Dragunov full power maar niet vanzelf

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Vandaag mn nieuwe Dragunov even opengemaakt.  Ik had nog een nieuwe M160 spring liggen en wilde deze in de Dragunov doen.

Het mooie is dat deze spring sniper AEG compatibel is. D.w.z. veren, pistons etc. kunnen er in.

De standaard spring ( ik denk M120 ) doet 420 fps gemiddeld op de chrono. met 0.25 bb's.  Tot mijn verbazing vonden ze het in China niet nodig om de boel te smeren. Pffff lekker handig. Alleen op de piston een beetje vet op de kop. En wat vind ik in de cilnder. metaalschraapsel van de produktie !!!  Prutsers.

Schoonmaken, smeren en die nieuwe veer er in. Alleen nog wat problemen met dubbel feed van bb's gehad. Afgesteld en gaan. De standaard hop up unit van de A&K's Dragunov staat niet zo betrouwbaar te boek dus die gaat nog op de schop. Net mn Walther red dot gemonteerd en ingeschoten.  Chrono met M160 gemiddel 550 fps met 0.25 bb 

Top zeer tevreden mee. Maar niet voor skirms.  Targets thuis en op de schietbaan. Moet zeggen dat de veer spannen wel tenkoste van je hand gaat hahah. Maar ja wie vuurkracht wil moet pijn lijden of zoiets. 

Sa6BWkCl.jpg
[/img]

LAaFq6gl.jpg
[/img]

Kijk uit met dit soort veren. Volgens mijn herrinering lag de wettelijke fps limiet rond de 615 fps met 0.2

Lijkt me dat een 0.25 met 550 fps daar wel over heen gaat en dus een illegaal/verboden wapen is (geworden).

Je zit echt net op/over het limiet van 3,5 joule 550fps met .25g is 3,49j. 552fps is 3,52j.

Mmm nou ik moet even wachten op 0.20 bb's heb hier alleen 0,25 staan. Denk trouwens toch dat de oorspronkelijke veer teruggaat in de Dragunov. Dit is heel slecht voor je handen. Heb al een tijd artrose. ( muzikanten ( gitaristen ) kwaal ! )  En wat moet een mens met maar 1 spierbal na verloop van tijd ? hahaha dat ziet er ook niet uit.

Na verloop van tijd zal de veer zich wat meer gaan "zetten".

En dan zal de FPS wat afnemen na een tig aantal schoten.

Dan zit je weer in de safe zone.

Maar inderdaad;met artrose zal het plaatsen van een makkelijker te spannen veer een grote verlichting zijn.

Mijn vrouw heeft het ook en zij krijgt onze sniper absoluut niet gespannen.

Oh ja dat is waar ook, hoe sterker de veer deste sneller hij 'verslapt'.

Zijn die extra mags voor de SVD-S van de Franze website midcaps of highcaps? en van metaal? :o

Hoi Alexander, ze zijn van metaal en midcaps.
Heel stom van mij. Deze snipers worden zonder een enkele vorm van handleiding geleverd. Raar. Maar goed. Ik ben dus heel lang aan het zoeken geweest hoe de bb's in die magazijntjes moeten. Hahahah Toen even gegoogled. Gewoon speedloader op de uitgang en vol douwen. Groot voordeel van deze mag's, geen gerammel !!! http://www.airsoft-entrepot.fr/a-k-chargeur-svd-spring.html