DIY: Begadi R601 Red Dot Mount op de TTI JW3 Combat Master AEP, MOSFET Pistol [EMG]

ZZGUN

New Member
17 mei 2025
3
0
Ik heb een Begadi R601 Red Dot Mount op de TTI JW3 Combat Master AEP, MOSFET [EMG] gezet. De R601-mount staat op de Begadi-site als compatibel met de gas-versies van de R601 Archer, Witcher en Combat Master. Het montagepunt op mijn AEP leek identiek, dus ik besloot het te testen.

Na ontvangst bleek dat de pasvorm ongeveer 1 mm afweek. De inkeping aan de onderkant van de mount was net te klein om het achterste vizier van de AEP te passeren.
Er is ongeveer 1 mm aanpassing aan de mount zelf nodig, daarna sluit alles netjes aan en zit de red dot stevig en recht. Het is dus geen plug-and-play, wel prima te doen met wat geduld.

JW3 TTI Combat Master AEP 2.0.png JW3 TTI Combat Master AEP 3.0.png Begadi Reddot mount .jpg

Zoek je een strakke red dot-oplossing voor de JW3 AEP, dan werkt de Begadi R601 goed na een kleine aanpassing.

Groet,
John

Herkenbaar.

Bij de AEP's van Begadi zelf houden ze de afstand tussen de schroefjes van de Reddot op 19mm, waar 20mm de standaard is. Beetje flauw, maar doen ze om meer eigen Reddot's te verkopen. Dat je 1 mm verschil hebt bij deze EMG Variant verbaasd mij dan ook niet zo. Zullen dat mogelijk overgenomen hebben.

Heb zelf de Cyma CM131A Gen 5 AEP, geleverd door Begadi, heb daar ook Reddot van 20 mm kunnen vastzetten door simpelweg schroefjes te gebruiken met een iets smaller schroefkop om de 1mm te compenseren:
Cyma CM.131A Gen.5 AEP - 2025-1.jpg
Cyma CM.131A Gen.5 AEP - 2025-2.jpg
If it fits, it sits. :)

(En dit is een Reddot van Alie-express, was de helft voordeliger)

Ik moet vaker mijn bril op doen, merk ik. 😆

Maar je moest een mount gebruiken (met lichte aanpassing) om je Reddot vast te zetten. Zit je reddot dan niet veelste hoog om fijn te richten?