Downgraden CO2 replica

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mika
  • Startdatum Startdatum
Om een CO2 replica te downgraden moet er een zogenaamde NPAS in. Daarmee kun je de hoeveelheid gas regelen en daarmee de FPS temperen. Ik geloof alleen dat dat niet bij elke replica zomaar kan, het is volgens mij geen algemeen onderdeel maar specifiek voor die replica. Ik ben er echter geen expert in, dus misschien is er een ander forumlid die er meer ervaring mee heeft.

• Leuk
Waarderingen: Mika
Wat is een low flow valve precies? Hoe werkt dat en waar koop ik zoiets?

Een low flow valve zorgt er net zoals een NPAS voor dat er minder gas 'naar de BB' gaat zodat hij minder hard wordt afgeschoten. Een NPAS is instelbaar, een low flow valve is dat niet. (correct me if i'm wrong, Rebel)

... elke keer dat je de trekker over haalt slaat de hamer op de valve en laat een hoeveelheid gas vrij. De hoeveelbheid gas en de kracht van het gas bepalen de snelheid (FPS) waarop je schiet. Door de hoeveelheid gas te beperken verlaag je dus de FPS.

Let wel op dat het verlagen van de fps de werking van de replica kan beïnvloedden.
Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat de slede geen volledige cyclus meer maakt door het gebrek aan gas.
Dan heb je dus niks meer aan de replica.

Ik dacht dat @Robin2k7 deze replica mogelijk heeft gehad of ik verwar hem met een andere Robin van een ander forum. Iig meestal is een NPAS of low flow valves de oplossing.

Goh dat je dat nog weet , ik wilde uiteraard de fps verlagen want 410 fps met 0.25 gram bb,s word over het algemeen niet echt gewaardeerd , ik had geen zin in te veel geneuzel met npas en of gbb magazijnen dus heb hem om die reden verkocht , hij schoot overigens verdomd strak maar goed daar heeft Mika niet zoveel aan .

Goh dat je dat nog weet , ik wilde uiteraard de fps verlagen want 410 fps met 0.25 gram bb,s word over het algemeen niet echt gewaardeerd , ik had geen zin in te veel geneuzel met npas en of gbb magazijnen dus heb hem om die reden verkocht , hij schoot overigens verdomd strak maar goed daar heeft Mika niet zoveel aan .

Maar je kan me misschien wel vertellen hoe de replica extern was. Zag en voelde deze een beetje goed? Of voelde deze juist heel goedkoop aan?

Met het magazijn er in voelt ie heel echt ,grootste gedeelte van staal , voor grip van degelijk kunststof en verder zo'n magazijn is snel leeg en dat zijn de co2 patronen ook , meer dan 1 magazijn schiet je er haast niet mee ,anderhalve als je een beetje van de full auto knop af blijft de recoil is zo ontzettend gaaf , dat haalde ik niet met mijn VHC mp7 gbb , verder is zo'n replica een bezienswaardigheid iedereen wil zo ding effe in zijn handen hebben .

Hopelijk heb je hier wat aan .

• Leuk
Waarderingen: Mika