Een voorbeeld waarom goeie eyepro belangrijk is

Bax

Well-Known Member
10 apr 2018
211
176
Trophies
13

Even doorspoelen naar 6:13

Video spreekt voor zichzelf lijkt me...
 
Tja, goede eyepro is natuurlijk zeer belangrijk, zo niet het belangrijkste. Maar met die meneer die deze filmpjes maakt is genoeg mis. Meneertje Bailey doet doelbewust mensen op het hoofd schieten, schiet met meer kracht dan is toegestaan en binnen de MED. Is een notoire spawnkiller en inmiddels niet meer welkom op meerdere velden in Engeland vanwege zijn gedrag op het veld. Naar ik heb begrepen is men zelfs bezig met een juridische zaak tegen hem vanwege het opzettelijk toebrengen van lichamelijk letsel bij een minderjarige.

Je eyepro kan aan alle eisen voldoen conform richtlijnen, maar er blijven helaas altijd lui die sch*t hebben aan de regels.
 
Ik ben zelf totaal geen fan van het bewust op het hoofd schieten en ik vind het dan ook zeer verwerpelijk dat Kicking Mustang dit vaak (bewust) doet. Wel heb ik groot respect voor de geduldige en sneaky playstyle en de tijd die hij steekt in het maken van zn suits. De rest van zn playstyle, zoals het spawnkillen en het bewust headshots maken vind ik, nogmaals, verwerpelijk.

Neemt niet weg dat dit filmpje goed illustreert waarom een goede bril belangrijk is, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er een bb tegen je bril komt (bewust of niet). Ik verbaas me persoonlijk ook nog steeds dat ik op iedere skirm veel mensen zie die enkel een bril dragen. Ik kan me ergens voorstellen dat een mesh vervelend zit, maar je tanden zijn toch zeer waardevol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Een goede bril is een, goed opzetten is een tweede. Vooral met warm weer zetten mensen hun bril op t puntje van hun neus en laten zo een ruimte open.
Zo heb ik iemand per ongeluk in zn oog geschoten, bril te ver van de neus en bb vloog er achter. Gelukkig was het van een meter of 30/40 dus hij had, zo ver ik weet, geen permanente schade.
 
holy shit. dit lijkt toch een full seal goggle? hoe kan dit gebeuren? ruk elastiek? (pun intended)
 
Reden dat ik fan van Bolle goggles ben. Ze geven voor zowel de lens als het frame de specificaties weer, waaraan ze voldoen.

Voorkomt dat je een super goede lens in een flut frame hebt.

Edit:
Bv de bolle x810 heeft stanag 4296 v50 en EN166B, met voor het frame EN166BT. Dan weet je dat het met een hit op het frame ook wel goed zit.
 
Laatst bewerkt:
@Akita, ik zeg niet dat je verhaal niet klopt. Maar ik vind persoonlijk altijd wel dat mensen erg snel een mening klaar hebben over een bekende Youtubers terwijl de meeste het alleen maar van horen zeggen hebben. Dingen als 'hij neemt zijn hit niet' gaat al snel als iedereen de held wil uithangen dat hij (of zij) de gene was die de bekendheid wist te raken. Deze mensen proberen gewoon vette video's te maken (en ja, daarbij verdienen ze wat geld), maar de bak shit die ze over zich heen krijgen is in mijn ogen best onredelijk.

Headshots schieten is (vaak) onnodig maar niet verboden. Door de manier waarop we daar in games voor beloont worden en bijvoorbeeld in films zien dat de 'helden' in 1x headshot schieten is het niet zo gek dat wij mensen dit gaaf vinden. Daarom slaat dit ook gewoon goed aan bij de kijkers denk ik.

Als een masker dragen nou eens verplicht zou zijn net als een bril zou dat volgens mij veel gezeik schelen. Geen tanden meer op het veld, geen bb afdrukken meer op iemands hoofd en geen irritatie meer in het veld. Het grootste deel van de airsofters kan er namelijk niets aan doen dat ze iemand in het gezicht raken omdat je replica simpel weg niet accuraat genoeg is. Op 50+ meter zijn de meeste allang blij dat iemand überhaupt weten te raken. Maar vervolgens krijg je vaak wel een 'HEE GVD MAN GEEN HEADSHOTS SCHIETEN HE!' terug, en een paar tellen later komt de marshall vertellen dat headshots vermeden moeten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: John Wick en Lange-Ed
Beste Bax, in mijn geval is het niet van horen zeggen. Ik ken degenen die bezig zijn met een zaak tegen deze meneer. Tevens zelf enkele malen met deze meneer te maken gehad.

Deze meneer heeft zelf verklaard dat hij bewust op het hoofd schiet juist om angst aan te jagen bij andere spelers. Zeer verwerpelijk vind ik zoiets als het je doelstelling is om anderen de vernieling in te helpen. Dat je soms niet ontkomt aan headshots begrijp ik als geen ander aangezien ik zelf al jaren sniper rol speel. Maar als ik het kan voorkomen zal ik dat zeker doen.
 
Ik vroeg me wel af waarom er een rechtszaak tegen hem loopt? Is dit iets wat op het veld is gebeurd? Want iemand expres headshot raken is toch niet strafbaar lijkt me?
 
De rechtszaak wordt nog voorbereid. In Engeland is het wel mogelijk om een aanklacht in te dienen als je iemand opzettelijk lichamelijk letsel toebrengt. Door het bewust negeren, in dit geval van de MED, en in combinatie met uitspraken die hij erover heeft gedaan, denkt men dat er wel degelijk een zaak tegen hem is.

Het gaat inderdaad om iets wat op een veld in Engeland is gebeurd waarbij iemand op minder dan 10 meter door hem bewust in het gezicht zou zijn geschoten. Het slachtoffer moest worden afgevoerd naar het ziekenhuis naar ik heb begrepen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je in de UK ook een soort van VOG nodig hebt om de sport te beoefenen, maar als dit het geval is kan zo'n rechtszaak hem nog duur komen te staan als youtuber! :eek: