Een G&P USMC Sam-r die gewoon flut is (Gearbox probably)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin
  • Startdatum Startdatum

Robin

Well-Known Member
10 mei 2014
154
110
Trophies
21
Hola allemaal,

Ik zit al vier jaar lang tegen een probleem aan te schurken. Ooit lang geleden ben ik mijn airsoft carriere begonnen met de aanschaf van een G&P USMC sam-r vanuit airsoftglobal. Nu heeft deze replica nooit goed gepresteerd (pas nadat er een P* engine inging wel, alleen is die ondertussen verkocht), en ben ik ten einde raad wat ik ermee aan moet.

Om het probleem te stellen:
Eerst schoot hij 260 FPS, wel stabiel met weinig deviatie en best hoge ROF helaas wel een feeding probleem dat ie maar eens in de zes schoten echt shiet. Dus een spring upgrade (m100) gedaan en hop upgrade, schoot vervolgens 280 en had nog steeds erge feeding problemen.

Toen na een jaar in de kast te hebben gediend als donorbody voor P* weer in elkaar gezet als AEG en naar de team tech gestuurd. Die heeft ernaar gekeken, weer nieuwe veer, piston en shims ingedaan. Nog steeds 280 met 1 in de 6 schoten die daadwerkelijk schiet. En kon verder ook niet achterhalen wat het probleem was (ik heb tich hop-up/barrel/bucking combi's geprobeerd).

Is er iemand die mogelijk een idee heeft waar het aan kan liggen? (of nog verdere info nodig)
En zijn er ook winkels in Nederland die reperatie services aan replica aanbieden?

Cheers,
Robin

Pff dit zijn altijd de moeilijke, maar iig gezien je systematisch het stukje van de hop up hebt getest en het met een P* wel goed werkte kan je die waarschijnlijk afstrepen als probleem. Daarbij neem ik aan dat zowel jij als degene die er naar heeft gekeken ook de air seal heeft na gelopen. Denk dat dit ook wel getest is, maar toch vragen, hoeveel spelling heeft de hop up kamer als alles in elkaar zit en heb je dit mogelijk al een keer proberen op te lossen met o-ringen? Daarnaast is het misschien goed om te kijken hoeveel spelling de nozzle rondom de cylinderhead nozzle heeft, niet zo zeer vanwege air leaks maar mogelijk dat bbs uit het magazijn deze naar boven drukt en er daardoor een air leak is? Qua feeding probleem zou ik toch snel wijzen als laatste probleem de air nozzle lengte, heb je misschien de P* en GB nozzle een keer vergeleken hoever ze naar voren steken in zowel vuur stand als feed stand, also ook al een keer een selector delay chip geprobeerd op de sector gear? Dit zijn zo even dingen die ik zo snel kan bedenken maar zal er eens over na denken vanavond.

(Heb een vergelijkbaar probleem met mijn DSG wat ook op geen enkele manier op te lossen valt, iig zo lijkt het :|).

• Leuk
Waarderingen: Robin
Hmmm eens zien dit kan aardig wat zijn wil geen onzin praten maar wat bij mij opkomt is het volgende
Als we effe rebel zn lijstje pakken en daar je motor rotatie snelheid bij doen wat zit er eigenlijk voor motor in? Pakt hij je piston te laat of pakt hij hem juist te vroeg?

Verder kwa feeden zelfde probleem met flash mags? Schone hop up kamer?
Verder dan dit kom ik zelf pers niet:(

• Leuk
Heeft de sector gear een delayer clip en beweegt de tappet plate wel soepel?

• Leuk
Mijn eerste gedacht is idd het verhaal van @Rebelattack en dan misschien nog i.c.m. je mag's.

De lage FPS kan een airseal zijn, of misschien een onderdeel wat niet lekker meebeweegt.

Succes!

Groet,
Peter

• Leuk
Daarbij neem ik aan dat zowel jij als degene die er naar heeft gekeken ook de air seal heeft na gelopen. Denk dat dit ook wel getest is, maar toch vragen, hoeveel spelling heeft de hop up kamer als alles in elkaar zit en heb je dit mogelijk al een keer proberen op te lossen met o-ringen?

