DIY - bottle cap mod voor U94 PTT

Fl4m3s87

Well-Known Member
25 mrt 2015
59
65
Trophies
11
U94 PTT-gebruikers herkennen dit voorbeeld vast wel: je bent net lekker op dreef, je kiest positie en wacht tot de vijand dichtbij genoeg is om de aanval in te zetten. Plots begint je porto te zenden... Wéér die stomme PTT die ingedrukt is omdat je in een krappe positie zit of ligt.

Of tijdens het lopen en je sling blijft weer eens aan je PTT hangen, of bij een transitie naar je andere schouder. Dat knopje wil alsmaar ingedrukt worden, op momenten dat jij dat niet wil.

Fear no more! Er is een hele makkelijke DIY upgrade voor. Kost je een kwartiertje en is ook nog eens een modificatie die ook door o.a. Navy SeALs word toegepast, voor hetzelfde euvel.

"Maar hoe doe je dat dan, Fl4m3s87?" Dat ga ik je vertellen met wat tekst en kiekjes.

Wat heb je nodig:
- Je U94 PTT
- Een PET-flesdopje
- Camotape/isolatietape
- Mesje (eventueel schaar)
- Kruiskopschroevendraaier

e8796fe2729d947be543da45ee798e10.jpg

De benodigdheden

1. Draai de dop van de PET-fles;

2. Zoek het midden van de dop. Vaak zit er aan de binnen- of buitenkant een stipje of stukje sprue;

3. Plaats je mesje in het midden en draai het voorzichtig rond. Doe dit net zolang tot je een opening hebt die net wat groter is dan de drukknop van je PTT. Van buiten naar binnen werkt mooier!

4. Verwijder plasticbramen en plaats de PTT over de knop. Zorg dat de passing niet te strak is (dan blijft je knop hangen) maar ook zeker niet te los is. Dan gaat de dop schuiven. Check de passing en haal de dop weer weg;

007b0dfbf35d7f1735e4dc724f29193c.jpg

De dop met het gat, passend over de PTT

5. Verwijder de clip door de middelste twee schroefjes los te draaien;

dba0b38210d84e4339b81beadbc9afd1.jpg

De clip verwijderd

6. Plaats de dop over de knop en begin met het fixeren van de dop aan de behuizing van de PTT;

4203866e9cb19eb2fc8338c3f3749701.jpg

Het dopje gefixeerd door vier stukjes tape aan de behuizing

7. Wrap it up! Begin op de dop en werk naar het einde. Neem dan het horizontale stuk (waar de plug van je headset in gaat en waar de kabel naar je porto uitkomt) en begin met windingen. Na een kwart werk je in strips van de ene kant naar de andere, tot je weer helemaal rond kunt aan de onderzijde. Wanneer de hele PTT getapet is, kun je voor de netheid nog eens extra de dop en dat deel van de behuizing rondtapen;

9c0f664928d6aa47e99b0f3d3652dbe3.jpg

De getapete behuizing

8. Prik gaatjes op de plek waar de schroefgaten ten behoeve van de clip zitten, aan zowel de voor- als achterkant;

9. Bevestig de clip. Desgewenst kun je nog een laatste stukje tape over de schroefgaten plakken.

10. Plaats de boel weer op zijn gebruikelijke plekje! Voilà, de dop voorkomt per ongeluk indrukken, de tape zorgt bij replica U94's ook nog eens voor wat waterdichtheid.

fb60cf41d8b79d08564f1575bc98651d.jpg

Het eindresultaat op mij 6094a

Vanzelfsprekend kan dit met alle soorten tape. Vanzelfsprekend zijn schilderstape en gewoon plakband niet te adviseren. Camotape en zwarte isolatietape zijn veel voorkomende soorten tape en werken prima en zijn redelijk slijtvast.

Succes!

Heuuj! Dat is een mooie life hack ;)!

Bedankt voor het delen!

• Leuk
Waarderingen: Fl4m3s87
De Rus in mij mag dit soort DIY dingen wel. Ik heb geen porto maar vanwege het gebruik van een flessendopje en een hoop tape zeg ik: komt u er maar in :D