Een paar van mijn probeersels.

De ouwe stomp

Member
4 apr 2015
15
0
Trophies
1
Zo..Nu ik de kunst van het fotoplaatsen eindelijk door heb kan ik ook een keer laten zien wat ik met leder voor elkaar bak.

Dits is een eerste draagbare uitvoering voor de 1911.Hier is hij nog van redelijk goedkoop leder,Ik zit nu op suede te wachten wat dun genoeg is om de holster een voering te geven.Wordt even een klusje,want dit moet je helemaal rondom innaaien.Hij wordt hierdoor wel heel vriendelijk voor je metaal.

DSC_0511_zpslkr0rhlx.jpg

DSC_0510_zpsa417za4q.jpg

Hier een uitvoering voor de Glock. Ook dit is een test model.Inmiddels heb ik de beugeltjes voor  bevestiging van de schouderholster binnen.

Hij is net als de 1911 ook als heupholster te dragen

Ik zit aan meerdere modellen te werken.Voor de airsoft een modulair holster die je als dropleg -aan de koppel.of aan je plate kan dragen.Dingen als afdek flap zit ik nog op te broeden. Een IAPS holster voor de 1911 en Glock. Wordt niet zo'n groot probleem.Zit meer te broeden op wat ik de klant als mogelijkheid zoals sluiting e.d.kan bieden De schouderholster die je ziet is meer een oefening in ruimtelijk inzicht en om de regelmaat van het stikken weer op te pikken. Ruimtelijk inzicht heb je nodig om een mal te maken.Op het gezicht lijken de 1911 en Glock holster sterk op elkaar,maar dat is bedriegelijk.De 1911 was heel veel moeilijker te maken.Dit geldt metname voor het deel rond de haan/achterkant.Stikken gebeurd met het handje.Reken op gemiddeld 4 uur.Je maakt met een speciaal groefmesje een groef waar de draad verzonken in komt.Vervolgens met een 0.5mm boortje voorboren,en dan met de pekdraad de boel instikken.Dit laatste is een %^&* klusje.

Ach..nu ik afgekeurd ben heb ik de tijd aan mezelf.Zit me van alles weer aan te leren.Net een heel leuk stukje basket weave patroon zitten slaan.Ging harstikke mooi.Tot ik even moest stoppen en vervolgens m'n stempeltje andersom zette..Maar ja..daar heb je oefenstukjes voor..

Ik heb zelf een leren schouderholster, originele van een oud F16 piloot, en bevalt mij prima. Net als wat Stephan zegt, die zie je te weinig maar dat komt denk ik met name doordat iedereen met een vest loopt en dat niet echt lekker zit in combinatie met een schouderholster. Nu draag ik nooit een vest dus gaat het bij mij prima(zie mijn profielfoto). 

P.S. Netjes gemaakt die holsters, ziet er strak uit!

Heb bij toeval een nederlandse site gevonden met schouderholsters! http://www.wingsdump.nl/airsoft-paintball/airsoft-holsters

HA..Die holster is ietsje ouder dan de F16 hoor.Die werd ondermeer door piloten en tankbemanning gebruikt in de WO2 periode .Maar met de Hollandsche nut ende zuinigheid in het achterhoofd..Misschien hebben ze ze tot in lengte van dagen door gebruikt.

@De ouwe stomp, Ok nice to know,

Fijn om te horen dat ie dan qua tijdperk toch wel bij me uniform past :D

Zo mooi gemaakt De oude stomp, en die 1911 gebruikten ze in de Vietnam oorlog ook. Wellicht moet ik die maar als 'secondary' kopen. Doe je die holsters ook op bestelling maken en waar moet ik dan aan denken ?

Dat klopt..Maar hij werd al even daarvoor als standaard wapen gebruikt.Zo ongeveer vanaf 1911.De eerste wereld oorlog was z'n eerste conflict waar hij een luide stem in had. Dit maakt hem samen met de .50 Browning de langst dienende servive weapons ter wereld.

Ik maak de holster hoofdzakelijk op bestelling.Ze worden namelijk rondt het wapen/replica gemaakt.Aangezien ik alleen maar de 1911 en Glock heb zal als je een ander type hebt of even langs moeten komen,of hem een weekje moeten missen.

Voor exacte prijzen moet je even PBen.Maar denk aan een prijs vanaf 40 euro tot 400 000 (oke,die laatste heb ik al een tijdje niet meer gemaakt)  Prijs hangt sterk af van leder oppervlak en werktijd.

Nog een eigenbaksel.Deze lens met body is niet wat je noemt makkelijk draagbaar.Al met al net geen 5 kilo. Een tijdje terug dit schouderstatief gekocht.Maakt alles wel meer handelbaar,maar het schouderstuk was een stik shit.Met enige handigheid deze klapkolf van een Tipmann er op gezet,en alles werkt zoals het moet.
DSC_2541_zpsu5ohucne.jpg
DSC_2539_zpsj288rkz2.jpg

Holster Glock met laser..Dit is het eerste model.Model is qua hanteerbaarheid gelijk goed.

Tijdens het modeleren (vorm erin wrijven) kreeg ik bedenkingen aangezien de laser iets breder dan de trekker is en dit niet lochisch is.Maar..hij leek probleemloos te trekken te zijn.Eenmaal aan de riem bleek het toch anders..Model 2 wordt van dikker niet modeleerbaar leer.Dan moet het wel werken.

Groot voordeel voor mij.Minder stikwerk aangezien bijna alles uit 1 stuk kan.Nadeel..Wat ik moet stikken is krachtwerk.

DSC_0750_zps7lmc3dyk.jpg
DSC_0753_zpsgldwbagu.jpg

Ik vind je werk werkelijk prachtig hoor. Maar elke keer als iemand iets post in dit topic krijg ik een melding...

@Sander ja daar ben ik gisteren achter gekomen haha! Maar toch bedankt voor de tip :)