E&C V3 gearbox pimpen

David

Well-Known Member
7 jul 2018
69
9
Trophies
4
Hola muchachos,

Ik stond afgelopen weekend op het veld in Gasselte vol verbazing te luisteren naar iemands replica. Tijdens het schieten kwam er verbazingwekkend weinig geluid uit terwijl mensen mij aan de andere kant van het veld nog kunnen horen.
Nu zal een goeie shimbeurt dat grotendeels oplossen dus dat staat op de planning maar als ik dan toch aan die verzendkosten zit wil ik eigenlijk wel meer dingen een beurt geven. Gewoon omdat ik klieren in de gearbox leuk vind.

Wat zijn, in de gearbox, leuke aanpassingen die ik zou kunnen doen voor zo'n om en nabij €100? Die het guluid ook nog eens ten goede komen als het even kan.

Zou ik daarvan bijv. een mosfet kunnen installeren zodat ik er 11.1's in kan stoppen? En dan bedoel ik eigenlijk de hele gearbox 11.1 proof maken, ik ben al zover dat een mosfet alleen niet heel duur hoeft te zijn. Moet er dan ook gelijk een nieuwe motor in?

Het gaat trouwens over een E&C V2 gearbox die volledig stock is op een Guarder SP100 veer na.

Alle input erg gewaardeerd!
 
Laatst bewerkt:
Welke replica is het gezien e&c geen ak’s maakt zover ik weet. Qua upgrades reduceren gear ratio en motor ook je geluid door kortere cycles.
 
Shit. V2, V2 gearbox. Niet de eerste keer dat ik ze door elkaar haal.

Enig idee wat voor gear ratio er standaard in zo'n gearbox zit en waar ik dan naar op zoek moet gaan?
 
18:1, vanaf 13:1 wil je rekening houden met short stroken op een 11.1v en een neo motor. Een neo motor alleen met de standaard gears is significanter voor geluid en trigger response dan lage ratio gears met stock motor. Stock motor trekt de lagere ratio slechter en wordt het dus erger qua geluid. Also pinion to bevel is grootste oorzaak voor geluid.
 
Ja als ik ga shimmen ga ik de pinion hoogte eens even goed onder de loep nemen en afstellen, dat zorgde afgelopen skirm ook al voor problemen.

Wat bedoel je precies met een neo motor? En dit is er allemaal vanuit gaande dat er een 11.1 in kan? Want dan ben ik al gauw op zoek naar een mosfet, nieuwe gearset, en motor. Als dat allemaal wil voor €100 ben ik fan, helemaal als het dan over een half jaar niet kapot is.
 
aftermarket motors hebben neodymium magneten (*de goede), daarom noem ik het vaak neo motors XD. In jou geval gezien het je eerste keer upgraden is zou ik het op een degelijke motor en mosfet laten en de rest gewoon tunen dmv shimmen en de AOE corrigeren.
 
Aja duidelijk! Wat zijn specificaties waar ik op moet letten tijdens het zoeken naar een motor? En met een mosfet?

Het shimmen, AOE corrigeren, en bestellen van een 11.1 kom ik wel uit denk ik :D
 
Is beide geen optie? :p

Op het moment dat ik er een 11.1 in zet gaan ze allebei al omhoog of niet? Als dat zo... meer RPS?
 
Beide gaan überhaupt omhoog tov de stock motor, met een 11.1V nog meer, maar tussen die twee moet je alsnog de overweging maken in welke motor je kiest.
 
Oke, laten we dan zeggen snellere response. Ga ik ff op onderzoek uit hoe zo'n motor in elkaar zit, puur uit nieuwsgierigheid

edit: jaaa ik snap m, dan gaan we voor een high torque motor
 
Top, thanks. Tip voor een mosfet?

edit: is dit iets?
 
Laatst bewerkt:
In principe zou dit dan ook een goed moment zijn om een gearbox met een quick spring change systeem te halen of niet? Vind je dat dat het geld waard is?
Iemand anders daar eventueel ervaring mee?
 
Zit standaard in Specna, maar het is chill zolang je het veel gebruikt en voor upgraden omdat het scheelt met vast te houden tijdens het in elkaar zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Ok, dit had ik natuurlijk wel kunnen verwachten maar de achterkant van mijn upper heeft natuurlijk helemaal geen gat voor een QGC systeem. Dan zou ik er alleen een kopen voor het gemak van het sluiten van de gearbox en dat gaat me net iets te ver.

Is het verder nog interessant om iets te doen met nozzles, cylinder/pistonheads, of pistons?
 
ligt eraan hoe de huidige air seal is. Dat checken en dan bepalen wat lekt en die zo nodig vervangen of fixen met teflon tape waar mogelijk.
 
Okido, hij ligt nu open en de airseal tot de nozzle is dikke prima. De cylinderhead - nozzle seal is daarentegen niet te best. Als ik dat allemaal zo online even lees is een nozzle met o ring toch wel gewenst? Dit een goed alternatief?