Yup, airseal was goed voelde geen lucht in de magwell en heb beide de schroef en O-ringen methode gebruikt (en combi van de twee). Combi's die ik heb geprobeerd met barrel-hop/up-rubber
Edgi barrel + Prowin m4 hop up unit + prometheus purp bucking
EdGI barrel + Prowin + flat hop + prommy
zelfde maar dan met een prometheus barrel, en de stock barrel.
En nog de stock hop-up, laylax hopup, en een wakoe wakoe hop-up vanuit china.

Qua feeding probleem zou ik toch snel wijzen als laatste probleem de air nozzle lengte, heb je misschien de P* en GB nozzle een keer vergeleken hoever ze naar voren steken in zowel vuur stand als feed stand, also ook al een keer een selector delay chip geprobeerd op de sector gear?

Heb nog niet gekeken naar nozzle lengte, maar gezien ie stock al ook ruk uit de box kwam denk ik niet dat de nozzle het probleem is.

Als we effe rebel zn lijstje pakken en daar je motor rotatie snelheid bij doen wat zit er eigenlijk voor motor in? Pakt hij je piston te laat of pakt hij hem juist te vroeg?

Zit standaard een high-torque motor in die 15 rps geeft, (G&P M120 High Speed Motor)

Heeft de sector gear een delayer clip en beweegt de tappet plate wel soepel?

Voor zover ik weet niet, ben niet bekend met een delayer chip. Als die er niet standaard inzit dan zit ie er niet in. En ja

Ik denk zelf dat het beste is om een shop er naar te laten kijken, omdat als ik hem openhaal uit frustratie meer kapot maak dan heel. (tis een redelijke doorn in mijn zijde voor een lange tijd al). Weet iemand nog mogelijk waar ik zo'n persoon kan vinden?

• Leuk
Waarderingen: chris93
Ik denk eigenlijk dat het gewoon aan de prommy bucking ligt, de opening waar de nozzle de bb er in duwt is voor japanse bbs gemaakt en die zijn 5,95mm ipv 5,98mm die de de meeste van ons gebruiken.
Je kan dit ook makkelijk testen door gewoon een bb met een stokje oid. Door de hopup te duwen als hier meer dan een licht duwtje voor nodig is weet je dat daar het probleem ligt.
Mocht het dat toch niet zijn wil ik er best persoonlijk naar kijken. :)

Ps: De delayer chip is een stukje plastic of metaal dat je op de sector gear zet, hierdoor blijft de nozzle langer naar achteren staan en ook iets verder waardoor je feeding problemen vaak kan verhelpen.

Okay je motor kan op 15bbs doen daar kan geen feeding probleem door ontstaan dan ben ik in elk geval uitgepraat dan zou ik ties en rebel hun adviezen volgen succes in elk geval:)

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met 2 buksen maar dat was pas na upgraden.
De nozzle lengte die afweek van wat standaard was.

Ik denk eigenlijk dat het gewoon aan de prommy bucking ligt, de opening waar de nozzle de bb er in duwt is voor japanse bbs gemaakt en die zijn 5,95mm ipv 5,98mm die de de meeste van ons gebruiken.

Helaas niet alleen de prommy bucking geprobeerd, heb 5 verschillende merken buckings liggen. (stock, prometheus, G&G, Action Army, Madbull) maar elke geeft feeding problem

Mocht het dat toch niet zijn wil ik er best persoonlijk naar kijken. :)

Als je dat zou willen doen graag, Waar woon je ergens? Ik in NH en ik stuur liever een replica niet met de post op ;)

Misschien iets heel stoms en simpels: (zal je denk al getest hebben ook) andere bbs proberen? :p

Ik woon in Noord-Brabant maar ik ben van plan om binnenkort nog langs combatshop te gaan en dan vind ik het geen probleem om door te rijden naar NH.

Misschien iets heel stoms en simpels: (zal je denk al getest hebben ook) andere bbs proberen? :p

Yup, alle gewichten die ik in huis heb liggen tot 0.36 geoff (dus de merken: Greendevil, rockets, extreme precision, mijn thuis chrono bb's van taiwangun en dus de geoffs). Ook de lopen meermalen schoongemaakt.

Ik woon in Noord-Brabant maar ik ben van plan om binnenkort nog langs combatshop te gaan en dan vind ik het geen probleem om door te rijden naar NH.
Woa dat zou gaaf zijn! Maar, you sure? Ik woon in Edam (ligt 20 minuutjes boven Adam) en das best een flink stukje dat je dan aan je reis plakt. (die ik of course vergoed)