Een M4, welk merk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim v D

Member
30 jun 2014
5
0
Trophies
1
Na een aantal keer met mijn G36C geskirmd te hebben wil ik toch een apparaat erbij die wat conventioneler en dus wat makkelijker te upgraden is.
Een M4 is natuurlijk het eerste wat te binnen schiet en dit vind ik ook een leuk en mooi apparaat.
Nu is mijn vraag dus; welk merk biedt mij een stevig en gebruiksvriendelijk apparaat?
Ik heb mijn oog al laten vallen op een Umarex Hk416, deze:
http://m.redwolfairsoft.com/item_detail/35327-Umarex+HK416+V2+AEG
Alleen heb ik geen flauw idee of Umarex goed bekend staat.
Heeft er iemand suggesties?

Ik geloof dat Umarex zelf geen replicas maakt maar licenties heeft en andere merken AEG's laat bouwen en ze verkoopt als Umarex. Je zou ff de replica zelf moeten opzoeken op google en wat reviews checken.
HK416 is wel een super gaaf geweer maar was voor mij op dit moment te duur dus ben maar voor een goedkope AK gegaan :P

Als ik me niet vergis is die HK416 gemaakt door VFC, wat een vd beter merken is dus dat zit wel goed.

Als je voor top kwaliteit wil gaan, dan moet je voor de VFC / umarex gaan, waar je zelf al naar toe linkt. Top spul, schiet standaard al rete netjes met een hoge ROF en deze komt denk ik zelfs standaard met een precision barrel (De M27 zeker).
Het nadeel hier aan, is dat je deze NIET wilt upgraden, want hij is al geupgrade! Hier moet je niks aan willen veranderen als deze niet defect is..

Nu gebruik ik zelf een ICS M4A1 +ICS L85A2 dus ben niet geheel onpartijdig, maar dit is ook een erg goed merk. En juist erg makkelijk te upgraden door zijn unieke Splitgearbox. Dat is waarvoor ICS bekend staat.
 Het ICS systeem werkt in de basis als elk ander systeem, dus als je de techniek wilt leren kennen. Dan is dat met een ICS het makkelijkst.. Nadeel is wel, dat ICS niet 100% een kloon van Tokio Marui (TM) is, en dus niet alle onderdelen TM compatible zijn! 
Ze leveren trouwens ook een DVD met een (de)montage instructie er op met de replica mee. Dus mocht je vast komen te zitten. Dan kun je daar ook nog op terug vallen.

Maar wat je dus eigenlijk zegt @Eviltwin-NL Is dat ik met de Umarex gewoon eigenlijk niet meer hoef te upgraden omdat hij van zichzelf al fantastisch is?
In dat geval neem ik sowieso die want ik koop hem niet voor het upgraden maar gewoon omdat ik een accuraat en snel schietend apparaat wil hebben.
Ics klinkt ook veelbelovend maar als de Umarex van zichzelf al zulke goeie kwaliteit is dan ga ik voor die.
Nog twee vraagjes;
1 Is de Umarex wel een TM kloon?
2 Ik hoor mensen praten over STANAG mags, zijn dat gewoon standaard M4 mags en dus ook de mags die hier in gaan?

Umarax is inderdaad prima spul. Mijn oudste broer heeft de M27 van umarex. En deze schiet onze geupgrade ICSjes er bijna uit..  De ROF van de M27 ligt op een + 1200 RPM zo uit de fabriek. Dan is de M27 in het eggie  ook een support w@pen.. Maar bij deze replica ligt dit puur aan de internals van de Umarex.. Ik verwacht dat de HK416 de zelfde (standaard V2) gearbox heeft als de M27 en ook de zelfde standaard upgrades, maar dat kon ik zo 1... 2... 3.. niet vinden.
En aangezien het een standaard V2 gearbox is, is het inderdaad wel een TM kloon. 
Ik zie term STANAG inderdaad vaak voorbij komen, maar wat het betekend weet ik niet.... Maar volgens mij worden daar inderdaad de standaard M4 magazijnen mee bedoeld.. De  M27   van mijn broer, pakt ook mijn ICS M4 magazijnen maar ook mijn andere M4 magazijnen,  dus standaard M4 / STANAG magazijnen gaan vast ook in de 416 passen.
Even snel wat google werk gedaan voor info  STANAG:
http://en.wikipedia.org/wiki/STANAG_magazine
http://en.wikipedia.org/wiki/Standardization_Agreement

Ik zelf heb de VFC Hk416, en deze neemt inderdaad de standaard m4 magazijnen. Hij isnog volledig standaard en heeft toch een aardige range tegen over andere replica's. 
Verder zit er gewoon een v2 gearbox in en zijn de externals een van de beste in de markt.
Over ics weet ik niet veel, behalve dat de l85a2 echt vet is. 

Deze is beantwoord, hij mag dus dicht @Jan
Iedereen bedankt, ik heb de Umarex besteld!

Status
Niet open voor verdere reacties.