een goede GBB

gambit

Well-Known Member
4 jun 2023
109
28
Trophies
8
hallo ik zit er aan te denken om een GBB te kopen, wat is een goed merk?. Je hebt ze al vanaf 350 maar hoor vaak van mensen dat ze er problemen mee krijgen naar een aantal skirms moet ik gewoon even door sparen en bijvoorbeeld een TM halen of zijn er ook goede voor een wat minder prijsje?
 
GBB is doorgaans prijziger.
Dit komt doordat het materiaal meer te lijden heeft dan bij een AEG, ook heb je speciale mags nodig, die ook nog eens duurder zijn.

Ik zou nog even doorsparen: ik vrees dat een "Budget" GBB al gauw goedkoop-duurkoop is.
Zelf was ik altijd te spreken over VFC (vaak verkocht onder het Umarex merk), maar TM is natuurlijk koning als het gaat om kwaliteits-replica's.

Of je moet eens kijken naar HPA?
 
  • Leuk
Waarderingen: gambit
Ja umarex is wel okey ik heb nu een HK416 D v3 machting mooi ding nadat ik de motor had vervangen voor een high torque. maar ik denk dat je gelijk heb mooi even door sparen en gelijk wat knaps kopen
 
Ik sluit mij hier aan bij @QuickFix. GBB's zijn inderdaad vaak een stuk duurder, slijten harder en hebben meer onderhoud nodig. Plus, je zit ook dan meteen o.a. duurdere magazijnen, want ook die werken uiteindelijk op gas. Ondanks dat ik GBB replica ontzettend vet vindt om te zien (ik wordt altijd al blij als het airsoft kanaal 'Total Recoil Airsoft' een video upload, spelen allemaal met GBB's) ben ik er geen fan van om ze zelf te gebruiken in de speelvelden. Ik heb toen zelf de keuze gemaakt om wel met luchtdruk (HPA, een Wolverine MTW) wat te gaan doen. Dit kwam bij mij vooral om de replica dan een stuk lichter wordt (een gedeelte van het gewicht gaat naar mijn rugzak toe, de HPA Fles), maar ook vooral stiller. Ik kon daar meer mee dan met een GBB replica, voor mijn gevoel. Ook HPA Replica's zijn net zoals GBB's prijzig, dus je zou ook daar nog eens in kunnen duiken.

Voor GBB's kun je denk ik het beste contact zoeken met de 'Heavy Recoil Club', er zit daar heel veel kennis. Ze geven ook wel eens cursussen of informatie-dagen over GBB replica's. Is onder andere gebeurt met de jubileumbeurs van vorig jaar. Of er al nieuwe data zijn gepland, weet ik echter niet. Zou je zelf eens naar kunnen vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gambit