DMR Build

Andy houben

Active Member
Trophies
3
Hallo allemaal.

Ik heb lange tijd zitten denken om te starten met een DMR.
Nu is mijn M4 van het weekend gesneuveld, ofja de motor.

Nu wil ik dan toch een start gaan maken om deze om te bouwen tot DMR.
Echter ik kom er totaal geen wijs uit wat ik moet hebben. bij het lezen op het forum kom ik
zo veel verschillenden tegen.

Ik wil hem bouwen op 450fps met 2s delay.

nu zit er een 220mm stock barrel in.
Hier wil ik een langere barrel in plaatsen met een Silencer op het eind.
Deze wil ik proberen deels weg te werken in de handgaurd.

Mijn start platform is een GR4 100Y DST Blow Back van G&G

Waar ben ik nu mee bezig.
Ik heb mijn gearbox uit elkaar liggen.
Ik heb een Blowback Gearbox en wil nu het volgende aan de gearbox vervangen.
- Dubbel seal CilinderHead.
- Reinforcerd Piston / Head
- Airnozzle met sealring.
- Plaatsen van een Mosfet met 2s delay ondersteuning.
- Back Wiring
- Gears zijn geloof ik niet nodig? ''zijn hier andere meningen over''
- Welke motor raden jullie mij aan.

Ben ik Gearbox technisch nog iets vergeten.

Groeten

Andy
 
Ik vind het trouwens erg lastig om een clinder te vinden waar het blowback systeem gewoon op kan.
wat ik nu zo snel heb kunnen vinden:
- Nozzle 6.50
- Mosfet Burst Wizard King Kong 2 (HW) 50,-
- Cilinder Set 70,-
- Motor high Torgue 70,-
- Handgaurd 10'' 70,-
- Stock 60,-
- ceramic Bearings 8mm 6pcs 36,-
 
Laatst bewerkt:
Shims?

Die cilinder voor de blowback zou ik juist achterwege laten, omdat ebb meestal niks toevoegd, behalve extra slijtage. Zeker als je het systeem al extra gast belasten door een hogere FPS.
 
De gearbox is al geshimmed. Zit 0 speling op.
Dus als ik het goed begrijp kan ik het blowback systeem er gewoon vanaf laten als ik hem weer monteer.
Ik kom er nu achter dat ik ook de bearings moet vervangen 2 stuks waren gescheurd,.

Betreffende de Cilinder en Piston. waar moet ik dan aan denken.
Ik wil een langere barrel uiteindelijk erin gaan plaatsen.
De huideige is 220mm en wil naar ongeveer een 350mm ligt eraan hoe lang de handguard wordt.
 
Laatst bewerkt:
Je moet de cylinder vervangen en daarmee verlies je de PBB, maar dit wil je ook want met een DMR wil je een luchtdichtsysteem en die PBB zorgt alleen maar voor luchtverlies. Daarbij G&G shimming out of the box is echt niet geweldig, zeker als je dan ook nog bearings moet vervangen zou ik zeker alles een keer goed nalopen, vooral de pinion to bevel shimming is heel belangrijk. Gears van G&G zijn meer dan prima.
Echter je prijzen voor de meeste onderdelen zijn echt hoog, ik kan zelf een cylinder set bij elkaar zoeken voor 30-40 euro en een motor voor 30-35, bij een winkel en daarnaast kan je met een korte barrel ook hele leuke dingen doen qua bb's en joule :p.

Enigste wat ik niet snap is waarom je een CQB replica zou willen ombouwen naar een DMR? Kan je dan niet beter een replica halen/zelf bouwen en die gaan upgraden? Zal wat meer kosten maar dan heb je wel een replica die er meer als een DMR uit ziet.
 
@Rebelattack, klopt je hebt gelijk. De prijzen waren een snel opzoek moment voor een richtlijntje.
Het is zo dat ik nu mijn CQB Volledig uit elkaar heb liggen ivm defecten en ik de baas des huizes niet zo ver krijg om een extra replica te kopen om deze weer te slopen en om te bouwen.

Mijn Idee was namelijk om deze nu zo ver te upgraden met een zwakkere veer.
En dan als ik de mogelijkheid heb hem volledige ook kwa uiterlijk om te bouwen en dan daadwerkelijk als DMR gebruiken.

