Een vraagje over het beginnen met Airsoft! HELP AUB!

yavornick

New Member
8 feb 2015
1
0
Trophies
1
Hallo, als eerste ik ben nieuw hier! Ik ben Yavornick Wittens en ben 16 jaar, ik hou al meerdere jaren van Airsoft, maar vanaf 16 mag je pas meedoen met evenementen, nu heb ik een vraagje. Van mijn ouders mag ik een M4 aanschaffen, ik zelf vind dat geweer geweldig, met een mooie scope en wat extra's. Maar nu komt het, je mag pas een airsoft wapen hebben vanaf 18+ right!? Is het mogelijk dat ik het wapen etc, op mijn stiefvaders naam zet, en dat ik hem dan gewoon mag gebruiken!?!? ik hoop op een goed antwoord, alvast bedankt MVG!

Kan het kort of lang maken, maar Nee. Dat mag niet, in principe mag alleen de pashouder de replica hanteren. En vanaf 16 mee doen met evenementen? Niet in nederland iig.

En misschien nog een tip, als je over 2 jaar gaat skirmen loop je met een m4 die 2 jaar oud is, kan je beter sparen voor 2 jaar en kan je daarna wat degelijks kopen als je 18 bent.

Niet lullig bedoeld maar je moet gewoon net als iedereen wachten tot je netjes 18 ben geworden.

@Lockheed, en wat nou als ik gewoon in de tuin ga kaartschieten, dat zou toch wel mogen of niet? We hebben namelijk een best grote tuin....

Als die tuin in Nederland ligt mag dat niet.

In Nederland mag je geen airsoftreplica aanraken als je niet 18 jaar oud bent.

En tenzij je bent aangemeld als introducé ook niet daarboven.

Je kunt alle regels daaromtrent HIER lezen.

kort samen gevat heb je dus 2 opties: 2 jaar geduld, of verhuizen naar België.

of de 3e optie, wat een ontzettend domme/egoistische/gevaarlijke keuze zou zijn.

en aangezien je aangeeft van airsoft te houden gaan we er maar vanuit dat je die optie niet kiest ;)

je kunt ons overigens wel 2 jaar lang stalken met vragen en lekker meekijken.

dan kun je als je 18 bent en NABV lid alle jongens/meiden die dat (nog) niet zijn uitleggen hoe belangrijk het is om geduld te hebben en dan natuurlijk elke skirm met ons mee !!