Even voorstellen.

TheJazzJaime

New Member
7 jul 2014
2
0
Trophies
1
Beste Airsofters,
Mijn naam is Yos, 29 jaar oud en kom uit Beverwijk. Altijd een voorliefde voor first person shooters en replica's gehad. Drie jaar geleden een keer in België mogen genieten van het fenomeen Airsoft tijdens een Call of Duty meeting. Dacht altijd dat het nog verboden zou zijn in Nederland om deze hobby te beoefenen. Vorige week uit interesse wat gegoogled en zie dat het sinds januari 2013 gewoon mag in Nederland. Ik ben gelijk gaan spitten naar meer informatie en ik kwam natuurlijk op de ACN site terecht, top! Mijn oog is gevallen op een tweetal replica's. De KWA Kriss Vector en de G&P M4 Special Operation (beide 400,-), kan nou niet voor mezelf beslissen wat meer een voordeel gaat bieden, gas of elektrisch? In NL is het vaak niet zo warm buiten en tot hoe ver beïnvloed dat de pressure? Het geluid en effect van gas trekt me meer dan bij elektrisch. Voordeel bij de M4 is dat de scope en silencer al bijgeleverd zijn en de magazijnen een stuk goedkoper als bij de Vector. Ook lijkt me een replica die zoveel mogelijk uit metaal bestaat het meest aantrekkelijk betreffende de looks en feel. Zat zelfs nog te denken aan een secondary als een mooie m9 (misschien later pas i.v.m. budget). Daarnaast een tactical vest, handschoenen en bril. Budget ligt tussen de 700,- a 800,-. Suggesties zijn welkom!
Cheers,Yos
 
Welkom Yos. Als beginner zijnde schijnt elektrisch beter te verantwoorden dan gas. Maar ben ook van mening dat de feeling er moet zijn. Een AEG G36 HK van Umarex met de Electric Blowback was voor mij een perfecte compromis.

Nu in de zomermaanden zal een replica op gas ontzettend goed te doen zijn, maar straks in de koude maanden is het een ander verhaal. 
 
Welkom op dit prachtige forum!

Je hebt de airsoftvirus al goed te pakken zie ik haha!
Persoonlijk vind ik de Kriss Vector de mooiste replica die er is! Misschien dat die ooit nog bij mij thuis ligt ;) 

AEG heeft het voordeel dat je die overal en altijd kan gebruiken (mits de batterijen zijn opgeladen natuurlijk!). Je hebt meerdere verschillende soorten magazijnen, denk aan low/real caps, mid caps en high caps. Bij gas zitten er meestal tussen de 20/40 bb's in een magazijn.
Bij een gas replica moet je natuurlijk ook nog de gas erbij rekenen. 

Maar ga je veel CQB spelen (in een gebouw/loods bijvoorbeeld) dan zou je gewoon een gas nemen! Je hebt dan minder snel last van de kou dus kan je makkelijker een gas replica gebruiken! Of natuurlijk in de zomer, dan is een gas ook te doen.

Qua realisme is een gas natuurlijk het beste maar vergis je niet! Ook AEG's kunnen realistisch zijn! Denk aan de Systema of Celcius AEG's (hebben geen terugslag maar als er geen bb's meer in de magazijnen zitten dan kan je ook niet meer vuren bijvoorbeeld dus)
Als je de handelingen niet echt uit maakt (bedoel ik het herladen en zo.) maar je wel graag terugslag wil hebben dan raad ik je eens aan om naar de Bolt B4 te kijken. 
Ik en vele andere hier hebben er 1 en ik kan je vertellen dat het een geweldige replica is!
Want de Bolt series hebben namelijk een BRSS (Bolt Recoil Shock System), de terugslag is echt enorm! Komt heel erg in de buurt van een gas maar heeft niet de nadelen van een gas! 

Als je budget rond de 700,- a 800- euro is dan zit je wel goed. 
Je kan naar een dump gaan voor de gear en een replica halen uit bijvoorbeeld Polen. Azië of Amerika.