Mits mijn gedachte mogelijk is natuurlijk.
 
@Rebelattack, klopt je hebt gelijk. De prijzen waren een snel opzoek moment voor een richtlijntje.
Het is zo dat ik nu mijn CQB Volledig uit elkaar heb liggen ivm defecten en ik de baas des huizes niet zo ver krijg om een extra replica te kopen om deze weer te slopen en om te bouwen.

Mijn Idee was namelijk om deze nu zo ver te upgraden met een zwakkere veer.
En dan als ik de mogelijkheid heb hem volledige ook kwa uiterlijk om te bouwen en dan daadwerkelijk als DMR gebruiken.

Mits mijn gedachte mogelijk is natuurlijk.

Hoge inschatting dan :p, kijk ook eens op ak2m4.co.uk, op het moment zijn de SHS/RA motors uitverkocht en nog wel meer maar het komt waarschijnlijk wel binnen een paar weken weer binnen.

Als hij toch defect is kan je hem inderdaad net zo goed upgraden en je gedachte gang is correct, maar waarom een DMR? Air seal optimaliseren is ook een Assault Rifle ding, goede motor hetzelfde, uiteindelijk zal het enigste verschil in range alleen maar komen door de iets meer FPS. Ik vind het dat niet echt waard zeker gezien een full auto optie veel handigeris, je de range niet super veel gebruikt en als je hem op 360 houd mag je hem ook nog in CQB gebruiken. Daarbij komt nog eens dat jij een 360 FPS AEG ook gewoon de 60 meter kan laten schieten en met een korter barrel kun je ook nog leuke dingen doen met .30 of zelfs .32 gram bb's.

Ben trouwens niet tegen de DMR build en als je dat graag wil vooral doen en dan help ik je nog steeds, maar ik probeer je beide kanten laten zien, veel mensen denken dat je met een 360 FPS build niet veel afstand kan bereiken maar dat is totaal niet waar.

PS: Je kan ook een replica opbouwen vanuit losse onderdelen dan komt ze er pas te laat achter dat er een 2de replica is XD.
 
Haha, Ja dat werkt bij de baas niet echt.
Maar is een goede beredenering. Het zet me wel ff aan het denken.
Ik denk dat ik de DMR build dan toch ff stop zet en de CQB ga upgraden, echter dan weet ik niet wat ik dan allemaal moet gaan doen.

Het opbouwen vanuit losse onderdelen vind ik toch ook wel een goed idee.
Waarom ik een DMR wil. Nou ik heb nu een L96 en ik mis toch het meer actieve in het voorterrein.

Zoals als eerder werd aangegeven. De GBB geeft dit nu echt zoveel airleak en slijtage?
 
Haha, Ja dat werkt bij de baas niet echt.
Maar is een goede beredenering. Het zet me wel ff aan het denken.
Ik denk dat ik de DMR build dan toch ff stop zet en de CQB ga upgraden, echter dan weet ik niet wat ik dan allemaal moet gaan doen.

Het opbouwen vanuit losse onderdelen vind ik toch ook wel een goed idee.
Waarom ik een DMR wil. Nou ik heb nu een L96 en ik mis toch het meer actieve in het voorterrein.

Zoals als eerder werd aangegeven. De GBB geeft dit nu echt zoveel airleak en slijtage?

In principe nog steeds hetzelfde, air seal verbeteren, motor upgrade, shimmen, AOE corrigeren en mosfet installeren (kan dan een andere zijn). Qua PBB dat moet je zelf kiezen maar je verliest in principe wel lucht en het zal niet 100% lucht dicht zijn hierdoor, qua slijtage denk ik niks Ik weet niet hoe de huidige cylinder is qua porting maar daar kan je ook nog mee spelen als je deze vervangt.

Ja ik wil het ook nog doen na alle andere projecten en wil dan een E&C (Specna Arms) receiver gebruiken sinds die veel beschikbaar zijn, niet duur en er veel aan externals op passen. Maat van me heeft met een E&C Receiver zijn eigen LVOA build gemaakt en nog meer gekke dingen. Plus de E&C Gearbox shells zijn ook niet duur en je kan ze ook halen met een QSC systeem wat het upgraden weer wat makkelijker maakt.
 
