Double Eagle M89A (UMP)

Vladimir

Amor Vincit Omnia
23 mei 2014
1.708
974
Trophies
24
Zoals belooft een review van mijn pas gekregen budgetbuks van Double Eagle,de M89A.(hierna genoemd als D.E.)


XE8qtii.jpg



In eerste instantie was ik aangenaam verrast door de compleetheid en materiaalkeuze.


Ik verwachtte plastic risrails o.a.


En had ook twijfels over de verstelbaarheid van de iron sights.


Maar die vrees bleek ongegrond.


Keurige alu risrails en keurig af te stellen iron sights deden mijn moed toenemen.


Ook toen bleek dat de magazijnen heerlijk strak in de magwell  bleken te passen.


Wel wat speling op de buttstock maar niet onnodig veel en alleen als je hem losmaakt om te verstellen.


Al met al leek het in eerste instantie een ongelooflijk aanbod,dit apparaat voor het geld dat je ervoor kwijt bent.


In eerste instantie dus.


Helaas bleek al gauw waarom de buks zo goedkoop is.


Want bij mijn eerste schiettests bleek de FPS wel heel erg te varieren.


Van 280 tot zelfs uitschieters van 410!


De hop-up bleek ook al kuren te vertonen want zelfs met maximale hop doken de BB's als een duikboot die een torpedojager gezien heeft.


Tijd om de gearbox eens open te gooien.


Juist.


rapbn31.jpg



Het vet komt uit alle hoeken en gaten.


cRboyCk.jpg



Let ook op de body,die glimt van de vettigheid.


dCG6LZN.jpg



De hop-up kamer ook vol met vet,daardoor doken de BB's dus.


Maar dat is nog wel wat aan te doen,beetje ontvetter over alles heen.


R4pKfdl.jpg



Is geen overbodige luxe lijkt mij.


En dan zal hij waarschijnlijk wel redelijk tot goed schieten.


Jammer dan in mijn geval,ik heb hier (hopelijk voor D.E.) een maandagmorgen replica.


Want nadat ik verder ben gaan kijken kwam ik deze misere tegen.


2po4QaZ.jpg



rvfVHG5.jpg



De zuigerkop zoals hij nieuw uit de gearbox kwam.


En dit deed dat met de cilinder.


LlaMhM5.jpg



Krassen als de Grand Canyon!


Dat betekent dus een nieuwe zuigerkop en een nieuwe cilinder.


Jammer dat de garantie vervalt zodra je de gearbox openmaakt.


Maar hoe kom je hier anders achter???


Afijn,verder met klagen dan maar.


5 X vastgehouden en weg is uw verflaag.


GI926tZ.jpg



En dat geld dus voor de gehele body.


Wat voor verf gebruiken ze daar in "good old" China???


Vingerverf?


Nog een klein puntje; overal aan de body scherpe,onafgewerkte naden en randen.


Maar ook in de gearbox.


En dan valt ook het motorrondsel op op negatieve wijze.


Die zit gewoon los op de motoras.


Geeneens een schroefje als borging,sterker nog; dat kan niet eens want er zit geen gaatje voor geboord in het tandwieltje.


tZxl76b.jpg



Nog niet eerder meegemaakt.


Nu had ik al een voorgevoel over deze puddingbuks dus had ik al wat upgrades besteld.


w5vrZce.jpg



Maar daar ga ik het dus niet mee redden.


Ik heb verder vandaag de rest van de buks uit elkaar genomen tot op de laatste schroef om de boel met thinner te ontdoen van de smurrie die voor verf door moet gaan en toen kwam ik nog een geintje tegen.


Een stukje van de loop bleek afgebroken te zijn.


Het betreft een opstaand blokje dat het grendelmechanisme hoort te stoppen na de Heckler&Koch-slap.


Dat gaat dus maar 1 X.


Tssss!


Wel,als ik alles zo eens samenvat dan moet ik toch concluderen dat ik de M89A van D.E. in geen enkel geval aan ga raden aan wie dan ook.


Behalve als je,net als ik,bereid bent om een aanzienlijk bedrag aan upgrades uit te geven en van sleutelen houdt.


Ik geef even een indicatie van de kosten van de upgrades.


