Eerste 5a6 bb's van mijn magazijnen schieten niet hard

Wilfried

New Member
9 aug 2019
2
1
Trophies
2
Hoi,
Zit met een vraag
Heb een nieuwe G&G aeg gekocht .
Nu heb ik g&g magazijnen mee gekocht hiervoor.
Nu schieten echter de eerste 4 tot 6 bb's niet op volle fps uit mij replica. Heb 0.28gr bb's maar met 0.25gr bb's heeft hij dat ook . Daarna schieten al de bb's op normale fps. Heb geen drukverlies.
Wat raar is , is dat met een hi capp er geen problemen zijn.
Weet iemand raad ?
Alvast thanks

Waarschijnlijk drukt veer in het magazijn de bbs te hard je hopup in. Hierdoor duwen deze tegen je nozzel / hopup en krijg je daar verlies van luchtdruk.

Oplossing. Magazijnen minder vullen of veer vervangen voor een zwakkere.

Mogelijk krijg je dit ook als je een highcap tot de max opwind

Waarschijnlijk drukt veer in het magazijn de bbs te hard je hopup in. Hierdoor duwen deze tegen je nozzel / hopup en krijg je daar verlies van luchtdruk.

Oplossing. Magazijnen minder vullen of veer vervangen voor een zwakkere.

Mogelijk krijg je dit ook als je een highcap tot de max opwind
Even test gedaan en ja hoor ligt aan de veren. Doe ik 80 bb's in de mags gaat het goed. High capp geen problemen als ik niet op max opwindt. Kan ik ook een stuk van de bestaande veren afdoen om ze zo minder hard te laten drukken op de bb's ?

• Leuk
Waarderingen: Dodgy
Kan ik ook een stuk van de bestaande veren afdoen om ze zo minder hard te laten drukken op de bb's ?
Nee, want daarmee verkort je de veer en kan deze de BB niet helemaal meer in de hopup duwen.
Gewoon minder vol vullen en bij high caps (in het begin) niet strak aandraaien.

Na verloop van tijd zal, bij veelvuldig gebruik, de veer in een high cap vanzelf wat slapper worden.

• Leuk
Waarderingen: Dodgy en Wilfried