Ergste faux pas die je mee gemaakt hebt.

Maple

Well-Known Member
5 okt 2016
47
24
Trophies
4
Wat zijn de ergste/meest schrikkend iets wat je mee gemaakt heb binnen airsoft?
Ik heb zelf niet veel meegemaakt, ben een keer als hostage(blinddoek en geboeid) vergeten, zat 5 min na afloop van het spel nog op de bank tot dat iemand zich nog bedacht van "hey, waar is maple?"

• Leuk
Waarderingen: Stey
Een enemy die schrok ...
Hij was behind enemy-lines gekomen, en toen ik en Strelok uit respawn kwamen lopen zat ie dichtbij maar keek de verkeerde kant op. Hij schrok van ons en opende vuur vanaf een meter of 2,5. Direct hit genomen, maar aangegeven dat hij niet had mogen schieten (min. 5m). In eerste instantie was hij het daar niet mee eens en vond hij het dik 10 meter, totdat hij bij ons stond en achterom keek... "shit man, sorry" was het toen :p:D

Bij de chambers. Support stast boven in rasm en schiet op mij. En ik schiet op hem alleen hij raakt mij o.a. op mijn tand. Sindsdien wat minder goed gebit.

Irmand gezien die zijn huurreplica op de grond legde, 1 voet op de handguard, 1 voet op de stock en zo het magazijn eruit rukte.

En blind fire van iemand op mijn kruis van 10cm afstand. Ik stond om de hoek, klaar om te rushen en iemand leegt een clip om de hoek.

• Leuk
Waarderingen: jules.cornelissen
Bij cqb...ik steek me hoofd door een deur...Iemand schiet uit schrik vanaf 1 meter op me hoofd, door me balaclava heen, in me oor. De bb heeft me trommelvlies gekust...gelukkig geen blijvende schade gehad, maar dat was heel erg schrikken, deed erg veel pijn

• Leuk
Tijdens mijn allereerste skirm met een rotgang een huisje ingerusht, om vanuit een raam daar de vijand te kunnen supressen. Een tegenspeler dacht hetzelfde, en wij kwamen elkaar binnen tegen. Uit reactie schoten we allebei op nog geen 2M onze magazijnen leeg. Een hoop gelachen en allebei onze hit genomen :) Maar dat was best even schrikken, en op die afstand voel je een Bb best goed :D

• Leuk
Tijdens mijn eerste open skirm stond ik ergens in een hoekje toen ik ineens vanuit een raam onder vuur werd genomen. Omdat ik vanuit die hoek niet veel kon beginnen dacht ik "wegwezen hier". Vervolgens blind terug gaan rennen waarbij ik dwars door de line-of-fire van mijn squadmember @Vladimir liep waardoor ik gehit werd :rolleyes:

• Leuk
Waarderingen: Toothpick en Stey
Bij critical hit werd ik van 10m door een DMR ook helm geraakt die achter elkaar op semi only schoot. Het gaf een geluid alsof er een gong naast mn oor afging.
De keer erop weer precies hetzelfde xD Volgende keer doe ik geen helm meer op naar critical hit.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Aan het einde van mijn eerste skrim werd ik gehit op mijn voorhood.
Weet niet hoe dichtbij het was of het een sniper was ofzo want mum bril was compleet beslagen.
Alleen nu is het bijna een maand geleden ofzo, en heb het gevoel dat er een halve bb in zit,.hoop dat het bio degradeble is anders maby toch even bij de doktor laten kijke lol.

"Leuk" om te lezen :)

Zelf ben ik gelukkig nog "clean" met faux pass'en, maar heb er twee meegemaakt. In Belgie toen ik net begon al vrij snel bij 1 van mijn maten een tand eruit geschoten zien worden. En laatst in Almere bij een Tacsim kopte iemand een tak die naar de SEH gebracht werd. Grote jaap in zijn hoofd waar toch even naar gekeken moest worden.

Verder ook wel de schrik momenten gehad dat er iemand staat die je niet verwacht. Mijn ergste was bij Airsofters in hun Factory. Ik stond geschouderd met mijn M4 op een deur te richten toen er ineens een teammate naar binnen stapte. Die kreeg een single shot binnen 5 meter vol op zijn gezicht -.- :( OEPS!

Ik heb bij Ghost Town mij een keer bij een deuropening van een killhouse naar binnen laten vallen, omdat ik wist dat er iemand gelijk om de hoek stond, alleen schrok diegene zo, dat ie mij van ongeveer een meter afstond vol in mijn gezicht schoot. Gelukkig draag ik full face protection dus er was gelukkig niets aan de hand en ik had hem ook te pakken, dus het doel was bereikt en we konden er gelukkig allebei om lachen, maar ik was toch wel even blij dat ik helemaal beschermd was.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Tijdens het event van Citadel Events in Givet was ik alleen een omtrekkende beweging aan het maken, zodat de rest van het team via de voorkant een bunker kon benaderen. Ik zou een teken geven als de bovenzijde vrij was, maar daarvoor moest ik wel eerst een beetje klimmen.

