Ervaring eerste skirm Balls & Arrows 2-4-2017

Imakittymeow

Well-Known Member
15 mrt 2017
192
158
Trophies
13
Hallo lieve mensen,

Ik wilde mijn ervaring delen van mijn eerste Skirm!
De open Skirm was bij Balls & Arrows in Lelystad, en er kwamen veel mensen op af!

Ben blij dat ik het eerst heb geprobeerd voordat ik allemaal gear ging aanschaffen.
Er waren toch wat dingetjes waarvan ik eerst dacht "dit ga ik doen of kopen", terwijl ik nu denk "nou dat gaat um niet worden".

Wat mij opviel bij aankomst is dat bijna iedereen al in Camo kleren de auto uit stapte, terwijl ik dacht dat dit niet mocht. De locatie is aardig afgelegen van de buitenwereld dus het leek mij niet zo'n probleem.

Bij binnenkomst meldde ik mij bij de "al betaald" balie, en had een elite pakket. Ik liep verder door en zag al veel mensen in hun gear met vette replica's. Het was mij niet echt duidelijk waar ik mij moest melden om de gear op te halen. Ik vroeg aan de ?lunchdame? waar ik de gear kon ophalen en zij wees mij de weg.

Ik ging mij omkleden trok de groene overall aan en had een G36 als replica met sling en 2 highcap magazijnen. Verder tactical vest om de magazijnen in te doen en een sjaal voor je mond (ik had al een meshmask aangeschaft) en uiteraard de veiligheidsbril.

Na de mensen van het forum ontmoet te hebben kregen wij een korte introductie met de do's and don'ts van airsoft en werden we ingedeeld in teams Blauw en Rood.

Eerste halfuur was een beetje wennen, ik zat te schieten maar kwam geen bb's uit ik moest toch aardig vaak de highcap "opwinden" om te kunnen schieten. Ook had ik het probleem dat de bril aardig besloeg, maar niet zo erg dat ik echt niets meer zag. Dit werd beter naar mate de ochtend verstreek, en wanneer ik in beweging bleef.

Ik volgde eigenlijk gewoon groepjes hier en daar, en had niet echt een benul van de missies, wat er gedaan moest worden, wat de status is etc. Maar dat lijkt mij ook geen probleem voor iemand die het de eerste keer speelt. Ben ook niet alleen op pad gegaan, aangezien dat helemaal geen zin heeft.

De replica die ik had, was niet echt "scherp" afgesteld op 5m en verder, dan was het eigenlijk de bb's volgen en een beetje aanpassen. Het was wel grappig, ik zag mensen wegduiken voor mij toen ze mij zagen en ik hen in het vizier had, ik schoot. Maar toen zagen ze een petje met overall en dachten "oh een introduce, daar ben ik niet bang voor", en bleef eigenlijk gewoon in mijn schietlijn staan. Ik schoot een paar keer maar merkte dat het weinig zin had op die afstand.

Single fire was voor mij nutteloos, ik zag de bb's niet vliegen en kon dus ook niet aanpassen, ik heb de hele dag met full autofire geschoten. Rond 14:30 was de accu leeg en moest ik een nieuwe halen, dus dat viel wel mee. 2 accu's is toch wel een must voor een hele dag skirm.

Het leuke van airsoft is dat je "epic" momenten heb, ik had ongeveer 3 pangs waarbij ik gewoon achter de enemy sneakte en PANG! riep, echt die gezichten PRICELESS.
In het begin pangde ik iemand, van schik draaide hij zich om en schoot, we waren echt 1 meter van elkaar af, hij had ook overall aan dus ik ging ervan uit dat hij ook nieuw was.
Hij zei sorry, ik zei maakt niet uit. Ik zat in het hutje vlakbij enemy spawn, en had daar 3 mensen afgeknald voordat het te druk werd en moest terugtrekken.

Tweede pang was toen ik in die caravan zat, ik zag echt op 2 meter afstand een volledig hoofd boven een stapelboomstammen, ik riep keihard pang en had mijn vizier op hem. Hij zag mij en zei "ja dat is er wel 1 ja", dit was iemand met wat meer ervaring. Van 2 meter op iemand hoofd schieten met full-auto is ook weer zo wat.

Derde pang, was een leuke ik sneakte via de flank schoot 2 man neer en liep naar iemand waarvan ik wist dat daar iemand zat te schieten op mijn team maatjes. Ik sneakte echt heel zacht, want de High caps zijn echt rammelaars. Een maatje van hem was al dood en stond daar beetje te kijken. Ik sneakte achter hem en riep PANG (eigenlijk wel spijt van later, want ik kon hem gewoon knifekillen)! Hij GVD jij sneaky bastard! Kreeg complimenten van mijn teammaatjes, en konden weer verder.

Er waren ook wat negatieve ervaringen, maar die wegen niet op tegen de positieve. Er waren wel wat "elitist" die een introduce liever zijn gaan dan komen. En mensen die hun hits niet callen.

Verder is een highcap niets voor mij, heb blaren op mijn vingers van het opwinden (handschoenen lost dat wel op). Mijn meshmask heb ik afgedaan niet echt comfortable, en vondt ook niet dat de bb's zo hard aankwamen. De enige waar ik plekken van heb zijn Snipers. Ook is een Hydrocarrier of drinken in het veld geen overbodige luxe. Ik ben een aantal malen naar de safezone gegaan om te drinken en de Mags te vullen. Het wordt nu wel een heel lang verhaal, dus ik stop nu wel.

Ik wil iedereen van het forum bedanken voor de super leuke dag, en heb zojuist de contributie betaald zodat het pasje kan worden gemaakt (de pasfoto en VOG was al goedgekeurd. Dan zal ik een betere replica aanschaffen en geen overall meer ;-)
 
Was leuk je te ontmoeten!
Mooie acties, mooi weer dus was een prima dag zo.
Tot de volgende keer! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Goed om te horen dat je het leuk heb gehad! Zodra je een eigen replica aanschaft zal die al beter schieten dan een huur replica ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Vette review kerel, top dat je het naar je zin hebt gehad!
 
Indeed! Goed om te horen dat je een leuke dag had ^^
En misschien tot de volgende keer ;)
 
Nou als beginner 3x pang dan doe je het al niet slecht haha , en inderdaad high caps zijn herriemakers , midcaps zijn stil en werken veel beter , wat die camo betreft je mag wel aankomen in een army broek maar moet wel een gewoon shirt of jas dragen afgelegen of niet in full camo aankomen is verboden , die huurkitjes tja ik ben niet zo van de electro maar tis wel nuttig dat je van alles uit kan proberen voordat je van alles aanschaft , leuke review overigens .
 
Leuk om te lezen!! Netjes dat je al gelijk een aantal pang's had ook idd! cool beans! ^_^ Jammer van de elitist die huurkits liever zien gaan trouwens! Niet echt gezond voor de sport! :eek:
 
Het was inderdaad zeer leuk, alleen een overall op zo'n mooie dag is echt veel te warm. En qua elitist viel erg mee, 2x meegemaakt waarbij ik dacht "naja", niet boos ofzo. Gewoon een paar snipers die boos werden omdat ik te dichtbij kwam en bang waren dat ze werden ontdekt.
 
Ik heb wel gehoord van anderen; "Jullie gaan voor, newbs... dan knallen wij ze wel af".
 
Ik heb wel gehoord van anderen; "Jullie gaan voor, newbs... dan knallen wij ze wel af".
Lekker vriendelijk... :( @immakittymeow gehehe dat klinkt ook wel bekend ja
 
Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad poesjemiauw.
Ik ben benieuwd naar je eerste replica keuze.