heren!

@RoelTheWorld in amerika hebben ze m wel in t zwart en ik geloof dat ie bij unit 13 ook te koop is maar niet op vooraad dus dan zou je ff moeten bellen mocht je interesse hebben

Hier heb ik ook last van

"Verander op het moment nog veel van keuze. Aangezien het zo moeilijk is je eerste replica te kiezen. En alles is nog nieuw en mooi voor mij"

En dan heb je eindelijk je keuze gemaakt, koop je dat ding, een half jaar later wil je er toch weer 1 bij. ;)

Het leven van een airsofter is niet makkelijk hoor, je zult meerdere replica's willen gaan kopen helaas. Wen er maar vast aan. :P

@peter daar was ik al bang voor ja
maar twijfel nu tussen assault rifle of dmr aangezien ik wil gaan snipen maar eerst de basis wil leren :)

Mijn advies zou zijn, lekker een degelijke aeg kopen. Daar heb je later nog plezier van, aangezien dat je back-up replica gaat worden voor wanneer je sniper dienst weigert of nét niet door de fps test heen komt. Of misschien voor wanneer je een vriend in de sport wil introduceren. Zat redenen, lekker aeg halen. ;)