Ervaring met APS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mika
  • Startdatum Startdatum

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
In mijn eindeloze zoektoch naar mijn eerste airsoft replica kwam ik op Taiwangun langs het merk APS. Heeft iemand ervaring met dit merk? Ik ben geïnteresseerd in de ASK201A.

http://www.taiwangun.com/en/electric-air-soft-guns/ask201a-ebb-full-metal-aps?from=listing&campaign-id=20

De aeg's van aps hebben de reputatie van meuk. Hun shotgun serie staat daarentegen vrij hoog aangeschreven.

Ik ben in het bezit van een APS ASR110.
Vanaf dag 1 erg tevreden mee. Hoewel ik daar aan moet toevoegen dat ik maar 1 skirm met het originele ding heb gespeeld, daarna heb ik bijna alle internals vervangen, niet omdat iets niet werkte, maar meer uit gewoonte ofzo. Het is nog altijd mijn eerste keus voor een buitenskirm. Helemaal geen problemen mee gehad nog.

Als AK freak kan ik je vertellen dat deze replica alles behalve realistisch oogt :smiley: Er klopt namelijk een hoop niet optisch. Nou maakt dat niets uit als je gewoon lekker wil airsoften, maar het is een fantasie AK. Vlamdemper van een AK74, verkeerde kaliber magazijn ( 7.62, moet zijn 5.45 ) Rare knoppen aan de zijkant, fire selector is ook fantasie, en die trigger guard..dat is heel bijzonder!

Ikzelf kan alleen E&L maar aanraden. Ligt dan ook wel iets hoger in het budget, maar dat is een van de grootste koplopers als het gaat om AK's. Er zijn Forcecore Armament uitvoeringen van E&L die een stuk goedkoper zijn, wellicht is dat ook interessant om te kijken?

Strelok;18496 zei:
Als AK freak kan ik je vertellen dat deze replica alles behalve realistisch oogt :smiley: Er klopt namelijk een hoop niet optisch. Nou maakt dat niets uit als je gewoon lekker wil airsoften, maar het is een fantasie AK. Vlamdemper van een AK74, verkeerde kaliber magazijn ( 7.62, moet zijn 5.45 ) Rare knoppen aan de zijkant, fire selector is ook fantasie, en die trigger guard..dat is heel bijzonder!

Ikzelf kan alleen E&L maar aanraden. Ligt dan ook wel iets hoger in het budget, maar dat is een van de grootste koplopers als het gaat om AK's. Er zijn Forcecore Armament uitvoeringen van E&L die een stuk goedkoper zijn, wellicht is dat ook interessant om te kijken?

Nu ik er goed naar kijk zie ik het ook... Een E&L droom ik van sinds ik er van hoorde, maar die zijn helaas te prijzig voor mij. Die van Forcecore heb ik ook gezien, maar bij Gunfire zijn die mysterieus verdwenen. Inmiddels is mijn oog gevallen op de Cyma CM048. Deze ziet er, ondanks het lichtere hout, beter uit en hier hoor ik veel meer goeds over op het internet.

http://www.taiwangun.com/en/electric-air-soft-guns/cm-048-cm

Ik zie inderdaad dat het meeste spul van Forcecore weg is op een aantal tactical Ak'tjes na, jammer.

Ja die Cyma is zeker de prijs waard, een maat van me had hem ook, het hout valt donkerder uit in het echt. Althans bij hem was het hout veel donkerder als op de foto's. Volgens mij is dat een prima basis om mee te beginnen. Heb je al eens bij LCT gekeken?

Strelok;18499 zei:
Ik zie inderdaad dat het meeste spul van Forcecore weg is op een aantal tactical Ak'tjes na, jammer.

Ja die Cyma is zeker de prijs waard, een maat van me had hem ook, het hout valt donkerder uit in het echt. Althans bij hem was het hout veel donkerder als op de foto's. Volgens mij is dat een prima basis om mee te beginnen. Heb je al eens bij LCT gekeken?

LCT? Nee, ik zal eens kijken. Hoe bevalt die Cyma bij hem?

Cyma is gewoon een merk ( voor zover ik gevoeld en gezien heb ) waar je gewoon waar krijgt voor je geld. Niets meer en niets minder. De internals zijn makkelijk te upgraden en de replica is out-of-the-box gewoon prima. ( op het wisselen van een veer na wellicht, voor je FPS )

Hij heeft er volgens mij maar 2 skirms mee gespeeld, hij is daarna met de sport gestopt vanwege prive redenen :) Maar ik heb alleen maar lof gehoord.

Volgens mij wel een redelijk betrouwbaar merk. Maar ik kan je er niet veel meer over vertellen, daar ik er verder nooit mee geschoten heb.

Ik kan zelf alleen praten over de shell eject shotgun. Die hebben ze echt goed gemaakt.

RS accessoires passen er ook op en afgezien van een misfire of 2 (kan met RS ammo ook voor komen natuurlijk) is de performance en constructie echt top.

