En dan nu even een vraag, is een shotgun voor skirms gelijk aan een bolt action qua fps???

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Omdat ik de 25e heel graag wil mee doen met mn eerste skirm bij Balls and Arrows heb ik een Franchi tri shot shotgun besteld.


Maar lieve kijkbuisvrienden, hahah mijn ervaring is dat deze toch wel wat boven 360 fps zitten.


Waaronder vallen deze replica's het zijn geen AEG dat mag duidelijk zijn. Mogen deze een fps van ehh wat was het richting 500 hebben


en dan een verplicht side arm en een afstand houden met shotgun van 20 meter ???


Kortom heb ik een beetje goed opgelet ?


Dank u !
 
Naar aller waarschijnlijkheid is de organisatie zo slim (B&A) om een shotgun niet als BASR aan te merken. 


Verder is mijn ervaring dat een tri shot shotgun niet boven de 360fps zit. Wat dat betreft is meten dus weten.
 
Als hij van het merk ASG is zal hij rond de 330 zitten heb die zelf ook namelijk. Ik denk dat dat wel goed komt. 


Geen idee hoe het officieel in kaart steekt maar de meeste terreinen tellen een shotgun niet onder de sniper regels. Het is ook bedoeld voor dichtbij. En aangezien je ze niet even zomaar even aan past (3 pistons met veren) is het geen smart bussiness plan om die tegen of over de 360 te laten schieten.
 
Bedankt voor de info mannen !  Ik heb er een gehad en meen dat er op de doos in ieder geval 360 stond.
 
De regels omtrent shotgun is 360 fps deze vallen onder de overige. Met bolt action word echt alleen een sniper bedoeld.
 
Is dat al verduidelijkt? Toen die regels vanuit de NABV werden "ververst" kon je mierenneuken dat een pistol, onder de DMR regels kon vallen en een shotgun onder de bolt action's. Ze maakten daar geen onderscheid tussen de rollen maar hadden het daar alleen onder bolt action apparaten en single only apparaten. 
 
Volgens mij wel. En verder is een shotgun een pump action en geen bolt action ;)
 
Nou hoe dan ook ik heb toch besloten mn AK ( prachtig ding ) gereed voor skirms te maken. Heb vanmiddag een shotgun binnen gekregen maar heb hem direkt in de Markplaats hoek gezet.


Mn AK zat vanmorgen met 0.25 bb's gemiddeld op 270 fps dus dat moet goed komen.


Zal deze week chrono doen met 0.20