Ervaringen brildragers

Ja. Ik gebruik zelf de ESS Ice Naro, met de Vice Rx inzetstukje. Het bijkomend voordeel is (uit eigen ervaring en volgens een van de Nederlandse Youtube airsoft film/editors) dat het beslaan vrijwel minimaal is, en als het alsnog beslaat dit zo wegtrekt.


Dit door de afstand die het inzetstukje meebrengt tot je hoofd/bril.


Nadeel is dan wel weer dat de zijkanten enigzins wat "opener" zijn. Maar een bril boven lenzen, elke dag.
 
Heb laatst een eerste skirm meegemaakt in Lelystad en had een goedkoop brilletje dat ik over mn bestaande bril droeg. Had constant last van beslaan en een hele pijnlijke neus omdat het een goedkoop stuk plastic is.  Volgende keer een goeie bril met ventilatie !
 
Ik heb zelf een SwissEye Raptor met inzetstukje waarin glazen op sterkte zitten. Werkt goed. 

Heb het ingespoten met anti-fog en de boel beslaat verder niet. 
 
Ik speel met een balistische bril op sterkte, kost wat maar dan heb je ook wat.
 
Nou Ik heb een dergelijk montuur als sportzonnebril, en dit bevalt heel goed. Dus ik kan je zoeits alleen maar aanraden als mede brildrager. Zelf overweeg ik ook om een dergelijke bril aan te schaffen omdat lenzen absoluut niets voor mij zijn.


 
 
Ik heb zelf een SwissEye Raptor met inzetstukje waarin glazen op sterkte zitten. Werkt goed. 

Heb het ingespoten met anti-fog en de boel beslaat verder niet. 

Ik heb die ook met inzet glazen. Nog nooit ingespoten met anti fog maar ze zijn ook nog nooit beslagen. Zelfs niet gisteren op bunkerhill toe na de regen de zon door kwam. Daar heb ik heel wat wazige brilletjes gezien haha 
 
Uitkijken wanneer de RX insert gebogen wordt, dus wanneer de glazen niet in een lijn staan. Dit zorgt er voor dat je minder ver naar de zijkanten kan kijken door vervorming en wazigheid omdat glazen normaliter geslepen worden op zo'n manier dat deze recht voor je ogen passen. Ik heb dit probleem namelijk met mijn revision stingerhawks.

Ik gebruik normaal ook contactlenzen.
 
Nog bedankt voor de antwoorden! 


Nog een vraagje hierbij: Kan je met je plastig inzetmontuurtje gewoon naar de lokale opticien gaan voor een paar glazen op sterkte en zoja wat hebben jullie daar voor betaald?


 
 
Ja dat is mogelijk. 


Aangezien je geen fancy glazen opties nodig hebt (ontspiegeling etc) is het voor iemand zonder erg grote sterkte en cylinder niet zo duur. Ik was 20 euro per glas (dus 40 totaal) kwijt bij de Pearl.