Bekijk deze sites even:

<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.taiwangun.com">www.taiwangun.com</a> (lijkt alsof het uit Taiwan komt maar is uit Polen)
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.gun-fire.com">www.gun-fire.com</a> (Polen)
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.evike.com">www.evike.com</a> (Amerika)
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.airsplat.com">www.airsplat.com</a> (Amerika)
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.safara-softair.com" title="Link: http://www.safara-softair.com">www.safara-softair.com</a> (San Marino)
https://shop.ehobbyasia.com/ (Hong Kong)
www.wgcshop.com (Hong Kong)

Als je nog meer vragen hebt gewoon stellen!
 
Hoi Yos, welkom in deze geweldige sport! Het is goed om mensen tegen te komen die geinteresseerd zijn in deze sport en bij mij in de buurt wonen!! (ik woon in Haarlem).

Leuk dat je ook al aan het kiezen bent qua loadout/replica.

Vergeet niet eerst je NABV registratie te doen alvorens je een replica gaat kopen. Zonder NABV lidmaatschap mag je geen replica in eigendom hebben. Dit kan geregeld worden op de website van de NABV (<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.nabv.nl">www.nabv.nl</a>). Ik zal een kleine walkthrough posten mbt de aanvraag van je NABV pas.

Het makkelijkst gaat je aanvraag als je alles via de NABV website doet. Het gaat het snelst en je kan alles online invullen. Als je een account hebt aangemaakt moet je je pasfoto uploaden en deze zal worden toegevoegd aan je account als hij goedgekeurd is. In de tussentijd kan je online, via een link, je VOG aanvragen bij de dienst Justis van het ministerie van Justitie. Je hebt wel een DigID hiervoor nodig!!! Je moet je aanvraag gelijk betalen en daarna wordt hij in behandeling genomen. Je VOG valt vervolgens vanzelf in de bus of je krijgt een afwijzing ivm bepaalde omstandigheden. Deze VOG stuur je op naar het secretariaat van de NABV. Als hij ontvangen is en je betaald hebt, wat je allemaal kan checken op het NABV.nl onder mijn NABV, wordt je pas gedrukt en verzonden naar jou en je mag een replica bezitten.

Suc6 en veel plezier. Ik hoop je misschien tegen te komen op de NL en BE skirmvelden!

Slaydo
 
Welkom Yos!

de rest is zoon beetje wel voorbij gekomen denk ik :p
zoals je ziet kun je dus gemakkelijk al je vragen kwijt op t forum..


enne, als me de vector haalt wil ik em graag een keer vasthouden ^^
 
Welkom Yos,

de KRISS staat hoog op mijn verlanglijstje en zal er ook echt wel komen. Maar ik heb voor een M4 als mijn eerste replica gekozen. Heel simpel omdat een M4 heel populair is, dat zorgt er o.a. voor dat ik over een tijdje ( wanneer ik toe ben aan iets nieuws ) de M4 makkelijk kan verkopen. 
Maar de voornaamste reden is de enorme hoeveelheid accessoires die te koop zijn voor een M4. Want als beginnende airsofter heb ik nog geen flauw idee wat mijn ultieme combinatie gaat zijn; misschien een scope, misschien een red dot, misschien een verticale grip, misschien zus of misschien zo. 
Als je een minder populaire replica koopt dan is de keuze aan accessoires ook kleiner dus hou daar rekening mee. 
 
Wow wat een feedback en een reacties. Te gek! NABV ga ik nu regelen en wil toch graag zaterdag even naar Belgie om een paar machines in het echt te bekijken/voelen. Is toch anders dan het zien van een paar foto's en youtube filmpjes. Ik vind de VFC HK416C namelijk ook erg sexy. Hoeveel mags moet je minimaal bij je replica kopen voor een gemiddelde pot skirmen? (De HK416C heeft een magazijncapaciteit: 320 BB's). Denk dat elektrisch toch beter gaat zijn i.v.m zoveel buiten locaties in NL... Hoeveel invloed heeft gas daadwerkelijk als je ergen in januari buiten staat met een temperatuur rond de nul graden?
Nogmaals, veel en goede respons, super!
 
De hoeveelheid magazijnen maakt niet echt uit maar 2 minimaal haha. Ik heb standaard 2 highcaps en 3 midcaps bij me maar speel eigenlijk alleen maar met de highcaps. 
Als er 1 highcap leeg is dan vul ik die gewoon weer met bb's. Ik neem namelijk altijd een zakje bb's mee dus ik kom nooit zonder bb's te zitten!

