Film mythe of echt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Hey allemaal,

Laatst voor de zoveelste keer Mad Max Fury Road gekeken en op een gegeven moment viel me iets op.

Wanneer Max in de War Rig rijdt en als een dolle Warboys aan het omleggen is.

Gaat hij zijn Glock 17 herladen. Nu ben ik goed bekend met het pistool maar dit was toch wel fraai om te zien. Het volgende gebeurde volgens mij:

Magazijn is leeg. Slede staat in achterstestand, dus kamer leeg. En nu komt het, hij schoof zijn pistool over zijn linker boven arm. Daar zat een ander magazijn op vast geklikt/geplakt. Drukte de sledepal in en het wapen was weer geladen.

Het kan zijn dat ik het maximaal verkeerd gezien heb hoor. Maar aangezien er hier wat gearwhore's rondlopen vroeg ik me af of dergelijke magazijn houders er zijn?

Zodat je met 1 hand/arm je pistool kunt herladen. Handig met autorijden of wanneer je arm het niet meer doet. Of wanneer je met 2 pistolen rond rent natuurlijk!

Ik ben benieuwd of ik het goed gezien heb!

Groeten,

Binky Jules

P.s. de munitie wijst dus naar boven. Het magazijn zit op zijn kop in/aan het holster/pouch. Zodat het pistool erover geschoven kan worden.

Tja, was ik laatst ook al over aan het nadenken, alleen met het beeld van tombraider in mijn hoofd. Volgens mij heeft angalina jolie de magazijnen op haar been, en klikt de pistolen er overheen en gaan met die banaan.  Vraag me alleen af, waar zitten die magazijnen dan in vast? want anders krijg je ze er nooit volledig in.

Maar met genoeg trainen, kan het ook heel snel :)

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4Uq1aCiTA&feature=youtu.be

Precies, dat zelfde systeem bedoel ik ja! Ja klopt, het kan ook snel. Dit ziet er gewoon gaaf uit haha!

Als je de juiste bevestiging hebt zou het moeten kunnen.
Maar het zal veel trial and error zijn voordat het echt lukt.

Patroonhouders gaan nooit volledig de well in, er steekt altijd een randje uit.

Ook kan je een pistool door laden met 1 hand, als je bijvoorbeeld de Iron sight achter je broekriem of een ander stevig punt kan haken en zo de slede naar achter kan halen. Dit zal ook weer trial and error zijn voor het goed lukt.
Met airsoft replica's zal het makkelijker gaan, met real steel kan je zo een misfeed krijgen.

Ach, het is allemaal wel mogelijk denk ik zo :)

Tja..je zegt het al..In de film..Daar is alles mogelijk. 30 patronen doe je ruim 5 minuten vol auto mee..dus je magazijn als ware het goocheltruc  wisselen? Waarom niet?? Gewoon met een pilsje gaan zitten en smakelijk om lachen.Vooral niet bij nadenken.!

Magazijn wisselen is iets wat je met oefenen in een split second doet.

Bij een pistool iets sneller dan bij een geweer. De truck zit 'm er in dat je het veilig doet.

Ga het vooral niet zelf proberen. Een 6mm erwt is welliswaar geen fmj 9mm,maar ze kunnen gewoon verdomde pijnlijk zijn.

Mijn Aeg laden lukt wel met 1 hand. Een pistool ook bedenk ik me nu... Alleen snel zal het niet zijn bij beide haha.
Vond het systeem wel mooi, ook weer omdat ik het nooit ergens zie haha!

Bij een pistool iets sneller dan bij een geweer. De truck zit 'm er in dat je het veilig doet.

Ga het vooral niet zelf proberen. Een 6mm erwt is welliswaar geen fmj 9mm,maar ze kunnen gewoon verdomde pijnlijk zijn.

Oefenen hoeft dan ook niet met patronen / bb's in de houders :)

Begin er zoetjes aan over te denken om een shot maxx timer aan te schaffen.Heb nu twee snel trek magazijn tasjes ontwikkeld waar ik de laatste kinderziektes uit zit te halen.Dit houdt in ..heel veel trek werk..(zie ik daar haar op m'n vingers groeien?? )

Lara%2BCroft%2Bbackpack_3.jpg

Je ziet het,dus het bestaat.Heb wel m'n twijfels of het bij mij met m'n 130kg en 2 meter harige lijf ook zo goed staat.

Ja precies, op de foto van blade is het ook niet mogelijk mits de magazijnen verlengd zijn.

Ik heb zelf bij mijn normale Glock magazijnen een Magpul speedplate aan de onderkant zitten.

Daar zou je ook altijd nog iets mee kunnen doen qua bevestiging

Het idee is natuurlijk hartstikke leuk,maar in de praktijk zal je merken dat razendsnel wisselen zwaar tegen valt.De magzijnen staan haaks op de rug.Nu wil de menselijke anatomie dat als je naar achteren grijpt je een heel rare beweging moet maken wil je in een keer kunnen inklilkken.Een soort van halve zwaai..Bij de lagere magazijnen zal het nog wel lukken,maar naarmate je hoger komt zit je op het laatst onder je oksels te graaien.Meer werkbaar zou zijn als de magzijnen in V stand staan zodat ze meer onder je armen uit steken.

Maar goed..dit is een film prop.Lijkt mij onwaarschijnlijk dat we dit soort magazijn tasjes straks op het veld tegen komen..