Duitse M4 tot Full Auto capable ombouwen

Rickmans

Active Member
10 mei 2020
43
19
Trophies
4
Vraagje..
Ik ben graag consequent, en heb dus bij mn A-TACS AU outfitje een mooie A-TACS AU M4 van Evolution Airsoft gescoord, bij een Duitse toko..
Ergens anders zag ik m niet. En de prijs was ook niet slecht..
Echter dat ding wil niet Full Auto want dat mag daar niet zie ik.
Wat Googlen brengt me niet echt verder, dus aan de experts hier de vraag:

IS ZO'N DUITSE M4 MET ("F" MARKERING) EENVOUDIG ZO VER TE BRENGEN DAT HIJ NETJES OP Z'N NEDERLANDS WÈL FULL AUTO KAN, OF GAAT ME DAT EEN HEEL VERVANGEND BINNENWERK KOSTEN?
 

Bijlagen

  • IMG-20200513-WA0006.jpg
    IMG-20200513-WA0006.jpg
    155,7 KB · Weergaven: 204
Enkel selector switch vervangen geeft je weer full auto. Vaak zagen / knippen / dremelen ze hier een stukje af, zodat hij niet ver genoeg kan door tikken bij het selector dingetje.
 
Enkel selector switch vervangen geeft je weer full auto. Vaak zagen / knippen / dremelen ze hier een stukje af, zodat hij niet ver genoeg kan door tikken bij het selector dingetje.
F#ck yes! Dat is dus goed te doen, ook financieel enzo..
(Tenzij die sneaky die dingen volop duur maken natuurlijk)

Ja zo voelt het idd, geen tikje als je m naar achter draait.
Ik ga eens op zoek naar een selector switch..

Danke sehr..
 
Uuh, selector plate is het. Mijn fout. Selector switch is volgens mij het dingetje welke hij aan tikt. Is denk ik ook nog goedkoper ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rickmans
full auto is overrated en nu heb je een replica waar je ook in Duitsland zou mogen spelen.. das ook wat waard :p

Kan je ook houden als je het de moeite vindt om hem af en toe te wisselen.

Selector plate vervangen, meeste merken werken gewoon gezien het allemaal v2 is, 3-4 euro heb je er eentje. Even middagje open maken en klaar. Let er wel op gearbox shell moet uit elkaar, je verliest dus je garantie.
 
Ik heb ze nog nooit vervangen en was van gedachte dat het niet nodig was de gearbox te openen. Maar bedankt Rebelattack voor de correcte en complete aanvulling (ook van de garantie) .
Leer ik ook wat van :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rickmans
Kan je ook houden als je het de moeite vindt om hem af en toe te wisselen.

Selector plate vervangen, meeste merken werken gewoon gezien het allemaal v2 is, 3-4 euro heb je er eentje. Even middagje open maken en klaar. Let er wel op gearbox shell moet uit elkaar, je verliest dus je garantie.
Wacht, ben ik nou dom maar om een selector plate te vervangen hoeft je gearbox toch niet open :D
Die zit buiten op de gearbox shell
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
Wacht, ben ik nou dom maar om een selector plate te vervangen hoeft je gearbox toch niet open :D
Die zit buiten op de gearbox shell

Klopt, maar deze moet je uit zijn rails er vanaf schuiven. Dit kan niet goed zonder de fysieke safety bar eruit te halen en de cut off lever. Je kan hem er wel tussen uit proberen te wrikken met wat buigen en duwen, maar het zal moeizaam of niet gaan en daarbij grote kans dat je het sloopt. Als mensen het lukt zonder dan hoor ik het graag, ik heb het meestal niet geprobeerd dan een beetje duwen omdat ik dan echt dingen moest gaan verbuigen om het los te krijgen. Met de VFC metalen selector plates is dat geen pretje en moeilijker terug te buigen.

AFT0179.jpg
 
full auto is overrated en nu heb je een replica waar je ook in Duitsland zou mogen spelen.. das ook wat waard :p
Ja das ook weer zo, ja ik ga eerst eens kijken hoe het allemaal uitpakt.. Als ik van het veld gesproeid wordt kan ik altijd nog naar mn auto rennen en terugkomen met mn nederlands aangeschafte aangeschafte HK416 A5, en terug maaien.. "Hij begon!!!"
 
Klopt, maar deze moet je uit zijn rails er vanaf schuiven. Dit kan niet goed zonder de fysieke safety bar eruit te halen en de cut off lever. Je kan hem er wel tussen uit proberen te wrikken met wat buigen en duwen, maar het zal moeizaam of niet gaan en daarbij grote kans dat je het sloopt. Als mensen het lukt zonder dan hoor ik het graag, ik heb het meestal niet geprobeerd dan een beetje duwen omdat ik dan echt dingen moest gaan verbuigen om het los te krijgen. Met de VFC metalen selector plates is dat geen pretje en moeilijker terug te buigen.

AFT0179.jpg
Very educational, en compleet.. danke..

Ik hou m nog ff heel maar op een dag ga ik wel eens zelf aan de knutsel m.b.v. dit soort reacties, want beetje zelfredzaamheid is leuk, en als t harder/ beter loopt daarna is t mooi.. Zoals vroeger met t scootertje ook, dat idee

Tha ks!