Over de invloed van gas in de winter kan ik helaas niks over zeggen maar wat ik lees/zie is het kansloos

Edit: Ik heb flashmags
 
@Yos, ik ga met 6 a 8 midcaps spelen en 1 high cap voor het geval dat. Ik vind het wieltje van een highcap maar niets dus ik wil midcaps voor iets meer realisme. Als alternatief kan je ook een Flashmag nemen, is een highcap met een touwtje eronder die je een paar keer aantrekt aan het begin en dan is het magazijn geladen en hoef je niet opnieuw op te winden zoals bij reguliere highcaps.

Zo zie je maar weer, iedereen heeft zijn eigen setup/voorkeur.
 
Inderdaad mensen! Top reacties, bedankt :D 

Welkom Yos! 

Ik zelf speel met 6 midcaps en kan het daar aardig mee volhouden. Wanneer je naar een locatie als Bunker Hill gaat zijn 6 magazijnen, inclusief extra BB's met speedloader in je gear wel aan te raden. Dan kan je bijvullen wanneer nodig. Bij een locatie als Balls and Arrows, Veluwe Airsoft, is het minder belangrijk omdat je daar tussen de games meestal even de safety in gaat. 

Minh en Jelmer hadden een GHK op gas en ik herinner me dat ze bij Bunker Hill in februari wel konden skirmen, maar een erg lage FPS hadden. Dus Minh ging over op zijn M16 (als ik het goed herinner) en Jelmer moest als een gek het gat dichtten tussen hem en zijn tegenstander ;) 
 
Welkom Yos, op het ACN forum, en ik wens je veel plezier hier op het forum.
 
Welkom Yos,
Ik denk dat je nu wel genoeg info hebt gekregen over een replica.
Wat ik je wil zeggen is,focus je op een goede bril.
Deze moet goed en comfortabel zitten en niet (snel) beslaan.
Je loopt er namelijk wel de hele dag mee.


Qua kleding moet je kijken welke camo je wil,er zijn namelijk verschillende outfits,maar hier raad ik je aan om geen 101inc kleding te halen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee,maar heb van horen en zeggen,dat de 101inc kleding snel scheurt,en ook hier is kwaliteit gewenst aangezien je langs takken gaat en over de grond kruipt.
Scheum voor je gear eens lekker marktplaats af,zowel op het forum als de ander Marktplaats,je wil namelijk niet weten wat er allemaal aangeboden wordt.
Wil je qua kleding eerst ff rustig beginnen?
Ga dan eens kijken bij de dump voor nederlandse camouflage kleding (dutch dpm),
dit is kwalitatief ook goede en sterke kleding,maar dan voor een paar tientjes.


Succes met de zoektocht naar je Airsoft Ik,en dat we je snel op een skirm mogen zien.
 
Wat een top reacties weer. 
Ja dacht er an om qua kleding even rustig te beginnen. Een fijne bril heb ik al gekocht, net als een Mesh Mask en een cap waar ik mijn go pro op kan schroeven. Qua schoenen gebruik ik Timberlands en moest nog even kijken naar de rest. Tactical vest moet ik no bestellen. Af en toe op marktplaats struinen en bij de dump kijken zoals je zet Arnold.
Nu is het even een pasfoto regelenen en op mijn NABV wachten, dan kan ik aan de bak!
 
Hey Yos.

Ik ben ook nieuw tot het airsoften en ik zat ook te denken om te beginnen met een GBB omdat de terugslag en het geluid heerlijk is. 


Na wat onderzoek heb ik dat toch maar niet gedaan, want de temperatuur kan een GBB echt beïnvloeden qua FPS. 
<span style="font-size: 10pt; line-height: 1.7em;">Als het warm is kan je zoveel druk krijgen dat je boven de 360 FPS komen wat dus niet legaal is voor een automatische replicas in Nederland. Het is dus heel vervelend als je bij een skirm komt aanzetten en je mag niet mee doen omdat je teveel FPS hebt. Aan de andere kant, als het koud is kan je dus weer te wijnig druk hebben. De magazijnen van een GBB hebben  vaak ook maar een kleine BB capaciteit, en ze zijn ook vaak twee keer zo duur als een AEG mag. Veder vraagt een GBB ook nog meer onderhoud dan een AEG. Dus in mijn ogen is is een GBB niet geschikt om mee te beginnen.</span>