evenement opzetten?

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hallo beste mensen

ik zou graag willen weten wat de regels omtrent het opzetten van een evenement is zoals bijv een schietbaan bij de lokale handboog vereniging

wij hebben bij ons in het dorp een mooie handbooglokatie binnendeurs en ik zou graag als dit volgens de regels en wetten mag evt een wekelijkse of om de weekse schietavonden net als voor de gewone schietsport

het betreft een baan met maximale lengte van 25 meter waar geschoten kan worden en met een kleine bar (zelfbedienning)

is het toegestaan om hier een evenement te regelen op regelmatige basis en mag hier geld ivm het bekostigen van de lokatie en schoonmaak voor gevraagt worden?

ik stel deze vraag ook even aan de nabv en zal het antwoord ook even hier neer zetten voor ieder die ook met deze vraag zit

groet 

Lijkt mij dat je de doelstelling van de club uit moet breiden met een nieuwe discipline.

Lijkt me helemaal geen slecht idee.Heeft het bestuur weer bronnen van inkomst.Zonde om gebouwen maar 1 of 2 avonden in de week te gebruiken

Hoe je dat met de Handboogbond en/of de NABV uitvecht?? Ik zou het aan het bestuur overlaten

Ik ben vorig jaar een keer met 3 man naar de lokale schietvereniging geweest met onze replica's. Gewoon toestemming gevraagd aan de club en een privé evenement aangemaakt. Zolang je niet met meer dan 20 man bent en het niet commercieel Is (vereniging is naar mijn weten niet commercieel ) mag het dacht ik

ok 

heb momenteel geen contact met het bestuur ik wil eerst uitzoekken of de opzetting die ik wil mag en of mischien de plannen herzien moeten worden

als ik weet wat de regels en wetgeving is rond het organiseren enzo dan kan ik het bestuur van de vereniging eens benaderen met plannen anders moeten ze alles nog uitzoeken en dan kan het zijn dat ze al geen zin meer hebben omdat het een gedoe is en om dit met een prive evenement te doen kan ook problemen maken voor de vereniging omdat het een openbare vereniging is en iedereen kan zo binnen lopen en dat willen ze natuurlijk ook niet

en verder moet eerst weten of er mensen zijn in de omgeving tilburg die graag op baan willen schieten want als ik alleen ben kan ik ook gewoon thuis blijven en daar schieten 

in elk geval bedankt voor de reacties

Ik kan met de trein binnen een uur in tilburg zijn

Alleen het replica transport... tja

Je zult iig schriftelijke toestemming moeten hebben van de eigenaar en verder mag er niemand zonder NABV pas (of introduce bewijs) binnen de ruimte mogen komen. 

Verder idd niet meer dan 20 deelnemers en niet commercieel. (onkosten kan dus wel)

De lokale schietvereniging bij mij in de buurt wil in ieder geval niets met airsoft te maken hebben.

Zij zien het als volgt: Angst dat er een keer iets goed fout gaat met airsoft, denk aan politie die iemand neerschiet die met een replica loopt.(ja weet het, niet op ingaan aub) in ieder geval vuurwapenvergunninghouders zijn extreem zuinig op hun hobby(ja weet het, net als wij) maar zodoende willen zij niet met airsoft geassosieerd worden. 

Ja ik weet het, maar vooruit hun vereniging, hun regels

Dit ter info

@manderspaul ik als ex vuurwapen schutter kan me daar eigenlijk best wel in vinden, en begrijp heel goed dat ze heel erg voorzichtig zijn. Zeker na het debacle in Alphen een poos geleden. Niet alleen op airsoft zijn alle ogen gericht maar ook de schietsport word nauwlettend in de gaten gehouden en door onbekenden met de sport met argus ogen bekeken.

