DMR build met SCAR

Danny

New Member
27 jun 2014
4
0
Trophies
1
Heren,
Ik heb onlangs een Tokyo Marui SCAR-H Mod.17 met 4 extra real caps (90 BB's) mogen ontvangen van Fire Support Ltd. in England.
Ik heb met veel plezier deze AEG gebruikt in de 'Tactical Training Day Niveau 1 dag 2' en ik was ook zeer te spreken over het bereik van de AEG right out of the box. Ik zit eraan te denken om deze AEG om te bouwen voor een DMR rol.
Hierbij zit ik aan het volgende te denken:- Rail extender- Scope, mogelijk een Specter DR met Doktor Sight- Bipod- Silencer
Intern in de AEG zal ook het een en ander aangepast dienen te worden:- Andere barrel- Andere veer- Gearbox vervangen / shimmen- Battery connectors vervangen
Nu zit ik me alleen te bedenken hoe dit het beste aangepakt kan worden...
Momenteel is het een standaard SCAR-H met een angled foregrip erop, wat heel erg lekker werkt. Dus die laat ik er ook opzitten voor mobilty.
Ik hoor graag jullie mening hierover.
Mvg,Danny
 
ik snap niet waarom je een TM helemaal wil strippen en dan weer op gaat bouwen. Tenzij je geld teveel hebt.Dat had je net zo goed met een goedkope clone kunnen doen.But hey thats just my 5 cents.
 
Als je persé een DMR ervan wilt maken dan moet je dat natuurlijk doen. Maar persoonlijk vind ik het zonde om er een DMR van te maken. Ik vind het meer een assault replica dan een DMR. Als je toch een DMR wilt maken, koop dan een leuke goedkopen replica van 150 euro ofzo en ga die helemaal upgraden.

Maar die keuze is helemaal aan jou natuurlijk!

Je moet dan ook nog een mosfet erin doen, de hopup veranderen naar r hop en m nub voor nog een extra goeie range.
En natuurlijk nog alles wat je zelf al zei.
 
Heej Danny, wat mooi dat je hem eindelijk hebt en goed bevalt! 
Rail extender, nah tenzij je het echt cool vind.Scope, bipod, silencer, Yup
Andere barrel ja, ga alleen niet voorbij 510mm en tb barrel vs wb barrel ligt er aan hoe veel werk je er in wil steken wide bore barrels zijn best picky qua hop up maar 'if done right' accurater dan een tight bore, dit gaat wel ten kosten van je fps.
Andere veer, ik weet niet hoe hard i nu schiet maar je weet het boven 450fps = semi only en op somige velden helemaal niet toe gestaan. Wat overigens weer op te lossen is met een burst wizard oid.
Gearbox vervangen is denk ik niet nodig, shimmen yup zeker en ook een sorbo pad op je cilinder head plakken. Wordt hij een stuk stiller van en je internals gaan langer mee.
Battery connectors vervangen, shure en is altijd beter als je lipo's gebruikt.

Maar als je echt van plan bent om te gaan dmr-en lees dan De holy grail van DMR's nog even door. :)
 
maar je weet het boven 450fps = semi only en op somige velden helemaal niet toe gestaan. Wat overigens weer op te lossen is met een burst wizard oid.

Volgens mij is het een typ fout. Maar wil toch even ter verduidelijking aangeven dat je boven de 360 FPS alleen enkels schots mag schieten ;) 
 
<blockquote rel="Ties Charpentier">maar je weet het boven 450fps = semi only en op somige velden helemaal niet toe gestaan. Wat overigens weer op te lossen is met een burst wizard oid.

Volgens mij is het een typ fout. Maar wil toch even ter verduidelijking aangeven dat je boven de 360 FPS alleen enkels schots mag schieten ;) 

</blockquote>

Haha jep, thanks voor de verbetering.
 
