Dryfire met je replica

Joris

Well-Known Member
26 jun 2017
872
633
Trophies
24
Hé allemaal, ik zit eigenlijk toch met een vraag, waarvan ik zelf toch echt het antwoord op 'Nee' zet, maar Tokyo Marui maakt me aan 't twijfelen!

Is Dry Fire schadelijk voor je Greengas/Co2/AEG replica?

Wat ik zelf regelmatig doe na onderhoud/aanpassingen, is dry fire'en met de LiPo aangesloten om te kijken hoe het klinkt, werkt etc. Geen 30 minuten full-auto, maar gewoon een paar schoten.

Evenals uiteraard als je op het veld je magazijn eruit haalt, en je de kamer wilt legen, alvorens de safety in te lopen.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit schadelijk is, toch? De luchtdruk die gebruikt wordt om de bb energie mee te geven, verdwijnt nu ietwat meer verspreid door je inner barrel.

Maar, nu komt het.. bij mijn Tokyo Marui kreeg ik een zakje meegeleverd, waar in gebrekkig engels (blijft TM hé..) op staat dat ik door middel van de bijgeleverde clipjes, veilig kan dry fire'en. Bi-zar vreemd. Nooit eerder gezien.

Iemand die hier meer over kan vertellen? Dank is groot!
 
Nee en ja, korte termijn nee, lange termijn ja, maar dan zitten we op een heel klein verschil. Als je geen bb in de loop hebt dan accelereert de piston zonder tegendruk en klapt vol op je cylinderhead waardoor er meer energie op de shell komt, dan wanneer er wel een bb in de loop zit. Dit kan zorgen dat je shell sneller slijt, maar dit is zo minimaal en zolang je niet duizenden cycles achter elkaar staat te dry firen maakt het totaal niet uit.
 
Zijn dat van die clipjes die je in je magazijn kan stoppen? Die zie je wel eens bij GBB replica's. Dan is het mogelijk om te dry firen zonder dat je de slide release vast hoeft te houden.
 
Zijn dat van die clipjes die je in je magazijn kan stoppen? Die zie je wel eens bij GBB replica's. Dan is het mogelijk om te dry firen zonder dat je de slide release vast hoeft te houden.

Klopt! Zaten er 2 van bij m'n GBB mags van de TM G18c. Dat zou het ook kunnen verklaren! Uit de vertaling was namelijk niet veel te halen, haha.
 
zolang je het idd niet te erg maakt is er niks aan de hand radiussen helpt trouwens om je gearbox beter tegen klappen te maken.

als je echter vol auto met een echte zware veer gaat dry firen dan slijt het weer wat harder en gaat het harder maar opzich hoef je je er niet zo druk om te maken wat mij betreft