@Sander, Hoef je geen ex vuurwapenschutter voor te zijn snap t zelf zeer goed. Had t bericht alleen op die wijze gepost om te voorkomen dat er weer een discussie komt die we al eindeloos gevoerd hebben hahah

Oh zo bedoelde ik mijn bericht niet, het was meer een bevestiging van wat jij zei @manderspaul

Nu ik er over nadenk,is een handboog schietbaan/club helemaal zo gek nog niet om af te huren of zelfs een airsoftvereniging in te huisvesten. De binnenbaan is altijd goed aangezien onze erwten heel veel minder power hebben dan een pijl.Buitenbaan is met speciaal gaas afgeschermd voor verdwaalde pijlen die ook probleemloos een BB tegenhouden.

Lijkt me wel relelaxed om een een parcourtje te lopen en beurtelings je skills met pistool machinepistool of geweer te laten zien op reactieve doelen.

Moet volgens mij redelijk goedkoop en simpel te realiseren zijn.

tja er zit bij ons in rie de emm die heeft aleen een kleine binnenbaan maar is prima om gewoon doeltje te schietten en om evt een kleine baan uit te zetten dat je langzaam down range loopt en targets uitschakelt of zoiets

het enige probleem dat zal zijn is dat de lokatie bij verhuur altijd iemand van de vereniging bij zal zijn die dus geen nabv heeft en dat er verder geen afscherming is tussen de zitruimte en de schiet ruimte maar dit valt wel op te lossen

ik zal eens informeren hoe en wat  bij het bestuur

Beste mensen ik heb net van de nabv het volgende antwoord gehad op mijn vraag:

Geachte heer Adriaensen, Beste Ruben,

Wanneer u, elke airsoft avond, een privé evenement aanmaakt op onze website, is het voor NABV leden mogelijk om op de locatie van de handboog vereniging te trainen met airsoftapparaten. Eventuele niet NABV leden, uiteraard ouder dan 18 jaar, moeten dan als introducé worden aangemeld voor dat evenement en kunnen dan max. 6x per jaar deelnemen. Het aantal deelnemers mag in totaal niet groter zijn dan 20.

Het probleem hierbij is de vergoeding van de kosten die u maakt. Een privé evenement mag geen commercieel belang hebben en een vergoeding voor de kosten kan snel als commercieel belang worden gezien. Dit zou bijvoorbeeld problemen kunnen opleveren met de aansprakelijkheidsverzekering die u als organisator kan aanmerken.

Het is wellicht een idee om het schieten in verenigingsverband te doen, waarbij u uit de contributie die de leden van uw vereniging betalen, de kosten van de locatie, schoonmaakkosten en een afzonderlijke aansprakelijkheidsverzekering kunt betalen. Op deze manier is het commerciële belang uit de wereld.

Voordat u kunt starten met de activiteiten, willen wij graag de locatie die u op het oog heeft, controleren op de veiligheidsaspecten. U kunt hiervoor een afspraak maken met de APC in uw provincie of met mij.

Met vriendelijke groet,

Jan van Rijn

Nationaal Coördinator

Interessant aangezien CQB Central in Rotterdam een tijd lang als Privé events, skirms heeft gedaan. Hierbij werd gewoon 20 euro betaald die hij weer in kon leveren voor de huur van het pand! 

@Jan , doordat orga's gingen zeuren bij nabv en dat het bijna weekelijks gebeurde is nabv met ze in gesprek gegaan waarop ze nu orga zijn.

Ik denk ook niet dat het vergoeden van kosten een probleem zou zijn aangezien dat niets met de organisaatie te maken heeft dan. Simpel gezegd. De lokatie word door de eigenaar opengesteld en iedereen die er gebruik van maakt die geeft een bedrag aan de eigenaar daar heeft de organisatie van de airsoft niets mee te maken door dat dus rechtstreeks te doen Dat betekent dat niemand daar moeilijk over kan doen en zo ook voor bij enige consumpties dat word met de vereniging geregeld de organisatie van de airsoft heeft daar niets mee te maken

Maar we zien wel. Ik ga eerst eens met de vereniging praten en dan zien we wel verder