ETU of mosfet kapot? Replica schiet niet meer.

MarkFJ

Well-Known Member
23 sep 2018
69
8
Trophies
4
Na het inzetten van een nieuwe motor schoot de replica op full auto en het loslaten van de trigfer had ook geen effect.
Snel de accu er uit, er weer in en er gebeurt niks.

Wiring nagekeken
Fuse nagekeken
Motor nagekeken

Kan nergens een fout vinden. Alleen de mosfet word heel warm.

Kan het aan de mosfet liggen? Het is een stock G&G mosfet en ETU

dode fet, wanneer het op FA schiet met aansluiten van batterij is de werkelijke MOSFET kapot, doordat de brug tussen source en drain continu gesloten is. Vervangen dus jammer genoeg, misschien dat je er een kan regelen via G&G of de verkoper, anders zou ik die gewoon dumpen, G&G ETU's staan bekend om snel kapot te gaan.

En moet ik dan de gehele trigger en mosfet vervangen? Wat is aan te raden qua etu

Budget is er wel. Titan mosfets leken mij wel gaaf maar prijzig. Heb je een goede low, mid en high budget aanrader?

zijn wel opties maar heb alleen veel ervaring met de jefftron. Is wel degelijk, maar of ik hem zou aanraden weet ik niet. Je hebt grizzly trigger boards, ASCU's en nog een hoop andere minder bekende.

Heeft er iemand ervaring met de Gate Titan? Ze zijn wel prijzig maar in combi met een HT motor en 13:1 gears belooft dat een goede trigger response te geven dacht ik zo.

Ik heb zelf nu een titan in zowel mijn aeg m4 als aeg ak zitten. Ikzelf ben er zeer te spreken over, uitgebreid in te stellen naar smaak en de trigger sensitiviteit is ongeëvenaard. Ze zijn prijzig, maar met de basic versies die ze nu hebben van rond de 100 euro zijn ze een prima keuze als je er echt voor wilt gaan.

Ah, nog minder dus, maar een pc adapter heb je voor de eerste wel echt nodig. Een programmeer kabel en link zijn wel aan te raden vvoor je eerste titan, de programming card is opzich leuk, maar als je het thuis op de juiste instellingen hebt en je wilt deze niet aanpassen is deze overbodig.

Ah, nog minder dus, maar een pc adapter heb je voor de eerste wel echt nodig. Een programmeer kabel en link zijn wel aan te raden vvoor je eerste titan, de programming card is opzich leuk, maar als je het thuis op de juiste instellingen hebt en je wilt deze niet aanpassen is deze overbodig.

Ik zie ook dat sommige functies alleen met een "Advanced" mogelijk zijn. Betekend dat dan dat je daar de USB link voor nodig hebt of dat je een andere versie moet kopen van de Titan?

Ik zie ook dat sommige functies alleen met een "Advanced" mogelijk zijn. Betekend dat dan dat je daar de USB link voor nodig hebt of dat je een andere versie moet kopen van de Titan?

Firmware upgrade, kopen kan later ook nog, maar tbh kijk maar eens goed door die features en zeg maar welke je echt wil gebruiken. Enigste wat je mogelijk zal missen is pre-cocking, maar als je systeem goed geupgrade is, dan is die 5-10 ms tussen pre-cocking en normaal ook niet het verschil meer.