Eerste upgrade replica

Boudewijn

Well-Known Member
Trophies
31
Ik heb via de marktplaats en een omweg van postnl een hele mooie replica gekocht. Deze was bedoeld als CQB replica en als een soort van experimenteer replica.

Voor het eerst een replica gedemonteerd, alles opengehaald tot de gearbox aan toe. Hierna de buitenkant weer gemonteerd om me uit te leven met spuitbussen. Deze waren nieuw dus om even het merk en de kwaliteit te testen voordat ik andere replicas ermee ga behandelen.

De verflaag is gelukt maar ik ben nog niet helemaal blij met de 2 tone dus er is een lichtere kleur onderweg om er een Atac of HDT grey camo van te maken.

Er zijn ook een paar °45 ris stukken onderweg om de iron sights op te monteren zodat ik een red dot bovenop kan gebruiken.

De plastic hop up chamber en loop worden binnenkort vervangen door metaal. Gewoon om te kijken hoe alles in elkaar past en werkt.

De gearbox is een V2 dus ik kan een berg upgrades bestellen, maar ik ga eerst even kijken hoe hij werk voordat ik daarbinnen alles ga aanpakken.

IMG-20170210-WA0000.jpg zo was de replica
IMG-20170210-WA0003.jpg
IMG-20170210-WA0002.jpg en zo is hij nu van buiten.

De replica zit nu weer in elkaar en volgende week ga ik hem misschien testen op @BoomSmurf en @Rickkkkk
 

Bijlagen

  • IMG-20170210-WA0002.jpg
    IMG-20170210-WA0002.jpg
    175,9 KB · Weergaven: 313
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hahaha! Mooi resultaat wel. Ben benieuwd of dat ding een beetje knalt. En misschien wil je wel heel graag met ons in een team monsieur!
 
Zo hey lekker bezig , tis ook wel het juiste weer om lekker te knutselen aan zo,n apparaat .

Dit is ook airsoft he , er is altijd wel iets te doen aan zo,n replica , leuker dan de hele avond voor de buis .

Good job

Robin
 
Ik wil niet lullig doen, maar annuleer die 45 graden ris maar vast.

De hop-up werkt het beste als je de replica goed recht houd.
Als je de replica 45 graden draait, zwaaien de bbs binnen 10 meter af richting de kant waar de bovenkant van je replica heen draait. Dit omdat je hop-up effect dan niet meer recht op de zwaarte kracht werkt. En daar door een ongewenst effect krijgt. Dus als je de iron sides op de rechter kant monteert en je draait de replica 45 graden tegen de richting van de klok in om over de sights te richten zal de bb naar links boven wegdraaien.

Greetings
 
Bedankt voor de reacties. @Twinfromhell, de 45° rail zit er op en ik ben er blij mee. De red dot zit aan de bovenkant. Zodra ik onder de 10 meter zit vind ik de red dot niet altijd even relaxed. Vandaar deze oplossing.

Over de internals ben ik er nog niet uit. Ik zag een berg bestelbare meuk voor de gearbox maar weet nog niet wat alles doet. Ga wel voor head met 2 O ringen, nozzle en zag een berg cylinders, spring guides, gears en pistons dus moet echt gaan inlezen in wat er allemaal is.

En weet niet of we in het zelfde team komen @Rickkkkk. Het is altijd zwart tegen groen, en ik ga all black dit keer.

IMG-20170211-WA0000.jpg de binnenkant voor @Rebelattack

IMG-20170211-WA0001.jpg en met de rails. Binnen gaat het nog steeds recht op een meter of 9.
 
Wat een sexy cylinder XD. Ik ben zelf niet zo'n fan van de "reinforced" gearbox omdat het ermee werken niet echt makkelijker maakt en de zogenoemde reinforcement zit op plekken waar de energie van de piston niet terecht komt :|, wel grappig is dat het geen standaard trigger contacts heeft maar een micro switch. Geen verkeerde onderdelen, gears zien er redelijk uit en piston is al half staal vertand.

Oh en CQB dan denk ik aan trigger response, dus dan zou ik nadenken over een torquey motor aka snelle response, 11.1V Lipo, 13:1 Gears, mosfet because 11.1V, short stroken en een M120 voor PME of als je helemaal balls to the walls wil gaan DSG.

PS: Gaan jullie toevallig 25-02 ook naar ghost town?
 
We gaan naar Airsoft Inc. Volle zaal van 16 man.

@Rebelattack de helft van wat je schreef zegt me nog helemaal niets dus ik heb me flink in te lezen.
 
We gaan naar Airsoft Inc. Volle zaal van 16 man.

@Rebelattack de helft van wat je schreef zegt me nog helemaal niets dus ik heb me flink in te lezen.