@Rebelattack Nou heb even liggen zoeken.
- ZCI High Speed Motor 16TPS Long
- ZCI Piston 14 Theeth Aluminium
- SHS (RA) Piston Head (Double O ring Aluminium)
- SHS (RA) Spring Guide Steel
- ZCI M$ Hop-Up Chamber (CNC Aluminium)
- ZCI / RA Bearings 8mm Steel
- ZCI Nozzel Aluminium (M4/M16)
Wat de Cilinder betreft. er zit nu nog de standaard cilinder in zon messing kleur ding. kwa cilinder heb ik geen idee waar ik naar moet kijken.
Ik heb nu ook nog de standaard Barrel erin zitten. Die wil ik dan ook vervangen voor een 6.02/6.03. tight bore
Ik kan ook geen barrel vinden van dezelfde lengte, als ik hem opmeet is deze 234mm

Waarom een High speed. wil een hogere ROF.
Ook wil ik dan overstappen op 11.1 Lipo's.
 
Laatst bewerkt:
- ZCI motor is zelfde als een SHS HT maar een prima balanced motor, snap niet dat ze speed motor noemen, maar je zult merken dat het een gigantisch verschil is met de stock G&G motor.
- Je hebt niet heel veel aan een Alu piston in een standaard 360 FPS build, wordt vooral gebruikt in DMR builds om wat meer gewicht eraan te geven, ik zou gewoon een plastic piston pakken met full metal rack: http://www.ak2m4.co.uk/internal-parts/pistons/ra-14-tooth-piston-lightweight, maar je zou ook nog de stock piston kunnen gebruiken.
- In principe hoeft je piston head niet te vervangen, als deze al een goeie seal geeft, ik ga hier zelf voor standaard builds ook voor een POM, maar de keuze is hier geheel aan jezelf.
- Prima keuze, stock is plastic dus niet erg om te vervangen.
- Ik vind de ZCI prowin niet heel speciaal, ik zou hier toch een Lonex V2 aanraden (moet je wel ergens anders halen) is 5 euro duurder maar wel echt van hoge kwaliteit en heeft me nog nooit gefaald.
- Bearings zolang ze werken is het prima :D, let wel op het shimmen.
- Een van de punten die vaak een lek veroorzaken bij stock systemen, prima vervanging, let alleen altijd goed op de lengte met installeren en hou dit in je achterhoofd bij mogelijke feed problemen.

Voor de rest is de cylinderhead ook vaak een ding wat lucht kan lekken, dit kan je ook oplossen door te vervangen of teflon tape te gebruiken. Ik raad je trouwens aan zowieso teflon tape, kraanafdichtingsringen 23mm 4x4mm en wat kleine O-ringen voor het shimmen van de hop up unit tegen de gearbox aan (deze bijvoorbeeld: https://www.praxis.nl/gereedschap-i...ulti-fit/sencys-multi-fit-o-ring-16mm/5197508).
Teflon tape kan je dus cylinderhead en de bucking mee lucht dicht maken plus je kan de barrel vast zetten in je outer barrel zou je daar last van hebben, de kraanafdichtingsringen zijn een goedkope oplossing voor AOE corrigeren maar je kan ook Scatterplot Sorbothane pads halen en de kleinere O-ringen zijn zodat je de hop up unit vast tegen de gearbox kan zetten zodat hier ook geen lucht lek kan zitten.

Qua barrel zou ik een 229mm pakken en dan een kiezen afhankelijk van je budget, wil je een hele goede dan zul je daar of geld in moeten stoppen of tijd (barrel lapping). ZCI barrels zijn iig goede stalen budget barrels met een aardige performance, ik lap ze zelf waardoor ze alleen nog maar beter gaan schieten.

Voor de rest zou ik je aanraden te investeren in een flat hop, dit geeft je de grootste toename in het bereik van je replica zeker als je het combineert met zwaardere bb's.
 
@Rebelattack ik ga dat een uitzoeken met een flathop. geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen.
Dus als ik het goed begrijp

- ZCI High Speed Motor 16TPS Long ''Prima''
- ZCI Piston 14 Theeth Aluminium ''Vervangen van de orginele> volledig plastic op 2e tand na''
- SHS (RA) Piston Head (Double O ring Aluminium) ''Lekt inderdaad bij minimale beweging'' dus vervangen
- SHS (RA) Spring Guide Steel ''Prima maar je kunt ook orginele gebruiken''
- ZCI M$ Hop-Up Chamber (CNC Aluminium) '' Bedoel je heir de Prowin mee'??
- ZCI / RA Bearings 8mm Steel ''Moet ik hebben heb er 2 gebroken''
- ZCI Nozzel Aluminium (M4/M16) ''vervangen orginele heeft geen sealring''
- Cilinder??
- Barrel ga voor iets van 229mm

Klopt het als ik het zo goed interpreteer van jou bericht??
 