Enfin, duinen op, duinen af en aangekomen bij de betreffende bunker. Vervolgens zie ik een wand, precies hoog genoeg om mijzelf aan omhoog te trekken om zo op de bunker te klauteren. Ik klim omhoog en wil mijn knie op de bovenzijde van de wand om vervolgens mijn lichaam erop te werpen. Toen mijn hoofd volgde, keek ik zo een klif in van ruim 100 meter diep. Dat was wel behoorlijk schrikken. In plaats van heel stoer 'ik ga dat muurtje eens even bewandelen!' werd het meer een soort van kontschuiffelend vooruitkomen, om vervolgens toch nog het doel te behalen en gezamenlijk succesvol af te ronden. Liefkozend werd ik de rest van het weekend ook Spider-Man genoemd door de rest van het team.

Voor de rest hetzelfde als wat iedereen weleens zelf heeft meegemaakt of van dichtbij heeft gezien: occassional marshall hit of team hit.

• Leuk
Waarderingen: Jan en BoomSmurf
ergste wat ik ooit had was een sniper van 2 meter afstand expres op mn achterhoofd met 490 fps gast is eraf gestuurd en hoeft nooit meer terug gekomen een een tweede dingetje wat ik ooit gehad had is dat ik bij rsl in de plomp belande en hulp nodig gehad maar dat was meer grappig dan erg die eerste was wel effe ko effe tussendoor

ergste wat ik ooit had was een sniper van 2 meter afstand expres op mn achterhoofd met 490 fps gast is eraf gestuurd en hoeft nooit meer terug gekomen een een tweede dingetje wat ik ooit gehad had is dat ik bij rsl in de plomp belande en hulp nodig gehad maar dat was meer grappig dan erg die eerste was wel effe ko effe tussendoor

Oef, nog iets aan over gehouden?

Bij Veluwe Airsoft met mijn replica onder mij van de helling afgegleden op mijn buik na een ongelukkige misstap onder vuur.
Bleek daarna dat de pistolgrip schuin zat en dus ook de motor.
Dat geeft leuke effecten in de gearbox.:confused:
Gelukkig dankzij een clubmate een andere rechte pistolgrip weten te bemachtigen en met nog wat upgrades het probleem ermee weten te verhelpen.:)

afgelopen zaterdag een blunder gemaakt, stapte door een grote gat dat in de muur was gemaakt en keek rechts, zag een loop naast een omhoog gezet tafel, dus met een rot gang terug de gat in, nou was vergeten dat er een opstapje was, en ja hoor je raad het al, ik ging hard op me bek, ergste van allemaal is de loop was van een teammate ... heb nu een dikke knie die mooi paars blauw geel en groen is.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Toen mijn hoofd volgde, keek ik zo een klif in van ruim 100 meter diep. Dat was wel behoorlijk schrikken. In plaats van heel stoer 'ik ga dat muurtje eens even bewandelen!' werd het meer een soort van kontschuiffelend vooruitkomen, om vervolgens toch nog het doel te behalen en gezamenlijk succesvol af te ronden.
Holy crap! Dat had flink verkeerd kunnen uitpakken. Snap dat dat behoorlijk schrikken is ja :P

Na zo weer ff wat voorvallen gelezen te hebben, "schiet" er bij mij ook nog eentje in mn gedachten...
Eerste skirm die ik in Belgie deed in the Factory in Couillet, liep ik langzaam vanuit een zeer zonnige binnenplaats het pikdonkere gebouw binnen, ondertussen nog even achter mij scannende of er geen eventuele vijanden zich achter mij bevonden. Hierna draaide ik mij met een inwaardese beweging om in de deuropening en ik deed een stap naar rechts..... Om er vervolgens 1 seconde daarna achter te komen dat ik bovenaan een betonnen trap stond van 1,5 meter hoog, met de nadruk op stond, want ondertussen lag ik dus 1,5m lager naast die trap tussen allemaal rotzooi en puin. Replica flinke buts gemaakt en ikzelf ook en de replica was er eigenlijk beter afgekomen dan ik. Paar schraap en schaafplekken op de replica en ikzelf een verdomd zere knie en een handpalm die na een paar dagen megapaars zag en ongeveer 3 weken pijn heeft gedaan. En ook een beetje een gebroken ego, maar gelukkig had niemand het gezien dus ik kon daarna ongezien wegstrompelen :D