Fire selector klikt niet..

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hey iedereen!

Ik had mijn fire selector van mijn SR25 afgehaald om hem te spuiten... alleen nu in hem weer terug wil zetten klikt hij niet meer. Ik heb hem volgensmij goed bevestigd en kan hem dus niet 360 graden doordraaien. Alleen klikt hij niet meer vast op een bepaalde stand.. Het lijkt alsof ik misschien een onderdeeltje mis, omdat er in de body 3 gaatjes zitten en in de fire selector 1 gaatje, alleen zit hier dus niks in dat zou kunnen locken.

Heeft iemand een idee? eventueel fotos kunnen gemaakt worden als dat nodig is!

Alvast Bedankt!

Dan ben je idd de ball bearing kwijt en daardoor klikt hij niet meer.

even kijken hoe dat eruit ziet, misschien dat ik hem gewoon nog heb :p Hopelijk..

Edit: Is dat het kleine balletje? Weet jij toevallig de maat?
Edit: Ik koop gewoon een nieuwe fire selector.. Deze is best beschadigd :p Ik neem aan dat dit allemaal standaard dingen zijn, dus gewoon compatible.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sephi
Hahaha, ja die balletjes zijn echt een bitch ja.
Ik schat dat die balletjes 1 tot 2 mm in diameter zijn. Mijn eerste gok zou 2mm zijn.

Ik kan trouwens ook (even off-topic) meedelen dat die r*tlagertjes niet alleen in airsoft wapens voorkomen. :p
Ik had een paar jaar geleden het verstelbare remhendel van mijn motorfiets gehaald om te smeren (hendel voelde nogal stroef) en je raad het al, ook zo'n lager-balletje weg dus het hendel hing erbij als een slappe vaatdoek...

Gelukkig hebben de meeste bouten-boeren / hardware winkels ook verschillende assorti aan ball bearings en kun je meestal wel terecht.

Ik kan trouwens ook (even off-topic) meedelen dat die r*tlagertjes niet alleen in airsoft wapens voorkomen. :p
Ik had een paar jaar geleden het verstelbare remhendel van mijn motorfiets gehaald om te smeren (hendel voelde nogal stroef) en je raad het al, ook zo'n lager-balletje weg dus het hendel hing erbij als een slappe vaatdoek...

Gelukkig hebben de meeste bouten-boeren / hardware winkels ook verschillende assorti aan ball bearings en kun je meestal wel terecht.

Bedankt voor de tip! Goed om te weten, alleen is de fire selector zelf behoorlijk versleten. Bijna helemaal wit :P Dus ik koop ergens in polen een nieuwe, kost maar iets van 5 euro.. dan ziet het er meteen weer netjes uit :)

Of iemand moet nog iets hebben liggen wat erin past! Dat is ook altijd welkom