AEG's... Minder ervaring mee in het algemeen :)

Ik meng mij ook even in deze discus.
Want wij,mijn vrouw en ik,hebben zowel APS als Cyma in de waipenkast staan.
De APS is een AUG-A1 met Typhoon camo print en is een heel deugdelijke replica gebleken.
Deze is van mijn vrouw.
Zelf heb ik 2 Cyma's,weliswaar geen AK's maar toch.
De ene is een M14 en de andere een Mp5-SD6.
Allebei eerste klas apparaten waar geen slecht woord aan vuil te maken is.
Sterker nog; de Mp5 heb ik als eerste Cyma gekocht na het lezen van een review in skirm magazine nr.11.
Geen seconde spijt van gehad.
De AK's van Cyma hebben zelfs een nog betere reputatie.
Dus voor beide merken valt wel wat te zeggen maar zoals eerder aangegeven door mede-forumbewoners kan het realisme de doorslag geven.
Maar dat is aan jou.

Hallo,

Cyma is dus echt een budget merk ik snap dat meerdere mensen in dit topic een cyma hebben en er geen last van hebben maar dat is 2 man op duizenden die dit merk kopen. Over het algemeen is Cyma gewoon een budget merk en een zogenaamde ''hit or miss", je kan jaren met een replica van cyma doen en nergens last van hebben of hij kan bij de eerste 10 schoten van ellende uit elkaar vallen, een hit or miss dus. Toch heb ik ook veel goede dingen gehoord over de latere varianten de CM048 lijn. Echter bedenk wel dat een forcecore of een meister arms van een iets respectabelere replica maker komt voor dezelfde prijs van de CM048M van cyma.

Als zelfs skirm magazine een Cyma de hemel inprijst om zijn value for money dan denk ik toch niet dat we hier een misser in bespreking hebben.
Hit or miss?
2 replica's bij 1 en dezelfde persoon die probleemloos presteren,ik zeg goed merk.
Voor mij geen dure merken meer.
Ben dik tevreden met Cyma.
Dikke hit dus .
Je mag je gele fluo hesje omhoog doen hoor @Rebelattack. ;)

Peter;18673 zei:
Heb je zelf een Cyma AK @Rebelattack ?

Dus alleen omdat ik er zelf geen heb is mijn argument niks waard? Als elk forum en review precies hetzelfde zeggen en ik mensen heb gezien die het hele ding uit elkaar hebben moeten trekken dan zegt mij dat genoeg en omdat 2 man dan toevallig nergens last van hebben is ook echt een flut argument. Je kan gewoon geluk hebben met cyma of pech. Ik zelf zou het niet kopen want nep hout, zink aluminium onderdelen (ja de nieuwere zit meer staal in) en zien er relatief niet zo mooi uit als hogere kwaliteit merken. Leuk om mee te beginnen en zoals ik al zei je kan er als het een goeie is lang mee doen.

@vladimir value for money is niet gelijk aan goede kwaliteit en 2 replica's op een productie van enkele duizenden zegt ook niks beeetje magere steekproef. Zeker als ik ook topics, van nederlanders lees, waar ze het hele ding uit elkaar trekken om de replica te moeten repareren. Ieder zijn eigen keuze maar ik zou er zelf geen halen.

@Rebelattack 'Niets waard' zeg ik niet, maar "van horen zeggen" is toch altijd een minder sterk argument dan "ik heb zelf zo'n ding en tis kut".

Ik vind het vooral opvallend dat je op basis van gelezen meningen zegt dat Cyma kut is terwijl ik nog geen enkele slechte recensie heb gelezen of gehoord over hun AK's, die schijnen juist (voor het geld dat je ervoor bataald) fenomenaal te zijn.

Maar, ja, in essentie is Cyma een budgetmerk. Je krijgt waar je voor betaald. Hit or miss.

@Peter hoho ik heb nooit gezegd dat het kut is je kunt alleen net pech hebben bij bijvoorbeeld de kwaliteitscontrole, oftewel hit or miss. Natuurlijk is het zelf hebben een sterker argument maar wie hem nog moet aanschaffen die leest ook eerst online en dan zijn de meningen verdeelt zeker in de landen waar airsoft al wat langer legaal is, misschien zijn deze reviews te oud en zijn de replica's nu verbeterd. Prijs/kwaliteit verhoudend is cyma best goed ja en zeker de cm4X series schijnen een stuk beter te zijn. Ik probeer alleen duidelijk te maken dus dat het een hit or miss is en dat twee mensen met een positieve review niet betekent dat de hele wereld er zo over denkt. Ik heb dus wel posts gelezen op andere fora waar mensen problemen hadden. Ik hoor graag van mensen die een AK cyma hebben wat ze er van denken als dat bij meerdere mensen (niet 2 man) positief is zal ik zeker mijn mening wijzigen. Ik ga me nu maar eens voorstellen in een ander topic.

Oh btw er staat een topic in review over cyma waar meerdere precies hetzelfde als ik zeggen en waar trishot zelfs zegt dat bij de eerste schoten al een heel tandwiel ver rot was, oftewel wat ik zeg is niet zo gek.

Er is nu weer een Forcecore AK beschikbaar op Gunfire. Hopelijk is die er ook nog als ik mn pasje binnen heb, dan word het namelijk helemaal geen Cyma of APS.