Oh :(, maakt niet uit, dan zou ik gewoon beginnen met een mosfet, wat DIY mods en een 11.1 :) of je moet lekker meteen all out willen gaan dan is lezen een goed idee :D. Oh hier is een topic over High speed setups, meeste komt overeen met een hoge trigger response, enigste dat je anders doet is een langzame motor (meer torque) nemen omdat die een snellere response heeft.
 
Boudewijn kennende wordt het all out. Ik zie de hele tijd fotos van gearbox onderdelen langs komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties
@Rebelattack Is het niet handiger voor OP als je eerst een mooi filmpje over shimmen post en niet meteen een geavanceerde guide? ;)
Er staat overigens wel bruikbare info voor beginners maar er word niet echt in gegaan op de terminologie. Ik zit ip mijn tel. dus heb nu geen hanige liknjes bij de hand.
 
@Rebelattack Is het niet handiger voor OP als je eerst een mooi filmpje over shimmen post en niet meteen een geavanceerde guide? ;)
Er staat overigens wel bruikbare info voor beginners maar er word niet echt in gegaan op de terminologie. Ik zit ip mijn tel. dus heb nu geen hanige liknjes bij de hand.

Off course:
Shimming
AOE Correction (Kan ook met andere materialen dan sorbothane gedaan worden gezien deze redelijk duur zijn)
Gearbox Radiusing (zorgt ervoor dat hoge stress op de voorkant van de gearbox het niet sloopt)
Short Stroken (Voor als je lagere ratio gears gaat in de richting van 13:1/12:1)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties
@Boudewijn, als het goed is neem je mijn zwarte ubac shirt mee, dus dan zal ik het niet op prijs stellen als je die replica op mij gaat uittesten; je weet wel: zelfde team & "friendly fire, isn't".
 
De shirts liggen klaar Boomsmurf. Komt helemaal goed.

Ik ga een mosfet bestellen, die hardwiren (wat is hier de vervoeging van vraag ik me af) en dan kijken voor een 11.1 lipo nunchuck. En dan de hop up en barrel.
468123_m.jpg
een shs m4 hop up
468312_m.jpg
Precision inner barrel 247 mm Ø 6.03 mm PPS-12-SS-247

Verder heb ik al gekeken naar een mooie metalen piston, 15 tanden. Nieuwe piston head, cilinderhead en nozzle. En toen zag ik deze set:
468402_m.jpg
Kenmerken:
- Cilinder met lijn oppervlak, voor een goede warmteafvoer
- 21.45mm mondstuk voor M4 \ G3
- Aluminium cilinderkop
- Opgeboorde zuigerkop

Zou dit wat zijn om mee te beginnen? En wat MOET er nog meer bij (shimms heb ik al liggen maar was ook al gedaan, net als een delay chip)
 
Sorry maar "voor een goede warmteafvoer" hahahaaa wat een verkopers praat! XD Cilinder is verder goed hoor.
Ik zou wel voor een andere hop up en loop gaan. Die hop up unit is wel heel fijn met afstellen vd hop up maar het kan zijn dat je problemen krijgt met sommige combinaties van bucking en loop, echter heb ik geen ervaring met de shs kloon dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.
De loop heeft maar een klein raampje waardoor flat-hop al niet meer mogelijk is. Vandaar dat ik die niet zou kiezen. Een loop met een raampje zoals deze zou ideaal zijn.

PR-4560282763469-2L.jpg
 
- SHS prowin/dial style hop up unit hoor ik goede dingen over en werkt beter dan de originele prowin XD.
- PPS weet ik niets van en zag al dat @Ties daar iets minder lovend over is dus zeg ik niks meer :p.
- Welke warmteafvoer vraag ik me af? Ik bedoel als er genoeg frictie zou zijn om een gigantische warmte te creëren dan gaat er iets fout, dus dat is zo'n marketing term die niks zeggend is IMO, geen enkele fabrikant kan een cylinder verpesten. Rest ziet er zo prima uit, maar welk merk is het? Puur uit interesse en is dit een bore up set vanwege de term opgeboorde zuigerkop of is dit zo vertaald vanwege de silent piston head design? Afhankelijk van de prijs gok ik wel dat je goedkoper kan uitkomen met andere onderdelen.
 
Zit op inkoopprijzen dus scheelt best wat. De hop up is SHS volgens de leverancier. De barrel heb ik geen idee.
Die set heb ik geen idee van hoe het zit.
 
Spuit 11 ;) maar toffe paintjob ja! Mooi geworden. Ik twijfel ook nog of ik mijn CQB monster wil voorzien van wat custom kleurtjes!
 
Terug
Bovenaan