Laatst bewerkt:
@Andy houben, Jup pretty much, met de hop up chamber bedoel ik dat de ZCI een kopie is van de prowin en ik was zelf met de ZCI niet echt tevreden, het werkt maar teveel speling, ik zou iets meer uitgeven en voor een Lonex gaan welke een stuk strakker zit. Rest is prima, hier en daar wat eigen voorkeuren maar thats it.
 
Ok dan nou ik heb de Lonex gevonden bij combat shop. voor 25 euro. dus ben ook nog goedkoper uit.
http://www.com-bat.nl/unit/799-lonex-hop-up-kamer-voor-m4-series.html

Alleen welke cilinder moet ik pakken of maakt dit niks uit.
Moet ik daar nog ergens op letten

Jup 25 euro is de prijs in Nederland ervoor, btw als je toch de GB open hebt is een mosfet nog steeds handig (hardwired). Qua cilinder ja daar moet je op letten, of je kan gaan overvolumen of je kan een correcte ratio aanhouden. Echter op een 3/4 cylinder en 229mm barrel heb je al een ratio van ~2.42 en dat is best hoog dus ik zou gewoon een 3/4 halen dat is meer dan genoeg.
 
Ok prima,
En de Nub Bucking heb ik ook gevonden.
dan denk ik dat ik alles zover heb,
alleen de Mosfet nog
 
Ok prima,
En de Nub Bucking heb ik ook gevonden.
dan denk ik dat ik alles zover heb,
alleen de Mosfet nog

Welke nub en bucking ga je voor? Qua mosfet ligt geheel aan wat je wil, niks meer dan trigger contact protectie dan is een gate picossr3 een goeie optie, wil je wat meer dan ligt het geheel aan je budget en de opties die je wilt.
 
@Rebelattack
http://www.com-bat.nl/bucking/977-modify-flat-hop-up-bucking-for-025g-or-above-4713070000000.html
Dit was de bucking,
http://www.ak2m4.co.uk/internal-parts/cylinders/ra-stainless-steel-cylinder-teardrop-200-363mm
als ik deze als cilinder pak is dan dus goed. of maakt dat gat nog wat uit.

En kwa mosfet. Bescherming van de trigger contact en het kunnen instellen. Omdat ik ook in duitsland wil gaan spelen.
Dan kan ik de mosfet instellen op semi only. en in nederland weer omzetten.
Mits dit mag volgens de wetgeving dan
 
Laatst bewerkt:
Is prima, mensen binnen ons team hebben er goeie resultaten mee, ben ook wel fan van de maple leaf buckings en nub en de Tru-hop bucking en nub zijn ook heel goed, maar beide zijn wat duurder dan die jij linkt.
Het plaatje zou moeten duiden op een 4/5 maar in de tekst wordt het als een 3/4 beschreven, als je het zeker wil weten kan je hun een bericht op FB sturen, hij stuurt meestal snel een antwoord. Ik kan hier een ellen lange post plaatsen over wat je moet overwegen als je 3/4 tegen 4/5 overweegt dus dat bespaar ik je, maar als het een 4/5 cylinder is dan raad ik je echt aan om ten minste .28 gram bbs te schieten.

Instelbare mosfet wordt meestal wat duurder, 40+ euro, daarbij moet je voor Duitsland naast de semi semi ook een F markering met naam van de winkel op je replica hebben staan en als dat er nog niet op staat is het ontzettend moeilijk om het te laten doen.
 
Hmm. ok duidelijk.
Ik begrijp in iedergeval dat de cilinder in 3/4 4/5 het in het volume zit als ik het goed begrijp.
Als jij aangeeft dat ik een 3/4 nodig heb bij de barrel dan ga ik uit van jou kennis.

Wat de mosfet betreft. Minstens trigger bescherming en active brake.
 
Terug
Bovenaan