<font face="Arial, Verdana" size="2" style="font-size: 10pt;">Voor een foto van mijn replica zie de volgende foto:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202713163217180&set=a.1915540375180.2093712.1442086371&type=1&theater</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Je ziet dat de barrel echt super, super lang is. Ik denk dat een rail extension niet verkeerd zou zijn.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Verschillende rail extensions zijn o.a.:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">- Maddbull PWS</font><font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Accessories_RIS_Systems_Madbull_PWS_SCAR_Rail_Extension_for_VFC_WE_Scar_L_H_DBOY_ECHO1_Scar_H.htm
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">- Laylax rail extension</font><font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.popularairsoft.com/news/laylax-rail-extension-tm-scar-l-aeg
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Natuurlijk een andere (3de) AEG aanschaffen is ook een idee, nog eens over nadenken dan maar.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Setup voor Assault zou zijn:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">- Specter DR + Doctor Sight</font><font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.aliexpress.com/store/product/4X-Elcan-Specter-DR-Type-Red-Dot-Illuminated-Scope-with-Brightness-Sensitive-Red-Dot-Sight-Docter/210749_539351093.html
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">- Angled foregrip (Zie foto)</font><font face="Arial, Verdana" size="2">- Bipod</font><font face="Arial, Verdana" size="2">- Extended barrel eraf laten of extended barrel + rail extension</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font size="2">De internals hoeven bij deze AEG denk ik ook niet aan te passen, momenteel haal ik 50+ meter met 300 FPS (Gotta love the Tokyo Marui ho-ups)</font>
 
Even een vraag.. Ik weet zelf namelijk ook niet hoe het werkt... Hoe zorg je er voor dat de replica geen full-auto meer schiet... Met een mosfet er achter op 2 sec... schiet hij nog steeds met een ROF van 0,5 BB  p/s.
Je kunt dan de trekker inhouden als de selector op auto staat...... En dat schiet hij dus wel om de 2 seconden. Ik weet niet of sommige organisatoren dit als AUTO zien...
 Tevens mag je bij sommige organisatoren, met een DRM zo snel schieten als je kan, als het maar geen full-auto is.. Als je dan je mosfet op 0.2 seconden in stelt en je houd je trekker in. Dan schiet je nog 5 BB's per seconde. Dit lijkt mij haast niet mogen..... Iemand hier ideeen over?
 
De vuist regel, zoals ik die heb begrepen, is dat er een 2 seconden delay erop moet zitten in Semi. Je mag in dit geval dan ook alleen maar Semi schieten.
Waarom 2 seconden?
2 seconden is het gemiddelde dat je nodig hebt voor het herladen van een projectiel met een bolt. Dus bolt omhalen, terug trekken, nieuwe projectiel erin en bolt weer dicht.
Ik wil in dit geval mijn replica niet aanpassen met een mosfet, aangezien ik wel de auto functionaliteit wil behouden. Ik ben dan ook gelimiteerd tot de 360 FPS, maar dat is meer dan genoeg voor een Semi DMR build waar ik dan toch voor ga,
Semi DMR is in mijn eigen mening een cross tussen assault en DMR. Dus geen mosfet, (auto behouden), maar wel de mogelijk tot DMR met een Elcan Specter DR 4x.
 
Ok, dus je wilt eigenlijk gewoon je hele replica upgraden en gewoon de look veranderen naar DMR?  
 
Even een vraag.. Ik weet zelf namelijk ook niet hoe het werkt... Hoe zorg je er voor dat de replica geen full-auto meer schiet... Met een mosfet er achter op 2 sec... schiet hij nog steeds met een ROF van 0,5 BB  p/s.
Je kunt dan de trekker inhouden als de selector op auto staat...... En dat schiet hij dus wel om de 2 seconden. Ik weet niet of sommige organisatoren dit als AUTO zien...
 Tevens mag je bij sommige organisatoren, met een DRM zo snel schieten als je kan, als het maar geen full-auto is.. Als je dan je mosfet op 0.2 seconden in stelt en je houd je trekker in. Dan schiet je nog 5 BB's per seconde. Dit lijkt mij haast niet mogen..... Iemand hier ideeen over?

Veel NL orga's (weet niet hoe het bij nabv zit precies) vragen voor een semi only dmr (450 fps limiet) een hardwire semi only. Oftewel hij moet echt geen full auto meer kunnen. Met de mosfet die functie uitschakelen is dus niet voldoende.
Bij een reguliere v2/v3 zal je de selector plate moeten modificeren om dit te behalen.
Ikzelf heb een M14 EBR waarbij ik enkel maar 1 plastic palletje weg moest halen om hem dedicated semi only te krijgen.
 
Ok, dus je wilt eigenlijk gewoon je hele replica upgraden en gewoon de look veranderen naar DMR?  

In eerste instantie wel, ik kan daarna alsnog de internals aanpassen en voor een volledige DRM replica gaan.