Eerste replica hulp

Dennis Boer

New Member
4 feb 2018
2
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik dan eindelijk mijn eerste replica, de Specna Arms SA-A03.
Deze heb ik besteld op Gunfire en nu heb ik hier wat vragen over.

Ten eerste is het niet de Saec versie van Specna Arms. Zelf weet ik dat er dan een verschil zit in hoe je de veer kan vervangen maar dat gaat ook vrij makkelijk op de replica die ik nu heb. Zit er nog ander verschil in? De prijs van de niet Saec versie is namelijk 217 euro en de Saec versie 270 euro.

Verder werd de replica geleverd zonder batterij. Ik heb toen deze oplader gekocht https://gunfire.nl/product-dut-1152200766-GFC-Energy-NiMH-smartcharger.html. Ik had ook een batterij gekocht maar deze paste niet in mijn replica. Nu heb ik bij Qtac een nieuwe gekocht, https://www.qtacairsoft.com/ammo-supplies/airsoft-batteries/96-nimh/794-96v-1600mah-universal-type.

Nu is mijn vraag, zijn de charger en batterij een goede keuze? Ik ga persoonlijk liever niet voor lipo's omdat Nimh batterijen makkelijker zijn. Wel ga ik er nog een extra kopen omdat ik wel langere tijden ga spelen.

Als ik dan meerdere batterijen heb, kan ik deze dan 1 voor 1 opladen een dag van tevoren en ze dan de volgende dag gebruiken? Hou ik daar 6 uur lang outdoor airsoften mee vol? En raden jullie nog batterijen of sites voor dit soort dingen aan?

Alvast bedankt.

Betreft je replica kan ik je niet helpen. Maar je batterijen gaan wel een dag mee denk ik. Ligt natuurlijk ook aan je speelstijl. Als je full auto knalt en er 6 mags voor de middag pauze door heen jaagt zal t misschien krap worden. Avond van te voren opladen is prima.

Lipo's zijn net zo veilig als nihms trouwens, zolang je er geen gekke mee doet gaat er niks fout ;)

Het voordeel van de SAEC is idd dat je snel je veer kan wisselen... dat is voornamelijk erg prettig bij het “tunen” van je replica... als je setup eenmaal goed is zal je het niet snel meer nodig hebben... dus heb je de extra euro’s over om straks wat meer gemak te hebben, of bespaar je nu liever wat en heb je straks meer tijd nodig...

Wat betreft batterijen zou ik altijd voor lipo kiezen, maar daar zijn wat voorwaarde aan... maar tov een NIMH bied het ook genoeg voordelen! Maar er zijn zat mensen die gewoon lekker met een NIMH spelen en dat gaat ook prima! Hoeveel batterijen je nodig hebt is idd beetje afhankelijk van je speelstijl zelf heb ik 2 1200mah lipo’s die ik tijdens de pauze wissel... niet dat ze lee zijn, maar op 1 wordt het krap in de middag en ik verschiet doorgaans 6 x 120 bb’s in de ochtend en hetzelfde voor de middag...

Succes met de keuzes!!

Groet,
Peter

Let wel op met het SAEC systeem, heb het zelf niet (bewuste keuze) omdat er ook verhalen (en foto's) zijn waarbij het metaal het opgeeft en je body bij je stock scheurt. Ik speel zelf ook met NiMH accu's. ik gebruik zelf maar een NiMH op een dag, omdat ik veel op semi schiet.

Mocht je LiPo's willen proberen, heb je wel een andere charger nodig.

Succes!

Ik vind SAEC het niet waard of je moet 24/7 wisselen tussen DMR en een sub 360 FPS build, maar als je nu onder het limiet schiet dan is het prima en als je na tunen onder het limiet schiet is het ook prima, het scheelt je 10 minuten werk als je snel wordt in het uit elkaar halen, want je hoeft alsnog de GB bij beide nooit open te maken. Voor de rest idd koop ik er nooit een vanwege wat Ramon zei ik heb er nu al een paar gezien waar deze rond het SAEC systeem waren gebroken.

Veel Specna's komen met het zgn 'Enter & Convert' system. Ik heb even bij Gunfire op het model van je replica gezocht, en dat heeft deze ook. Voordeel is (zoals @Rebelattack al zei) dat niet je hele gearbox uitelkaar hoeft. Aan de achterkant van de gearbox zit een opening waar de springguide dmv een soort klik-schroef systeem in valt. Tis op zich wel handig, maar snel...mwoa. Het scheelt een paar handelingen en gepruts met gears en die ver***de anti-reversal latch. :D

Hier kan je zien hoe het ongeveer gaat:

Beste tool die ik er voor gebruikt heb is een winkelwagen muntje van de Jumbo :p
Tis in het begin effe klooien, want die veer wil alle kanten op behalve wat jij bedacht hebt.

Bedankt allemaal,

Ik had de replica al binnen en was gewoon benieuwd of het toch de slechtere keuze is geweest. Als echt het enige verschil in het systeem zit van de veer veranderen ben ik blij dat ik 50 euro heb bespaard. Mijn Specna Arms heeft idd wel gewoon het Enter&Convert systeem dus het is al een eitje.

Met de batterijen komt het zo te horen ook helemaal goed.