eisen van een opberg kast voor airsoft apparaten + wat zijn de prio's met aanschaffen van gear?

julian

Well-Known Member
28 dec 2015
58
12
Trophies
4
Hallo beste mensen,


Zoals de titel het al kort beschrijft ben ik goed aan rond kijken wat er allemaal moet gebeuren en waar ik rekening mee moet houden mocht ik me eigen gear willen aanschaffen. nu is het niet helemaal duidelijk voor mij wat de eisen voor een opberg kast voor de apparten? 


en als ik gear zou willen aanschaffen wat zijn dan echt de belangrijke items die ik als het waren als eerste moet aanschaffen.


daarbij stel ik ook gelijk een ander vraagje als ik rond kijk naar de verschillende items zijn er veel verschillende keuzes in. is het handig om eerst een budget versie te kopen of gelijk wat meer besteden voor een goede kwaliteit item.


even een voorbeeld hiervan met een broek.


de reviews van de Crye Precision G3 Combat Pants (MultiCam) zijn erg goed maar die zijn 300 euro er zijn uiteraard ook broeken van tussen de 70-100 euro. 


 


kort om wat is verstandig en waar moet ik rekening mee houden ? enige tips of mischien links naar een topic die ik gemist heb worden erg op prijs gestelt.


 


Groetjes,


Julian
 
Hoi Julian,



Een complete kast is niet noodzakelijk. Een wapenkoffer of tas mag ook, zolang deze maar zo afgesloten zijn dat er niemand die er niet toe gerechtigd is (mensen zonder nabv pas) er toegang tot heeft, dus meestal betekent dit dat je je koffer of tas (en ook een kast) moet afsluiten met hulp van een slot (hangslot of koffer eigen slot maakt niks uit).



Wat betreft je kleding kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Hangt er ook van af wat je wilt qua uitrusting.

Echter de dingen die absoluut noodzakelijk zijn zijn de bril en goede stevige schoenen. Dit zijn namelijk je beschermingsmiddelen en daarop bezuinigen gaat (letterlijk) pijn doen.



Wat betreft de overige gear en kledij; ik persoonlijk houd heel erg van kwaliteit maar het hoeft niet duur te zijn. Die crye broeken zijn inderdaad erg goed (heb er zelf twee :p ) maar ik zou in het begin toch eerst met wat goedkopers beginnen. 

Qua gear geld precies hetzelfde.



 
 
Voor een opbergkast, ben je alleen een "degelijk sluitwerk" nodig. Dus een kast die opslot kan is genoeg. Maar een hobby-kamer waar alleen jij de sleutel van hebt mag ook.


Wat je eerst wilt kopen, moet je zelf weten. Zelf ben ik eerst voor een degelijke replica gegaan, en heb daarna nog een budget-replica als back-up er bij gekocht. Alleen heb deze zelf nogsteeds niet nodig gehad :)  Dus 9 van de 10 keer loopt iemand anders er mee, die wel pech heeft.


Doordat ik met een duurdere replica ben begonnen, heb ik er voor gekozen, om mijn kleding via marktplaats aan te schaffen (DPM). En die broek gebruik ik na ruim 2  jaar nogsteeds. Heb nu alleen een andere trui.  Denk er ook aan dat je de kleding bij gemiddeld gebruik zo'n 10 - 15 keer per jaar aan hebt. Is dat echt €300 waard?


Ik met wel zeggen, een broek met ingebouwde kneepads komt er nog wel een keer. Heb meerdere losse sets  kneepads gekocht, maar die zijn altijd drama en verdwijnen na 2 skrims weer op de bult met niet werkende meuk.


Maar het belangrijkste is nog altijd wel je bril. Ga daar niet op bezuinigen. Je hebt maar 1 paar ogen. Dus weer daar verdraait zuinig op.


Verder is een paar stevige schoenen ook wel belangerijk om je uit de ziektewet te houden. En is buiten het verplichte hesje de rest optioneel.


 


 


 
 
Bedankt voor de snelle reacctie,


Voor de replica heb ik ook al een beetje rond gekeken en ben zelf altijd wel van de kwaliteit maar het oog wil ook wat. dit merk ik echter wel gelijk in de prijs. 2 van de 4 replicas die ik nu op het oog heb zijn :


Krytac Trident CRB Carbine.


G&P 10Inch TMR Electric.


qua bril denk ik op dit moment aan een Swiss Eye - Raptor voor de schoenen ben ik er totaal nog niet over uit daarvoor denk ik toch een keer langs een winkel gaan voor wat advies.


 
 
meeste info is hierboven al gegeven. Mbt spullen raad ik je wel 101inc af. Meeste spullen vna hun zijn voor korte gebruik en slijten snel/gaan snel kapot.


 


Ik ben zelf eerst met kleding van de baas begonnen  (DMP) maar nu ik daar al tijdje niet meer werk en ook MTP wou heb ik kleding van brits leger. 
 
Wij,mijn vrouw en ik,zijn begonnen met kleding uit de dump.
Goedkoop en legergroen.
Volstond het eerste jaar en kostte geen drol.
Zelfs mijn woodland camo vest is voor 5 euro uit een 2e hands winkeltje gekomen.
Daar loop ik nog steeds mee rond.
Heb er wel een berg pouches aan gehangen ondertussen die de waarde van het geheel vertienvoudigd hebben.
Maar nog steeds geen geld voor een ex-NL-landmacht item.
 
Wat Vladimir zegt,
Qua kleding, met name als starter, naar een legerdump gaan. voor 70 euro kan je daar bijvoorbeeld al een leuke startset halen(broek, shirt, overhemd, schoenen, pet helm etc