E&L Piston,Silent pistonhead en silent cilinderhead; €14,66.


Classic Army cilinder type 2; €12,68.


Dat zijn de eerste noodzakelijke onderdelen.


Maar ik betwijfel nu de rest van het geheel dus ben ik nog een stap verder gegaan te weten;


Element veren setje voor type 3 gearbox; €2,35.


Element metalen spring-geit met ballen; €7,07.


Element metalen kogellagers 6 mm; €8,36.


Airsoft Engineering nozzle; €3,32.


Tornado 6.03 precision barrel 229 mm; €14,75. (let op! deze loop is eigenlijk te lang maar ik heb er nog een silencer opgezet)


Guarder polycarbonade tappet plate; €6,91.


Guarder revolution high speed motor; €30,69.


Voor de noodzakelijke upgrades ben je dus €27,34 kwijt.


Dat valt op zich nog wel mee.


Maar bedenk wel dat je dan voor het totaalbedrag ook een beter merk UMP kan kopen.


En met wat ik kwijt ben aan totale kosten om alleen het binnenwerk op te knappen kan je nog  een M89A van D.E. erbij kopen.


Dus is dit een dikke MISS om in het jargon van Skirm magazine te blijven.


Deze review krijgt uiteraard een vervolg als ik alle onderdelen binnen heb en gemonteerd.


 
 
Thanks voor deze ongezoute review, Top!!!


daar kunnen we wat mee
 
Zo,UMPje  is herboren.


In de gearbox zitten alleen nog de originele triggercontacten en de originele tandwielen.


De rest heb ik vervangen voor beter tot veel beter spul.


Het was wel een verhaal van installeren en proberen,vervolgens aanpassen en opnieuw proberen.


Zo bleek de Classic Army cilinder niet te passen..........WAAAAAT????


Jazeker,de originele cilinder was net een millimetertje korter.


Ga er maar aanstaan om die randen in de gearbox aan te passen aan de nieuwe cilinder.


Gelukkig bestaan er dremels.


Verder bleek de nozzle te lang,ook weer millimeterwerk.


Ook weer dremellen.


Maar uiteindelijk werkt hij zoals ik hoopte.


Hij zet een nette 348 tot 354 FPS op de chrono en de ROF is gestegen van 600 naar 1000 met een 8.4V.


Ik zit nu met een tevreden glimlach ernaar te kijken.


RhBZq9o.jpg



Job well done!
 
Element 6 mm.stalen kogellagers.


Ja,ik denk het wel.


Ik maak mij meer zorgen om de bedrading,die word wel erg warm.
 
Leuk zo'n knutselbuks.


Nou mocht er eens iets stuk gaan, dan weet je hoe de replica in en uit elkaar gehaald moet worden. Leuke revieuw.
 
Ik kwam er door seductief nadenken achter dat de Classic Army cilinder die ik in mijn UMPje geplaatst heb een bore-up cilinder is.


Dus de gearbox maar weer eens opengetrokken en de boel opgemeten en jawel,net te groot voor het mooie.


Kwam ik er ook gelijk achter dat de J&L cilinderkop het aanslagrubber niet goed vastgelijmd bleek te zitten.


Die zat omgekeerd(!) op de zuigerkop vast,tss!


Ook de J&L zuiger bleek een probleem te hebben.


De vertanding word stukje bij beetje opgegeten.


Dus maar een oude zuiger erin geplaatst en het aanslagrubber opnieuw vastgeplakt met Lock-Tite all purpose lijm.


Oude,beschadigde cilinder na wat polijstwerk teruggeplaatst en opnieuw door de FPS-test gejaagd.


En jagen doetie!!!!


Goeiendag!,dit zag ik ff niet aankomen.


w1ATa3L.jpg



WAUW!
 
Hi Vladimir,

Mooie review en dit geeft inspiratie voor wat ik wil gaan bereiken met mijn DE UMP. Mag ik vragen hoe je de silencer er op heb gekregen aangezien er geen schroefdraad op de ump zit. En hoe weet ik welke groote nozzle en piston ik nodig heb. Alvast bedank!

Ik heb mijn budgetbuks tot nu geupgrade met een krytac bucking en een preciscion 6 .03 precision barrel